[Niemcy] Komunikacja miejska w Wuppertalu
[Niemcy] Komunikacja miejska w Wuppertalu
http://infobus.pl/wuppertal-zamawia-63- ... 95629.html
Kolejne miasto dostrzegło zalety ogniw wodorowych w komunikacji miejskiej.
Kolejne miasto dostrzegło zalety ogniw wodorowych w komunikacji miejskiej.
Re: Komunikacja miejska w Wuppertalu
No ładnie, poszli na całość. Aż 63 autobusy na ogniwa wodorowe, Aż z ciekawości zapytam, czemu nie np. elektryczne ? Czyżby elektryki były droższe w kupnie i utrzymaniu ?
Re: Komunikacja miejska w Wuppertalu
Przecież to jest autobus elektryczny, tylko nie ma w nim baterii. Takie połączenie zalet elastyczności autobusu spalinowego z bezemisyjnością.
Wybrali takie autobusy zapewne dlatego, że wodoroelektrobusy górują nad "zwykłym elektrykiem", bo nie muszą ładować baterii co chwilę, a mogą być planowane na linię jak klasyczne autobusy, bo zasięg wynosi ok. 400-500 km (np. Ursus City Smile Fuel Cell Electric Bus) na pełnym zbiorniku wodoru przy o wiele lepszym rozplanowaniu wnętrza. Tankowanie do pełna zajmuje tyle czasu, co tankowanie autobusu spalinowego, a nie kilka(naście) godzin, jak ładowanie baterii.
Wybrali takie autobusy zapewne dlatego, że wodoroelektrobusy górują nad "zwykłym elektrykiem", bo nie muszą ładować baterii co chwilę, a mogą być planowane na linię jak klasyczne autobusy, bo zasięg wynosi ok. 400-500 km (np. Ursus City Smile Fuel Cell Electric Bus) na pełnym zbiorniku wodoru przy o wiele lepszym rozplanowaniu wnętrza. Tankowanie do pełna zajmuje tyle czasu, co tankowanie autobusu spalinowego, a nie kilka(naście) godzin, jak ładowanie baterii.
Re: Komunikacja miejska w Wuppertalu
Bardzo dobrze że wraca się do tej technologii, elektryk jako autobus na baterie niestety nie ma przyszłości w moich oczach...
Re: Komunikacja miejska w Wuppertalu
No jeśli jest tak jak pisze powyżej Kędzior, to pomysł jest naprawdę super.