7000A

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Damhan

Post autor: Damhan »

A ktoś mówi że była/jest nie przyjemna? :P
Skoro fotele są niewygodne, silnik głośny i wnętrzności się przewracają to tak wywnioskowałem z wypowiedzi. A osobiście nigdy nie jechałem Volvo, więc swojej opinii nie mam. :P

Inspektor

Post autor: Inspektor »

A widzisz, a silnik wcale nie jest głośny, a fotele to zalezy :)

Damhan

Post autor: Damhan »

Inspektor pisze:A widzisz, a silnik wcale nie jest głośny, a fotele to zalezy :smile:
Ja tam nie mam nic do Volvo ;) :) Fajny bus. :smile2:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Gdyńskie Volvo są OK. Mnie one z pewnością nie przeszkadzają. Głośność silnika z pewnością nie jest większa niz w innych markach. Jedyne do czego mogę się przyczepić to maślany kolor wnętrza nowszych egzemplarzy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

janzel pisze:
A ktoś mówi że była/jest nie przyjemna? :P
Skoro fotele są niewygodne, silnik głośny i wnętrzności się przewracają to tak wywnioskowałem z wypowiedzi. A osobiście nigdy nie jechałem Volvo, więc swojej opinii nie mam. :P
Ja jechałem, w Warszawie. Nie jest tak źle. Da się przeżyć... :D

voy

Post autor: voy »

Przeżyć się oczywiście da, ale to żadna rewelacja i nic specjalnego. Zdecydowanie wolę MANa, a nawet Solarisa.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

A w czym Volvo jest gorsze od Solarisa w/g ciebie?

voy

Post autor: voy »

Silnik, silnik, silnik!

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Tzn co silnik?, ja dodam tylko że dla przeciętnego pasażera się nie liczy jaki silnik ma autobus tylko wygoda itp.

voy

Post autor: voy »

Silnik jest cienki. Jeśli jeździ na wysokich obrotach na wszystkich biegach to oznacza że jest słaby jak na ten autobus i dodatkowo zwiększa się zużycie paliwa i to porządnie.
Solaris jest trochę lepiej wykonany niż Volvo. Poza tym Volvo nie wygląda tak atrakcyjnie jak Solaris czy MAN, ze względu na dość wysoką linię okien.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Ale ja mówię przecież że dla przeciętnego pasażera (nie licząc ciebie) liczy się komfort, wygoda itp. A to co piszesz to już szczegóły, zaś co do linii okien wcale nie jest tak nisko , mierzyłeś? A czy Solaris jset lepiej wykonany to wątpliwa sprawa...

voy

Post autor: voy »

Na pierwszy rzut oka się nie liczy, ale jak przedsiębiorstwo zacznie notować straty na Volvach to się już będzie liczyć - bo mniej kursów, mniejsze zakupy autobusowe, większe zaniedbanie itp.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

voy pisze:Na pierwszy rzut oka się nie liczy, ale jak przedsiębiorstwo zacznie notować straty na Volvach to się już będzie liczyć - bo mniej kursów, mniejsze zakupy autobusowe, większe zaniedbanie itp.
Na szczęście Wrocławia to nie dotyczy, a interes kwitnie w najlepsze :cool:

voy

Post autor: voy »

Może na zewnątrz nie dotyczy, a wewnątrz firmy... :P
W Gdyni jednak narzekają. Ale nie ma sensu roztrząsać tematu Volv, bo znowu się zacznie..

aleksej

Post autor: aleksej »

Ja osobiscie bardzo lubie Volvo 7000A. Jezdze nimi prawie codziennie (linia 78 w Lodzi, obslugiwana Volvo 7000A i Volvo B10LA). Sa to naprawde swietne busiki, dobrze rozplanowane wnetrze, cichy i dynamiczny silnik (ale w Lodzi nie ma wiekszych wzniesien). Naprawde ten busik potrafi sie niezle rozpedzic. Silnik nie wpada w wibracje (no moze oprocz paru sztuk ktore wymagaja serwisowania. Na szczescie w MPK Lodz jest coraz lepsza sytuacja i prawie wszystkie Volva jezdza (oprocz 2-3 sztuk).

Autobus ma jednak dwie wady. Podwojne szyby ktore sie rozczelniaja (w Volvo 7000(A) jeszcze nie ale w B10L(A) juz tak) oraz w nowszych dostawach (z 2002 i 2003 r.) naja glupio otwierane lufciki, jest jeden plastikowy uchwyt, bez guzika i doscy cieszko to chodzi, czesto te uchwyty sie lamia! Ale na szczescie MPK zaczyna wymieniac je na te z guzikami.

Do tego wszystkie lodzkie Volvo (no oprocz 3001, pierwsze Volvo 7000 w Lodzi, przekazane przez firme na testy, za darmo!) maja odskokowo przesuwane drzwi!. Dzialaja swietnie i sa naprawde dobrym pomyslem w autobusach miejskich.

Pozdrawiam,
Aleksej

P.S.
Mam nadzieje ze w przyszlosci pojawi sie wiecej Volv w Lodzi na zaj. Limanowskiego i ze wkrotce ta bedzie posiadala same Volva.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

voy pisze:Może na zewnątrz nie dotyczy, a wewnątrz firmy... :P
Możesz być pewny że nie dotyczy.
voy pisze:W Gdyni jednak narzekają.
Kto?
voy pisze:Ale nie ma sensu roztrząsać tematu Volv, bo znowu się zacznie..
<b>niewiem</b> co ma się zaczynać, ja tylko próbuję dać ci do zrozumienia że są to dobre autobusy .A każdy w czymś co nie lubi znajdzie jakąś dziurę w całym, ja na szczęście aż tak nie przezywam tej nienawiści do danych marek, choć tez nie wszystkie mi odpowiadają, jako pojazdy KM.
aleksej pisze:Autobus ma jednak dwie wady. Podwojne szyby ktore sie rozczelniaja (w Volvo 7000(A) jeszcze nie ale w B10L(A) juz tak)
Niestety, w B10BLE6x2 to samo jest, choć nie we wszystkich.
aleksej pisze:w nowszych dostawach (z 2002 i 2003 r.) naja glupio otwierane lufciki, jest jeden plastikowy uchwyt, bez guzika i doscy cieszko to chodzi, czesto te uchwyty sie lamia! Ale na szczescie MPK zaczyna wymieniac je na te z guzikami.
We Wrocławiu to samo.

voy

Post autor: voy »

Inspektor pisze:<b>niewiem</b> co ma się zaczynać, ja tylko próbuję dać ci do zrozumienia że są to dobre autobusy .A każdy w czymś co nie lubi znajdzie jakąś dziurę w całym, ja na szczęście aż tak nie przezywam tej nienawiści do danych marek, choć tez nie wszystkie mi odpowiadają, jako pojazdy KM.
Mnie Volva nie odpowiadają. Jak dla mnie te autobusy wcale nie są takie dobre, jak dobre były poprzednie konstrukcje Volvo. Siedmiotysięczniki nie będą moimi ulubionymi autobusami i nie musisz mi udowadniać, że są najlepsze. Gdyby Wrocław był bezstronny jeżeli chodzi o zakup autobusów a nie nastawiony na Volvo i miał autobusy kilku marek to lepiej układałyby się tam głosy. Proponuje EOT.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

voy pisze:Jak dla mnie te autobusy wcale nie są takie dobre, jak dobre były poprzednie konstrukcje Volvo.
Ale ja wcale nie twierdzę że są one lepsze od poprzednich, wręcz przeciwnie!
voy pisze:Siedmiotysięczniki nie będą moimi ulubionymi autobusami i nie musisz mi udowadniać, że są najlepsze.
Ja tego nie mówię że są najlepsze, ja tylko mówię że są dobre.
voy pisze:Gdyby Wrocław był bezstronny jeżeli chodzi o zakup autobusów a nie nastawiony na Volvo i miał autobusy kilku marek to lepiej układałyby się tam głosy.
Jakie głosy? A gdzie ty tu widzisz to? Wrocław nie zamawia o dziwo Jelczy, mimo iż też są rzut kamieniem od Wroclawia, a Volva - droższe i lepsze. A jaki sens sprowadzania pojazdów z innych regionów jak pod nosem jest fabryka i serwis?

voy

Post autor: voy »

Ja tego nie mówię że są najlepsze, ja tylko mówię że są dobre.
W moim przekonaniu wcale takie dobre nie są.
Gdyby Wrocław był bezstronny jeżeli chodzi o zakup autobusów a nie
Jakie głosy? A gdzie ty tu widzisz to? Wrocław nie zamawia o dziwo Jelczy, mimo iż też są rzut kamieniem od Wroclawia, a Volva - droższe i lepsze. A jaki sens sprowadzania pojazdów z innych regionów jak pod nosem jest fabryka i serwis?
Wrocław z nowych autobusów ma wyłącznie Volva. I trudno tutaj mówić o porównaniu przez wrocławian produktu firmy Volvo produkowanego i naprawianego we Wrocławiu i produktu jakiejś innej firmy np. Solaris, MAN, Scania.

Jeździłem lepszymi autobusami niż Volvo 7000, lepszymi pod względem komfortu jazdy jak i konstrukcji. Moje zdanie dobrze już znasz. EOT.

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:3. Jeżeli chcą MPK chce ujednolicić swój park taborowy w oparciu o jedną firmę (Volvo Bus Poland) i jej najnowszy produkt (Volvo 7700) - to super. I niech tak dalej trzymają... :wink:
UI to właśnie o to chodzi, że chcą ujednolicić tabor i to im się chwali.. Natomiast w Gdańsku kupuje się najwięcej MAN-ów.(a nie Scani z Słupska)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”