Wypadki i awarie na świecie

Informacje o komunikacji miejskiej w Europie i na Świecie
Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2010-12-02, 20:13

W Pradze i Pilźnie przeżywają podobne paraliże jak i u nas. Kilka zdjęć SORa którego prawdopodobnie (choć mogę się mylić) zakopała Kierowczyni.
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 50&secid=1

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29315
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-12-03, 09:49

Słyszałem, że poniedziałkowe śnieżyce zablokowały ponoć ruch kolejowy w Czechach. Nie wiem, czy to prawda ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2010-12-04, 12:46

Wypadek polskiego autokaru w Niemczech
Wypadek polskiego autokaru w Brunszwiku w północnych Niemczech. Czternaście osób zostało rannych, trzy ciężej. Autostrada pod Brunszwikiem jest zablokowana.
http://www.tvn24.pl/-1,1684897,0,1,wypa ... omosc.html

Jelczer
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-22, 23:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Jelczer » 2010-12-12, 10:02

We wtorek, 30 listopada bodajże, miała miejsce mała, ale "efektowna" awaria, w wiedeńskim metrze. Jeden ze składów linii U4 zatrzymał się między stacjami, i stał bez prądu ani zasilania awaryjnego przez 2 godziny. W środku było ciemno, nie działały głośniki, ogrzewanie, ani... drzwi. Z tymi drzwiami nie wiem na pewno, ale na bank ludzie siedzieli w środku, nie dało się ich wypuścić.Na szczęście, było to przed końcową stacją i pasażerów było tylko 200. Reszta składów dotoczyła się do swoich stacji.

Mocne opady śniegu czasem utrudniają tam ruch, nawet metra. Większość linii ma mnóstwo napowietrznych odcinków.

Więc jak w Warszawie coś padnie - nie martwcie się, nie jesteście sami :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29315
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-12-12, 18:25

Jelczer pisze:Więc jak w Warszawie coś padnie - nie martwcie się, nie jesteście sami :D
Co jak co, ale metro w Warszawie jest najpewniejszym środkiem komunkacji miejskiej. Jeśli zdarza się ostry atak zimy (jak np. w ostatni poniedziałek listopada) - to tylko metro funkcjonuje normalnie i zazwyczaj bez żadnych "niespodzianek". ;)

W Warszawie - jeśli mówimy o awariach związanych z klimatem - to tylko silne ulewy mogą spowodować zamknięcie poszczególnych stacji.

Natomiast co do awarii energetycznej. To przeszliśmy w Warszawie "zawał" energetyczny. Gdzie spora część miasta pozostała bez prądu. Metro w tym czasie zostało zamknięte, ale nie było sytuacji, że pasażerowie utknęli w pociągach metra. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-12-13, 17:36

Te drzwi nie mają jakiegoś awaryjnego otwierania na wypadek takich właśnie sytuacji?

Jelczer
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-22, 23:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Jelczer » 2010-12-14, 00:18

Nie wiem właśnie, czy to wina drzwi, czy budowy tunelu.

W tzw. "starych" składach drzwi działają jak w autobusie. Ciśnienie powietrza uniemożliwia ich otwarcie w czasie jazdy. Na stacji maszynista wciska guzik, i można je otworzyć wielką, metalową klamką-zaworem. Drzwi są wspomagane przy otwieraniu. Nad nimi jest normalny zawór do spuszczania powietrza. Ale nawet w czasie jazdy, jak się dobrze szarpnie, można je trochę otworzyć, oczywiście natychmiast się zamkną z powrotem.

Ale w tzw"nowym składzie" drzwi są sterowane w pełni elektrycznie, otwierane małym guzikiem. A skoro w środku nie działało oświetlenie awaryjne i mikrofony, to drzwi pewnie też :confused:

ppln

Post autor: ppln » 2010-12-14, 01:15

Tak czy siak powinna być możliwość awaryjnego zwolnienia blokady drzwi, niezależnie od tego czy są elektryczne czy pneumatyczne. W najgorszym razie zwolnienie blokady by wymagało otwarcia maszyny drzwiowej (kwadratem).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29315
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-12-14, 10:11

No, ale panowie, jeśli do zdarzenia dojdzie w ciasnym tunelu, to otwarcie bocznych drzwi nic nie da. Bo... są ściany tunelu. Jest na tyle ciasno i wąsko, że w sumie trudno wyjść z wagonu.

Dobrym rozwiązaniem np. w Metropolisach, jest wyjście awaryjne zamontowane na ścianie frontowej. Należy przejść przez kabinę maszynisty ;)

Wiedeńskie E6 nie mają takiej opcji (tylko drzwi po bokach). A ich nowsze składy metra ? Nie wiem ;)

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2010-12-21, 23:37

MHD Ostrava.cz pisze:W Ostrawie w dniu wczorajszym ok. godziny 14.40 doszło do pożaru Skody 15Tr #3509. Pojazd obsługiwał linię 104 łączącą dworzec kolejowy z pobliskimi Michalkowicami
Zdjęcia:
http://www.mhd-ostrava.cz/?s=list&menu= ... E8.%203509
http://www.mhd-ostrava.cz/?s=list&menu= ... E8.%203509

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2011-01-05, 16:21

Niedawno w Berlinie częściowo spłonął wóz #3263 - MAN Lion's City DD:
:strzałka: http://www.berliner-feuerwehr.de/2173.html

Lopez

Post autor: Lopez » 2011-01-05, 23:31

Może to ta Wodka Gorbatschow mu zaszkodziła?...

Jelczer
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-22, 23:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Jelczer » 2011-03-21, 12:22

J-31 pisze:Wiedeńskie E6 nie mają takiej opcji (tylko drzwi po bokach). A ich nowsze składy metra ? Nie wiem
Też nie. Da się po prostu przejść cały skład wzdłuż. Na końcu mamy drzwi do kabiny maszynisty i to wszystko. Maszynista ma normalne drzwi z boku, żadnej klapy w dachu czy drabinki w kabinie nie ma. Można co najwyżej rozwalić przednią szybe ;)

Stary E6, gdyby np zaczął się palić w wąskim tunelu, byłaby solidna lipa. każdy jego wagon to jednocześnie lokomotywa. ¯eby wyjść przodem, trzeba by sforsować kilka takich "zestawów": tylna szyba lokomotywy->przerwa między wagonami->kolejna tylna szyba->drzwi kabiny maszynisty->szyba kabiny maszynisty->kolejna przerwa->kolejna szyba kabiny. I oto jesteśmy całe 2 wagony dalej :|

Ps: mam wrażenie, że ostro offujemy, może jakiś dobry moderator(:D) wydzieli dyskusję dot. wydostawania się z wiedeńskiego metra gdzieś indziej?

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 » 2011-04-16, 08:29

Wypadek polskiego autokaru (najpewniej to jest Bova) w Niemczech. Nikt nie stracił życia, ale naście osób trafiło do szpitala.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-04-16, 10:29

Tak, to jest Bova.

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 » 2011-04-16, 11:52

Dzięki za potwierdzenie.

[ Dodano: 2011-04-16, 15:41 ]
Dla formalności wrzucam klatkę z reportażu TVN24.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2011-04-16, 18:09

A gdzie ten wypadek można wiedzieć ?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-04-16, 18:22

Koło Hohenstein-Ernstthal.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2011-04-16, 23:53

No to wypada dać linka, żeby co niektórzy poczytali : http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article ... /543025056

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2011-06-20, 09:03

http://www.tvn24.pl/2443138,28377,0,0,1,wideo.html

Ma ktoś pomysł, czyja to Setra S328 DT?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Europa / Świat”