Więc tak... jeśli ktoś połączy mnie z kontem @buseireann, proszę pytać się administracji, dlaczego ja tu jestem. EOT.
Sieć autobusów, którą opisałem kilka postów wyżej, w Galway już nie istnieje. Spokojnie, nie usunięto jej całkowicie.
Dokonano lekkiej remarszutyzacji i uporządkowano bałagan. Nareszcie, zresztą, bo to, co było dotychczas, wołało o pomstę do nieba, z punktu widzenia Polaka przyzwyczajonego do w miarę istniejącego porządku (punkt kontrowersyjny, ale nie o tym tutaj mowa) w sieciach w Polsce.
Dawną siatkę, która była pomieszana bardziej niż kogiel-mogiel i generalnie była nie do ogarnięcia dla przeciętnego turysty bez pomocy kogoś bardziej ogarniętego i zainteresowanego siecią, która zawierała praktycznie 10 linii, zastąpiono nową, bardziej przejrzystą, ośmiolioniową. Oczywiście dodatkowo zrobiono lekki porządek z informacją pasażerską, ale mogli to zrobić lepiej... Linie przenumerowano na numery wewnętrzne (bo będą montować 20 ekranów pokazujących najbliższe odjazdy, a jak będą numery stricte miejskie, to będą błędy z liniami z sieci międzymiastowej)
Przykładowa wiata w Galway wygląda tak >>
http://img855.imageshack.us/img855/5119 ... 135245.jpg >> i jest to jeden z kilku w miarę standardowych wzorów w Irlandii. Czegoś ala D-15 w Irlandii nie stwierdzono, natomiast ta błękitna tabliczka to tabliczka postawiona przez UM. Na przystanku w drugą stronę, widocznym nieco dalej, można, w miarę, zobaczyć tabliczkę postawioną przez Bus Eireann. Jest to kawałek biało-czerwonej blachy (układ flagi polskiej, logo BE na białej połowie i biały napis BUS na czerwonej).
Na wiacie znajdziemy taki lub podobny plakat >>
http://img641.imageshack.us/img641/162/ ... 135256.jpg >> który jest bardzo ładny graficznie, nie? Zawiera on dość dużo informacji (co widać): mapkę schematyczną autobusów miejskich w mieście (nienawidzę map schematycznych...), która, co ciekawe, zawiera również połączenia firmy City Direct Galway, rozkłady jazdy, numery telefonów na dworzec, i cennik. Plakat, jak widać, jest w miarę możliwości dwujęzyczny (
as Gaeilge i
in English), i, uwaga, dwustronny, co można przy dokładniejszym zbadaniu zdjęcia zauważyć. Pewnie jedna strona zawiera kursy do miasta (Inbound), a druga za miasto (Outbound).
Przybliżenie na mapkę >>
http://img849.imageshack.us/img849/8461 ... 135305.jpg >> które jest porażką ostrości... ale cóż, nie ma to jak robienie zdjęć dotykowym kalkulatorem z wbudowaną konsolką PlayStation... Em, patrząc na ten plakat, jestem po prawej stronie Eyre Square, w tej dziurce ze szpitalem (tej małej...). Mapa jest o tyle bezczelna, że nawet nie pokazuje przystanków... a zresztą, co to tutaj kogo obchodzi...
Rozkład... >>
http://img828.imageshack.us/img828/446/ ... 135300.jpg >> *triple fail-headslap* dokładnie ta sama tabelka, co jest dostępna na stronie www przewoźnika, która, nie dość, że nie pokazuje wszystkich odjazdów, to nie ma kompletnego sensu na takim przystanku, który znajduje się pomiędzy trzecią a czwartą pozycją... Przynajmniej ładnie wygląda. Na Eyre Square jedynie wiszą estetyczne porażki rozkładów, króre przynajmniej wypisują wszystkie odjazdy.... Aha, na przystankach słupkowych (bez wiaty) za cholerę się nie dowiesz, co tamtędy jeździ ani o której, bo nic na nich nie wisi - jak nie wisiało, zresztą...
I cennik >>
http://img708.imageshack.us/img708/7360 ... 135329.jpg >> na którym zawarto wszystkie ceny poza jednorazowym studenckim. Tutaj się nic nie zmieniło - jednorazowe i dzienny u kierowcy (ale dodano do oferty dzienny, tyle dobrego), a okresowe (tygodniowy i miesięczny) na dworcu. Jako iż używam ich codziennie praktycznie, to ja mam miesięczny. No i ceny podskoczyły ponad półtora miesiąca temu. Na dole widać fajny napis "These fares are not valid on Route 410", który, choć rozumiem kompletnie, to mi nie mówi nic, ile faktycznie kosztują bilety na linię 410, która jest swego rodzaju linią podmiejską do miasteczka-satelity Oranmore. Już tutaj widzę kolej aglomeracyjną, już tutaj widzę....
Generalnie zmiany na plus. Kierowcy trzymają się nowych numerów linii na wyświetlaczach (inna sprawa z kierunkami, bo niektórych nie zmieniono, niektóre tak, a niektóre wozy w ogóle nie dostały zmiany, bo kolesie od SIPu zapomnieli, że mają serię kilkunastu wozów z SIPem Mobitecu, pośród kilkuset z Hanoverem), nie to co było w Corku, gdzie kierowcy dwa miesiące po zmianach z końca listopada ciągle pokazują stare numery...
Dodatkowo, zapomniałbym... ze zmianami liniowymi i rozkładowymi, są tez zmiany taborowe. Siedem wozów z najnowszej serii VWL3xx (nr 319-325 włącznie; Volvo B7RTE / Wrights Eclipse II, '12) i trzy wozy z serii DD (nie wiem jeszcze, jakie numery... nikt z MKMów tutaj nie wie, zresztą; Volvo B7TL / East Lancs, '02/'03) przyjadą do Galway, aby zastąpić Mercedesy O530 '00 (MC13-20) i dwa Dennisy Dart / Plaxtony '00 (DPC18-19). Mały upgrade taborowy, szczególnie, że DPC to porażka, a Mercedesy to jedne z najdroższych i najbardziej zajeżdżonych wozów miejskich w BE... Pierwszy VWL, VWL325, już do nas przyjechał, pewnie na trening kierowców.
@ŁK-MZK - napis na ścianach tylnych tychże VWL brzmi "Miesiąc jeżdżenia autobusami w cenie jednego tankowania" czy coś w ten deseń. Trochę inne