Volvo 7900 Electric Hybrid

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4243
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Volvo 7900 Electric Hybrid

Post autor: Przemek » 2016-07-03, 03:11

Trochę widze posucha w tym dziale ;) Od jakiegoś czasu w ofercie Volvo znajduje się taka ciekawa hybryda, która jest de facto autobusem elektrycznym mającym spalinowy generator prądu. Ponadto można go ładować jak autobus elektryczny. (Tak, jak ten szkaradny pojazd elektryczny, jaki kiedyś w Top Gear zbudowali.)
http://www.volvobuses.pl/pl-pl/our-offe ... ybrid.html
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Takie autobusy jeżdżą już w Sztokholmie i w Hamburgu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4243
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Volvo 7900 Electric Hybrid

Post autor: Przemek » 2016-10-18, 00:01

Na tegorocznych targach Transexpo Volvo pokazało hybrydę elektryczną 7900 Electric Hybrid.
Volvo pokazało w Kielcach dwa autobusy. Najbardziej interesującym pojazdem była hybryda bateryjna oparta na nadwoziu serii 7900. Już niedługo targowy egzemplarz trafi do szwedzkiego Keolisu. Zaprezentowany na tegorocznym TRASNEXPO pojazd to przedstawiciel klasy maxi. Posiada nadwozie o długości 12, szerokości 2,55 m oraz wysokości 3,28 m. Umożliwia podróż 95 pasażerom, w tym 32 na fotelach typu Ster 6MV. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład autobusu można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowo-przesuwne. Zaprezentowany pojazd to hybryda równoległa.Silnik elektryczny Volvo I-SAM (moc 150 kW, 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego) i wysokoprężny typu D5K ( moc 177 kW, 918 Nm maksymalnego momentu obrotowego) mogą być stosowane wspólnie lub osobno. Zblokowano je z automatyczną skrzynią biegów Volvo I-Shift. Dodatkowo autobus wyposażono w dosyć pojemne baterie litowo-jonowe. Podczas postoju na przystanku oraz rozruchu autobus będzie korzystał z zasilania energią elektryczną, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia generowana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze i następnie wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej dla silnika elektrycznego aby np. pokonać pewien dystans bez konieczności korzystania z jednostki spalinowej. Tak zaprojektowany napęd zmniejsza zużycie paliwa i emisje szkodliwych substancji wpływających na klimat aż o 60% w porównaniu z obecnym modelem z silnikiem diesla. Dodatkowo możliwe jest pokonanie dystansu ok. 7 km wykorzystując wyłącznie jazdę na silniku trakcyjnym. Można naturalnie pokonać większą odległość wyłącznie na energii elektrycznej. Umożliwia to system szybkiego ładowania pantografowego. Dzięki niemu w ciągu ok. 6 minut można uzupełnić baterie. Koncepcja hybrydy bateryjnej jest rozwiązaniem pośrednim pomiędzy zwykłym napędem hybrydowym a elektrobusem. Jest to o tyle interesująca alternatywa, ponieważ pozwala przewoźnikowi łatwiej określić swoje wymagania w kwestii doboru odpowiedniej technologii nisko- lub zeroemisyjnej. Volvo zdaje się idealnie to rozumieć jako wiodący na świecie producent pojazdów hybrydowych.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/transexpo-2016-volvo- ... 88431.html

ODPOWIEDZ