[Ukraina] Komunikacja miejska
Muszę Cię Adrianie pocieszyć. Ja miałem bliski kontakt z trolejbusami Skoda 14Tr w bułgarskiej Varnie. Tam są też makabryczne warunki drogowe (mnóstwo dziur), a mimo to trolejbusy znakomicie się tam sprawdzały. Co więcej wyglądały na bardzo dobrze utrzymane.Adrian_ pisze:Smutny jestem z tego powodu, że wbrew pozorom po Lwowie nadal będą poruszać się trolejbusy przestarzałe technologicznie, a te 8 niskopodłogowców nie ratuje sytuacji
Zatem Skoda 14Tr nie jest takim "przestarzałym" złomem. Są to naprawdę świetne trolejbusy.
Niestety TWB nie działa, więc przez chwilę ich jeszcze nie zobaczę, ale może LAZ E183 mógłby być szansą dla MPK Lublin. Oni potrzebują dużo tanich trolejbusów, a LAZ wcale nie jest taki zły.Adrian_ pisze: (....) notabene są to chyba pierwsze LAZ-y E183 w wersji trolejbusowej
Zależy tylko, w jakim państwie. W Bułgarii zwykło się dbać w miarę możliwości o tabor autobusowo-trolejbusowy, a więc tamtejsze trolejbusy siłą rzeczy są w nieco lepszym stanie technicznym. W przypadku Ukrainy Skody 14Tr są często w dosyć zaawansowanym stadium rdzewienia, oprócz tego bardzo rzadko odnawia się u nich to i tamto, więc w przypadku Ukrainy 14Tr są włąśnie takim "przestarzałym złomem".J-31 pisze: Są to naprawdę świetne trolejbusy.
Nie mógłby. Z tego, co mi wiadomo trolejbusy firmy LAZ nie posiadają polskiej homologacji, a poza tym znane są z dosyć słabej trwałości, a MPK Lublin będzie stawiać raczej na trolejbusy rodzimej produkcji .J-31 pisze:LAZ E183 mógłby być szansą dla MPK Lublin.
W zakresie oceny trolejbusów LAZ polecam artykuł, który ukazał się w nrze 7 Ziutka.
I tak, jak sie spodziewałem wykonanie ukraińskich LAZ-ów nie jest niestety "najwyższych lotów" (ale w sumie czemu się dziwić, skoro ukraińskie LAZ-y są montowane zapewne z tańszych części). Jest to kolejny przykład na to, jak daleka od reszty krajów jest ukraińska produkcja. Poza tym ukraińscy przewoźnicy równieź trochę źle podchodzą do eksploatacji tego typu autobusów/trolejbusów i obawiam się, że zostaną jeszcze bardziej zapuszczone, jak trolejbusy starszych roczników . Tak więc nic dziwnego, że tego typu autobusy nie znajdują zunania w Polsce. Chyba żaden przewoźnik w Polsce nie zakupiłby LAZ-ów E183 .
Ostatnio zmieniony 2006-11-23, 18:17 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
'Umknięła Ci' Odessa. Znalazłem super-klimatyczna foty na www.railfan.net:Adrian_ pisze:b) Tramwaje
Tramwaje na Ukrainie występują we Lwowie, w Kijowie, Charkowie, ¯ytomierzu i Winnicy oraz w Krzywym Rogu i Zaporożu.
Jest to pętla tramwajowa o wyglądzie wskazującym na to, że spotkał ją los sieci tramwajowych w Olsztynie, Jeleniej Górze, Bielsku-Białej i wielu innych miastach. Jednakże opis na www.railfan.net wskazuje, że pętla ta 'żyje i ma się, no, jako-tako (nie chce mi przejść przez klawiaturę "dobrze")'. Dowodzi tego ta fota:
Proponuję założyć wątek 'Najbardziej klimatyczne odcinki KM w Polsce i na świecie', nie robię tego, bo mój post ma, jak mniemam, merytoryczne uzasadnienie w tym wątku (Odessa nie wymieniona w poście wiodącym).
Ostatnio zmieniony 2007-01-20, 20:38 przez JaBaal, łącznie zmieniany 1 raz.
Hm... to, że na torach rośnie trawa nie zależy od funduszy właściciela tylko od tego, jak często się tych torów używa. Pętla ta więc musi być używana zaledwie od czasu do czasu. W Polsce też można spotkać podobne linie kolejowe, po których PKP puszcza swe towarowce 2 razy w tygodniu. Te fotki tutaj to off-topic
Najwyżej masz urozmaicony piknik. A jak wziąłeś aparat to jeszcze dodatkowo fotkę.J-31 pisze:Ewentualnie - Robisz sobie piknik z kumpami, na zielonej trawie... Patrzysz a tutaj tramwaj jedzie....plocmaster pisze:To musi być ciekawe doznanie — siedzisz sobie na ziemi koło ścieżki, aż tu nagle przyjeżdża tramwaj i zmusza cię do wstania, ew. rozjeżdża cię