7000A

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
ppln

Post autor: ppln »

Volv żaden prywaciarz nie kupi bo mają olbrzymie koszty eksploatacji (CZęŚCI!!!).

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:Pokaż mi konkretne kwoty. Czemu tak uważasz?
ppln pisze:Volv żaden prywaciarz nie kupi bo mają olbrzymie koszty eksploatacji (CZęŚCI!!!).
Po prostu niewielu prywaciarzy stać na zakup Volv i stąd moje przypuszczenie. Co do kwot nie mam konkretnych danych, ale popytaj drogą mailową biedniejszych przewoźników majacych Volva ile kosztuje ich roczne utrzymanie autobusu tej marki, a będziesz wiedział, dlaczego tak uważam.
plocmaster pisze:To czemu Wrocław czy Łomża ciągle je kupują?
Wrocław:
a) Realizacja projektu dotyczącego masowego zakupu autobusów tej marki
b) Ujednolicanie taboru
c) Mają fabrykę pod nosem, to po co mają kupować u konkurencji, np. u Jelcza?
Łomża:
a)nadmiar gotówki
b)próba wprowadzenia taboru niskopodłogowego (w przypadku Łomży nic konkretnego nie przychodzi mi do głowy).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Volv żaden prywaciarz nie kupi bo mają olbrzymie koszty eksploatacji
Prywaciarz to może nie, ale np. .... MPK Łódź - o ile wystartuje ponownie w warszawskim przetargu - to i owszem. :devil:

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze: Prywaciarz to może nie, ale np. .... MPK Łódź - o ile wystartuje ponownie w warszawskim przetargu - to i owszem. :devil:
Mają z nimi złe doświadczenia - 33xx stały na części, a w przypadku prywatnej obsługi nie ma się z reguły wozów na części - większość musi być wykorzystana z marginesem 1-2 sztuk. Bo tak jest taniej...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:Mają z nimi złe doświadczenia
Szkoda tylko, że łódzkie MPK nie wzięło tego pod uwagę przy podpisywaniu 4 lata temu umowy na dostawę 19 Volv 7000A. Tak zainwestowało w tą markę i teraz przyjadą kolejne autobusy tego typu ( w zasadzie 7700 to już inny typ Volva, ale mimo wszystko od 7000A zbyt wieloma szczegółami się nie różni), choć mam nadzieję, że w przypadku tych Volv nie powinno być już aż tak dużych problemów z częściami (w końcu zawsze można zrobić z któregoś z Volv tzw. "dawcę części").

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Szkoda tylko, że łódzkie MPK nie wzięło tego pod uwagę przy podpisywaniu 4 lata temu umowy na dostawę 19 Volv 7000A.
Nie miało ich jeszcze.
Poza tym — wolałbyś wspaniałe niby-Merce z Turcji?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:wolałbyś wspaniałe niby-Merce z Turcji?
Oczywiście, że nie, ale z drugiej strony masz rację, MPK nie miało wtedy tych Volv (mój błąd, przepraszam). Pierwsze Volva w łódzkim MPK pojawiły się w 2003r., więc podpisując przetarg z roku 2002 MPK mogło nie wiedzieć o ewentualnych problemach z eksploatacją tych autobusów. I co do inwestowania w Volvo przez MPK nie mam nic przeciwko, ale sam powiedz, czy taka inwestycja ma w dzisiejszych czasach jakiś sens? oczywiście, że nie (choć MPK Łódź stać chyba na chwilę obecną na eksploatację Volv). Po prostu w dzisiejszych czasach MPK Łódź nie pchało by się w zawodną wg. nich markę, ale z drugiej strony mam nadzieję, ze z tą dostawą nie będzie aż tak tragicznie względem serwisu. W końcu pomiędzy Volvami z 2003r., a tymi, które mają przyjechać jest pewien niewielki przeskok czasowy (techniczny bodajże też) i mam nadzieję, że Volva, które przyjadą teraz przyniosą dla MPK więcej korzyści, niż strat :).

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

A czy, któryś z kolegów zastanowił się nad jednym faktem. Dlaczego z Wrocławskiej fabryki wyjeżdżają wręcz masowe liczby różnego rodzaju autobusów na zachód i północ? Ano właśnie. ¯eby nam dobrze służyły to po primo trzeba mieć równe drogi i serwisować je w ODPOWIEDNI SPOSÓB. Jakoś prywaciarze na zachodzie kupują je spokojnie. Więc czasem należy spojrzeć na temat od drugiej strony bo widzę, że nad tym żaden kolega się nachylił. A szkoda.

OZZY

Post autor: OZZY »

Adrian_ pisze: [...]Pierwsze Volva w łódzkim MPK pojawiły się w 2003r., więc podpisując przetarg z roku 2002 MPK mogło nie wiedzieć o ewentualnych problemach z eksploatacją tych autobusów. I co do inwestowania w Volvo przez MPK nie mam nic przeciwko, ale sam powiedz, czy taka inwestycja ma w dzisiejszych czasach jakiś sens? oczywiście, że nie (choć MPK Łódź stać chyba na chwilę obecną na eksploatację Volv). Po prostu w dzisiejszych czasach MPK Łódź nie pchało by się w zawodną wg. nich markę, ale z drugiej strony mam nadzieję, ze z tą dostawą nie będzie aż tak tragicznie względem serwisu[...]
Tia.... a B10L z 1998-98, B10LA z 1999, V7000 z 2001-2002 i V7000A z 2001 to nie Volva... ciekawe...
Nie wiem o co chodzi ci z problemami w eksploatacji, jedyne z czym był problem to z częściami zamiennymi podczas okresu największych problemów finansowych Łódzkiego MPK, bo jak powszechnie wiadomo cześci do Volvo są stosunkowo drogie. Reszta to standart dla Łódzkich warunków: trochę latają różne części (chociaż w ciągu ostatnich kilku miesięcy wydaje mi się że jakoś tak mniej telepie się podsufitka w rejonie kabiny co było żródlem największej ilości "niepokojących dzwięków, muszę się przejechać V7000 w bardziej bojowych warunkach żeby to sprawdzić), trochę dewastacji. Jeśli uważasz że należałoby kupić (hmm.... tylko teoretycznie bo umowa między MPK a Volvo Bus Polska do czegoś zobowiązuje :devil: ) kilkadziesąt przegubowców które nie są zunifikowane z Łódzkim taborem ani konstrukcją ani silnikiem do zajezdni która posiada praktycznie same Volva, to cieszę się że raczej nigdy nie będiesz miał nic wspólnego z Łódzkim MPK... :D
Ciekawe jak dostostosują Łódzkie malowanie do nowego designu? Bo w starym jest to w.g. mnie rozwiązane jeszcze lepiej niż "opcja" Wrocławska...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Sprawa jest prosta. Szkolenie mechaników kosztuje, a zarządy firm przewozowych udają, że oszczędzają... kosztem wiedzy mechaników. Znam to doskonale i ten problem nie dotyczy tylko przewoźników i tylko Volvo. Tak mają wszyscy.

I gdybyśmy zapytali decydentów z zarządu przewoźnika: "Czy wysłałby Pan/i mechaników na szkolenie specjalistyczne", jestem pewny, że najczęstszą odpowiedzią byłoby: "A po co?"....

...I tak kółko się zamyka.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Proste czy Gdyńskie Solarisy są w dużo lepszym stanie jeżeli chodzi o zawieszenie i silniki? Wątpie, a nie wiem czy nawet nie gorszym więc psioczenie na tylko na Volvo jest <b>conajmniej</b> nie zrozumiałe.

ppln

Post autor: ppln »

Może i Volvo dostarcza części w 2 doby, ale nie każdy przewoźnik ma kasę, żeby od razu po awarii wysłać do Volvo prośbę o części...

A tak BTW to w Solarisie ani razu nie zdarzyło mi się, żeby nie odpalił, w MANach jest to nagminne, w Citarach rzadko, ale się zdarza, a w Volvie zdarzyło mi się to kilka dni temu (kierowca musiał go resetować heblem)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Niestety nie miałem okazji przejechać się tym autobusem, ale parę razy widziałem go na pętli. Wnętrze wyglądało fajnie. Wygląd zewnętrzny też jest całkiem dobry(no chyba, źe jest zdezelowany). Jeśli chodzi o wyświetlacze boczne z numerem i kierunkiem trasy to są dobrze widoczne nawet gdy świeci słońce i się odbija.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: 7000A

Post autor: Marcin_558 »

Miłośnik z Bydgoszczy kupił Volvo 7000A ex MZK Bydgoszcz:

http://phototrans.pl/14,753154,0,Volvo_ ... 2036A.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 7000A

Post autor: J-31 »

Czy aby na pewno nabywcą tego autobusu jest "miłośnik" ? Na historyka się nie nadaje, a w eksploatacji ponoć jest dość awaryjny, więc coś mi tu nie gra ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: 7000A

Post autor: Marcin_558 »

Czekamy na rozwój sytuacji. Już jedno Volvo B10Ble ma żółte tablice które zostało kupione od MZK Bydgoszcz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”