Volvo 7900 Hybrid

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Volvo 7900 Hybrid

Post autor: Skoda 16T »

etransport.pl pisze:Światowa premiera nowego autobusu miejskiego Volvo
2011-09-02, czytana 248 razy

Obrazek
fot. Volvo Polska

Na targach Busworld w Kortrijk Volvo Buses zaprezentuje nowy autobus miejski Volvo 7900.

Wśród licznych udoskonaleń należy wymienić obniżoną masę własną pojazdu, dodatkowo zmniejszającą zużycie paliwa i umożliwiającą przewóz większej liczby pasażerów. Dla przewoźników autobusowych najważniejsza jest minimalizacja kosztów cyklu życia pojazdu. Dlatego też czynnik ten miał priorytetowe znaczenie dla Volvo Buses podczas projektowania nowych autobusów niskopodłogowych Volvo 7900.

Konstrukcję i materiały dobrano pod kątem zmniejszenia masy i zużycia paliwa oraz w celu ułatwienia serwisu i prac związanych z odpowiednim utrzymaniem pojazdu. Wiele z podzespołów nowego modelu stosuje się też w autobusie miejskim i międzymiastowym Volvo 8900, wprowadzonym na rynek w zeszłym roku. Pozwoli to usprawnić serwis w warsztatach oraz obniżyć koszty zarządzania częściami zamiennymi.

Wersja Volvo 7900, która zostanie pokazana na targach Busworld to autobus hybrydowy. Rozwiązania hybrydowe Volvo zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek – firma sprzedała już około 250 autobusów hybrydowych do wielu miast Europy i Ameryki Południowej. Autobus hybrydowy Volvo okazał się być równie niezawodny, jak autobusy w wersji diesel, przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa nawet o 35%. Oznacza to, że w takim samym stopniu maleje emisja gazu cieplarnianego i dwutlenku węgla.

Ponieważ nowe Volvo 7900 jest znacznie lżejsze od swego poprzednika, zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla zmaleje jeszcze bardziej w wersji hybrydowej. Podczas targów Busworld Volvo Buses zaprezentuje również nową wersję niskowejściowego modelu Volvo 8900. Ten model, przygotowany specjalnie dla kilku rynków środkowoeuropejskich, charakteryzuje brak podestów i niższa linia okien.

Volvo jest właścicielem jednych z największych regat żeglarskich na świecie - Volvo Ocean Race. Tegoroczna edycja rozpocznie się pod koniec października w Alicante w Hiszpanii, a zakończy w lipcu przyszłego roku w Galway w Irlandii. Volvo Buses zaprojektowało autobusy turystyczne w specjalnej edycji Volvo Ocean Race. Stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna, inspirowana regatami Volvo Ocean Race, stanowi połączenie emocji i elegancji. Autobusy Volvo 9900 i Volvo 9500 z edycji Volvo Ocean Race zostaną zaprezentowane na targach.

Dla właściciela autobusu ważne jest, by autobusy były jak najdłużej w trasie, a jak najkrócej w warsztatach. Kluczową rolę odgrywa tu efektywne planowanie serwisu i obsługi zapobiegawczej, w czym pomaga współczesna technologia. System telematyczny Volvo, który zostanie pokazany na targach, umożliwia zdalny odczyt systemu kontroli autobusu i powiadamia z wyprzedzeniem o każdym autobusie wymagającym serwisu i obsługi zapobiegawczej.
Więcej: http://www.volvo.com
¬ródło:
:strzałka: http://etransport.pl/wiadomosc16067.html

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

No wreszcie coś nowego u ich :smile2: Ciekawe, czy bezie jakaś rewolucja w silniku.

Skowron59

Post autor: Skowron59 »

a ja mam nadzieje że będzie tańszy od poprzednika

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Design znany już z innych, nowych Volvo. Zapowiada się naprawdę dobrze.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Zalatuje dezajnem egzemplarzy wysyłanych do Chin. Mam nadzieję, że to nie będzie następca modelu 7700/7705 ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Coś mi się wydaje że będzie to Volvo 8900 tylko że niskopodłogowe.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Kędzior pisze:Zalatuje dezajnem egzemplarzy wysyłanych do Chin. Mam nadzieję, że to nie będzie następca modelu 7700/7705 ;)
Trochę jestem nie w temacie... Na czym polegał ból polskich serii v7700 ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Chyba chodzi właśnie o to, że dobre są

lukmek

Post autor: lukmek »

pmaster pisze:Chyba chodzi właśnie o to, że dobre są
Wolne żarty :o:
MPK Wrocław, delikatnie mówiąc, wcale nie jest zachwycone tymi wozami.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

pmaster pisze:Chyba chodzi właśnie o to, że dobre są
Hmmm, zwłaszcza te pękające półosie w przegubowcach ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

lukmek pisze:MPK Wrocław, delikatnie mówiąc, wcale nie jest zachwycone tymi wozami.
Trochę mnie to bawi, bo najpierw zapuszczają wóz ile wlezie (to, co zobaczyłem w Citaro to delikatnie ...), a potem na niego narzekają. Dobre podejście !

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

W Gdyni po zakupie kilku sztuk autobusów Volvo przez PKM, nikt więcej nie zdecydował się na zakup autobusów tej marki. 7000 i 7700 nie mają opinii wozów mało awaryjnych (choć nie jest aż tak źle, że każdego dnia jest któryś holowany). Był swego czasu tester w nowszej wersji z chłodnicą na dachu, nie wzbudził większego zainteresowania.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kędzior pisze:Hmmm, zwłaszcza te pękające półosie w przegubowcach ;)
Prawdę powiedziawszy, to jak się popatrzy na te drogi, po których muszą jeździć wrocławskie Volvo, to ja się dziwię, że one jeszcze w ogóle jeżdżą ;)

lukmek

Post autor: lukmek »

Jack the Ripper pisze:Trochę mnie to bawi, bo najpierw zapuszczają wóz ile wlezie (to, co zobaczyłem w Citaro to delikatnie ...), a potem na niego narzekają. Dobre podejście !
Tu nawet nie chodzi o zapuszczanie wozu. Przegubowe Volvo mają przegub sterowany hydraulicznie, który jest dość drogi w naprawie i dosyć często sie psuje. Pękają półosie, silnik na wolnych obrotach tak wibruje, że cały autobus się trzęsie, przeguby z serii 7000A palą jak smoki oraz jak słyszałem od mechaników i kierowców z MPK: naprawa Citaro przy Volvo to mały pryszcz jeśli chodzi o "przedziwnienia" konstrukcji oraz ceny niektórych części zamiennych. Gdy do tego wszystkiego dodamy kosmiczną cenę pojazdu (wyższą niż Citaro), to mamy obraz baaardzo mocno średniego pojazdu kosztującego stanowczo za dużo (wystarczy porównać cenę Scanii i Volvo z przetargu w Łomży).
Mam tylko nadzieję, że w 2014 roku kiedy MPK Wrocław spłaci Citara i weźmie się za wymianę Volvo BLE/MA obecny prezes nie będzie chciał dać zarobić swojemu byłemu pracodawcy i Wrocław wzbogaci się o nowe Citara (na dzień dzisiejszy specyfika przetargów W MPK jest taka, że wystartować może tylko Volvo lub Mercedes) :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

No i wykrakałem. 7900 będzie następcą modelu 7700. Więcej podam, jak ogarnię nagrany materiał ;)
Rudy pisze:Coś mi się wydaje że będzie to Volvo 8900 tylko że niskopodłogowe.
Też.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Kędzior pisze:No i wykrakałem. 7900 będzie następcą modelu 7700.
To chyba z góry było wiadome? Przecież na pewno nie miał być to model równoległy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

[ Oryginalna treść: 19 Wrz 2011 22:25 ]
Potwierdził mi to p. Tomasz Łysiak z Volvo Polska. W związku z tym będzie też nieco zmian w technologii produkcyjnej.

[ Dodano: 20 Wrz 2011 22:17 ]
Dobra, to wrzucam:
http://transportnews.eu/publicystyka/wr ... artych-mpk
model 7900, czyli to będzie zupełnie inny koncept budowy pojazd. W tej chwili nasze autobusy mają szkielet nadwozia i poszycie nadwozia wykonane ze stali nierdzewnej. Pojazdy 7900 będą wykonane z aluminium, dlatego też zamiast spawania, jak to się dzieje w przypadku technologi stalowej, aluminiowe nadwozia będą skręcane. Dodatkowo zmieni się też wygląd pojazdu, także i zarówno moduł przedni, jak i tyln<font color=blue><b>i</b></font> będą wyglądać inaczej, bardziej nowocześnie. Też autobusy 7900, a w konsekwenci także 8900, bo 8900 to będą autobusy międzymiastowe, a 7900 miejskie. Będą wyglądać bardzo podobnie, w tej chwili to są wyraźne różnice, (...)

zmieni się technologia produkcji, inny materiał, ze stali na aluminium, to też będziemy montować w fabryce osobno moduł przedni, moduł tylny, chodzi na tzw. podmontażu. Będziemy przesuwywać osobno moduł przedni i tylny i później na linii produkcyjnej będą tutaj montowane do reszty nadwozia.


Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Fajny jest choć ma mało zmian, widzę inny sufit/dach w środku, inny przód oraz szafa silnika.

Solcity

Post autor: Solcity »

Szczerze powiedziawszy, to po za zmianą przodu nie wiele jest zmian w tym modelu... Scania Citywide ma zdecydowanie lepszą ścianę przednią. Ale co do wykończenia to podejrzewam że ustępuje nowemu Volvo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”