7000A

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-21, 13:19

Niewłaściwa eksploatacja. Próba oszczędzania na serwisie, częściach, przeglądach, etc. W Warszawie jeden z przewoźników używał np. oleju opałowego do swoich autobusów - na tym próbowali zaoszczędzić... ;)

Do tego dochodzą częste przypadki jazdy po dziurawych drogach, czy częste przeciążenia pojazdów... :(

A MPK Wrocław, dba solidnie o swój tabor... ;)
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-01-21, 13:26

Ale jakim kosztem zauważ. Eksploatacja Volvo z pewnością do tanich nie należy. Poza tym jak tutaj dalej eksploatować poprawnie takie pojazdy jak dotychczasowa właściwa eksploatacja pochłania sporo pieniędzy :>

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-21, 14:01

voy pisze:Ale jakim kosztem zauważ. Eksploatacja Volvo z pewnością do tanich nie należy. Poza tym jak tutaj dalej eksploatować poprawnie takie pojazdy jak dotychczasowa właściwa eksploatacja pochłania sporo pieniędzy :>
A eksploatacja, którego autobus należy do tańszych ? ;)

Jak sam Widzisz, nie tylko stać ich na taką eksploatację. A co więcej kupują następne autobusy tej samej marki i tego samego typu. I nie narzekają. :D

Tommy

Post autor: Tommy » 2005-01-21, 14:44

voy pisze:No bo to nówki były :P co z tego że w Warszawie sobie jeździły i się nie zepsuły jak potem po kilku latach mogą się sypać i nie będzie dobrze... Volvo nie jest idealne, MAN zresztą też, bo Wy myślicie że Volvo to jest wspaniałe, cudowne i w ogóle nie ma innej opcji ale wady swoje jednak ma.
Volvo się tak szybko nie zepsuje, ponieważ autobusy tej firmy są solidne i świetnie wykonane. Firma Volvo oferuje produkty bardzo dobrej (o ile nie świetnej :D ) jakości. Szczególnie nowe modele, np. 7000a. Jak wiadomo z biegiem czasu powstają nowe technologie, a Volvo stara się stosować te najnowsze i najlepsze, tak więc proszę się nie martwić o trwałość pojazdów tego koncernu :D

voy

Post autor: voy » 2005-01-21, 15:20

Taaa i zużywają dużo paliwa bo Volvo ma gdzieś klientów, którzy chcą mieć większy silnik na odpowiednie warunki w swoim mieście. Czarno widzę przetarg w Gdańsku na autobusy, jak wygra Volvo to dopiero będzie...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-21, 15:42

... to będzie kolejny zadowolony klient z autobusów Volvo 7700 :P :lol:
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-01-21, 15:49

Taaaaaa ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-21, 16:08

Jak pojedziesz do Gdańska to się Przekonasz. Zobaczysz uśmiechniętych kierowców i zadowolonych pasażerów. :D W końcu Rzeszów też je kupi... z zazdrości :mruga:
Obrazek

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-01-21, 17:06

voy pisze:...bo Volvo ma gdzieś klientów, którzy chcą mieć większy silnik na odpowiednie warunki w swoim mieście.
To ja proponuję silnik stosowany na statkach: Volvo Penta D65A MT, 65 litrów pojemności, ponad 2000KM. Niestety sam silnik zajmuje ok 9,5 m3.

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-21, 18:07

No że z racji że dla voy-a wszystko za male,to taki silnik byłby dla niego pewnie w sam raz :)

Tommy

Post autor: Tommy » 2005-01-21, 19:47

No to stwórzmy nową wersję 7000a: 7000a Road Ship. Niech to będzie wielki statek na kołach.

Tylko jest problem ... trzeba wyburzyć budynki i poszerzyć ulice ... taka malutka przeszkoda :D

No to do roboty ... łopaty i plastik w dłoń :D

...

ale będzie :D

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-21, 23:45

Tommy pisze:No to stwórzmy nową wersję 7000a: 7000a Road Ship. Niech to będzie wielki statek na kołach.

Tylko jest problem ... trzeba wyburzyć budynki i poszerzyć ulice ... taka malutka przeszkoda :D

No to do roboty ... łopaty i plastik w dłoń :D

...

ale będzie :D
...to w Rzeszowie chyba,u voy-a.Mi ten silnik nie przeszkadza tylko voy-owi :)

voy

Post autor: voy » 2005-01-23, 17:54

Rzeszów akurat ma nienajgorsze drogi, jak się 15-metrowce mieszczą spokojnie w przeciwieństwie do Wrocławia to można mieć coś takiego :D
Ale Rzeszów raczej nie kupi Volv 7700, uprzedzili się do tej marki. Ciekaw jestem jak wypadłoby niskowejściowe 7700CNG przy Vecto CNG. Ale testera nie przyślą, w końcu u nas nie mają szans, nie staną do przetargu więc Volv nie będzie. Dobrze że nie wpadli na "genialny" pomysł wstawienia silniczka do autobusu CNG, jakby się to wlekło gorzej od 120M CNG to dziękuje bardzo, wolę Vecto ;) ale niestety silnik 10-litrowy zajął im tyle miejsca że musieli wstawić schodek.

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-23, 18:30

voy pisze:Rzeszów akurat ma nienajgorsze drogi, jak się 15-metrowce mieszczą spokojnie w przeciwieństwie do Wrocławia to można mieć coś takiego :D
Ale Rzeszów raczej nie kupi Volv 7700, uprzedzili się do tej marki. Ciekaw jestem jak wypadłoby niskowejściowe 7700CNG przy Vecto CNG. Ale testera nie przyślą, w końcu u nas nie mają szans, nie staną do przetargu więc Volv nie będzie. Dobrze że nie wpadli na "genialny" pomysł wstawienia silniczka do autobusu CNG, jakby się to wlekło gorzej od 120M CNG to dziękuje bardzo, wolę Vecto ;) ale niestety silnik 10-litrowy zajął im tyle miejsca że musieli wstawić schodek.
Może mnie zle zrozumiałałeś,nie że we Wroclawiu sie nie mieszczą bo się mieszczą,ino nie wszędzie.Chodzi tu szczególnie o centrum.Wrocław jest nieco wiekszym miastem niż Rzeszów :D i przebudowa tylu skrzyzowań byłaby nie lada problemem.Ponad to te autobusy są trudne w prowadzeniu,narzekają na nie kierowcy,jednak ja je bardzo lubie...lubie nimi jeździć jako pasażer :diabeł: Są ciche,wygodne,i takie przytulne...Mówię oczywiście o volvach B10BLE6x2.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-01-23, 19:03

Nie no nie bronimi zaciekle tylko troche nie równa rywalizacja. Trudno aby autobus międzymaistowy mógł mieć mniejsze spalanie paliwa od autobusu przystosowanego do takiego ruchu. A próby były robione jak dla miejskich.

voy

Post autor: voy » 2005-01-23, 19:57

Właśnie, że bronicie. Wrocławianie, jesteście zgodni co do tego że Volvo jest najcudowniejsze i nikt nie może podważyć tej opinii. Poza tym to tym gorzej wypada na niekorzyść, bowiem testy przeprowadzono w warunkach typowo niemiejskich czyli ze stałą, dosyć dużą prędkością, jeżeli test prowadzony byłby tak jak normalnie czyli autobusy byłyby przeładowane, zatrzymywałyby się i jechały tak jak w ruchu miejskim czyli na przystankach, na światłach i z małą prędkością oraz przy tych samych skrzyniach biegów to można byłoby tutaj oczywiście się zastanawiać, nie wykluczam że akurat Volvo mogłoby być najoszczędniejsze.

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-23, 20:03

voy pisze:Właśnie, że bronicie. Wrocławianie, jesteście zgodni co do tego że Volvo jest najcudowniejsze i nikt nie może podważyć tej opinii. Poza tym to tym gorzej wypada na niekorzyść, bowiem testy przeprowadzono w warunkach typowo niemiejskich czyli ze stałą, dosyć dużą prędkością, jeżeli test prowadzony byłby tak jak normalnie czyli autobusy byłyby przeładowane, zatrzymywałyby się i jechały tak jak w ruchu miejskim czyli na przystankach, na światłach i z małą prędkością oraz przy tych samych skrzyniach biegów to można byłoby tutaj oczywiście się zastanawiać, nie wykluczam że akurat Volvo mogłoby być najoszczędniejsze.
Poczytaj forum i zauważ że nie tylko wrocławianie tak uważają.

voy

Post autor: voy » 2005-01-23, 20:03

No ale jakoś w Rzeszowie skrzyżowań przebudowywać nie trzeba. Nie wiem czy 15-metrowce są niewygodne w jeździe, o to trzeba spytać kierowców poszczególnych autobusów, każdy pojazd prowadzi się inaczej więc jednoznacznie nie można powiedzieć.

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2005-01-23, 20:09

Voy troche już nudna jest ta twoja krytyka do Volvo , do Wrocławia przyjedz i po testuj ;)
Przenosze 4 ostatnie posty do działu Volvo :diabeł:
Ostatnio zmieniony 2005-01-23, 20:11 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-23, 20:10

Nie mniej jednak z tego co wiem (z opinii kierowców) autobusy te cięzko im sie prowadzi.Na zakrętach trzeba bardzo uważać żeby o coś nie zachaczyć,być może dla tego nie jeżdza one na liniach pośpiesznych.Ale jako pasażer mam całkiem inne o nich zdanie...co już pisalem w powyższej wypowiedzi.

ODPOWIEDZ