Irisbus Crossway , Crossway LE
Podróżując ostatnio po Polsce, przejeżdżałem przez Jarocin i mijałem na trasie jednego z ich Crosswayów. Muszę przyznać, że wóz mnie mile zaskoczył. W słoneczny dzień prezentował się świetnie w tych barwach. Jedyne co mnie zraziło to te łączenia blach na bokach, których jest dość dużo, ale to nic. Ogólne wrażenie - super.
Witam. To mój pierwszy post na tym forum. ¯eby nie przynudzać to od razu napiszę o co chodzi. Czy ktoś wie co jest za tą częścią, która jest w kółku na obrazku? Czy może to zwykły zderzak?
Jakiś czas temu w naszym lęborskim Crosswayu się zepsuły drzwi. Otwierały się, ale nie dało ich się zamknąć (na przycisku). Kierowca wyszedł, coś pomajstrował koło tej części i drzwi się zamknęły.
Jakiś czas temu w naszym lęborskim Crosswayu się zepsuły drzwi. Otwierały się, ale nie dało ich się zamknąć (na przycisku). Kierowca wyszedł, coś pomajstrował koło tej części i drzwi się zamknęły.
Trzeba kuć żelazo póki gorące. Mając na uwadze fakt ostatnich testów Sancity postanowiłem się przejechać tym Irexowym kursującym na E-1. Sam miałem do tej pory tylko krótki epizod z Crosswayem i to statyczny i tym chętniej przyjrzałem się temu autobusowi. J-31 również podzielił się z nami tylko statyczną prezentacją, więc trzeba Crossa "wprawić" w ruch. Wnętrze jest urządzone tak samo jak na zdjęciach J-31 co jest dziwaczne, bo mamy małą rzeźnię, a wszystkie fotele których w przedniej części jest niewiele są umieszczone na podestach. Do prawdy nie wiem czemu to ma służyć, ale prawdą jest, że jest przestronnie. Tak więc w kwestii zagospodarowania przestrzeni wygrywa trochę Sancity.
Crossway posiada we wnętrzu schodek i co "zaskakujące" - zmieściła mi się na nim cała stopa!
Siedząc z tyłu moja możność obserwowania tego co za oknem nie jest ograniczona przez żaden głupi słupek.
Materiały którymi została wykończona kabina to również dolna półka, ale w przeciwieństwie do Sancity - nie są one nieprzyjemne w dotyku. Tym niemniej pozostawia wiele do życzenia ich miejscami niepoprawne zwymiarowanie jak również fakt, że cale wnętrze jest poszatkowane zaślepkami od śrub.
Kolorystyka wnętrza jest jak dla mnie jest tragiczna - tu punkt dla Sancity.
Kolejny za zagospodarowanie tyłu, bo komora Crossa jest spora, podłoga jest tam wysoko, ale chcąc usiąść w ostatnim rzędzie to i w Sancity musiałem się schylić.
Silnik nie powoduje bólu głowy
Gdzieś ostatnio czytałem, że "coś tam" może sobie trzeszczeć - w końcu te nasze Polskie drogi...
Dziwne zatem, że Crossway'owi ten problem jest obcy.
Również zawieszenie jest lepiej zestrojone i przyjemniej się jechało.
Szkoda, że autobus ten nie jest dostępny z układem 2-2-2, ale i tak uważam ten autobus za lepszą opcję niż Sancity. Ba - przykładając miarę tantusa, to jeżeli Sancity jest przyzwoite, to Crossway jest chyba dziełem samego Boga.
Crossway posiada we wnętrzu schodek i co "zaskakujące" - zmieściła mi się na nim cała stopa!
Siedząc z tyłu moja możność obserwowania tego co za oknem nie jest ograniczona przez żaden głupi słupek.
Materiały którymi została wykończona kabina to również dolna półka, ale w przeciwieństwie do Sancity - nie są one nieprzyjemne w dotyku. Tym niemniej pozostawia wiele do życzenia ich miejscami niepoprawne zwymiarowanie jak również fakt, że cale wnętrze jest poszatkowane zaślepkami od śrub.
Kolorystyka wnętrza jest jak dla mnie jest tragiczna - tu punkt dla Sancity.
Kolejny za zagospodarowanie tyłu, bo komora Crossa jest spora, podłoga jest tam wysoko, ale chcąc usiąść w ostatnim rzędzie to i w Sancity musiałem się schylić.
Silnik nie powoduje bólu głowy
Gdzieś ostatnio czytałem, że "coś tam" może sobie trzeszczeć - w końcu te nasze Polskie drogi...
Dziwne zatem, że Crossway'owi ten problem jest obcy.
Również zawieszenie jest lepiej zestrojone i przyjemniej się jechało.
Szkoda, że autobus ten nie jest dostępny z układem 2-2-2, ale i tak uważam ten autobus za lepszą opcję niż Sancity. Ba - przykładając miarę tantusa, to jeżeli Sancity jest przyzwoite, to Crossway jest chyba dziełem samego Boga.
Hmm, z tego, co piszesz wynika, że między Crosswayem a Sancity nie ma aż takiej gigantycznej różnicy, a jednak Crossway na moje osiągnął sukces (przynajmniej w wersji międzymiastowej). Widać, że gdyby Autosan był pierwszy, to miałby więcej szans i nikt nie zastanawiałby się, czy w Sanoku zdążą dopracować M12LE.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Trudno żeby była skoro oba modele są skierowane do tej samej grupy odbiorców.KKS pisze:Hmm, z tego, co piszesz wynika, że między Crosswayem a Sancity nie ma aż takiej gigantycznej różnicy
Z powodu głupich drzwi Crossway i Sancity, to dokładnie ta sama półka. A prawda jest taka, że Crossway jest dostępny z układem 2-2-2, bo jest opcja zastosowania drzwi dwuskrzydłowych tyle, że są one wąskie. Tak więc jeżeli w SIWZie nie znajdzie się zapis o szerokości wejścia( a i takie rzeczy się zdarzał z czego pamiętam), to i Crossway mógłby wygrać.Marcin_558 pisze:Konkurencje prawdziwą z podobnym układem drzwi Crossway będzie miał z Solbusem SM12N(LE)(układ drzwi 2-2-1).
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Pierwsze MIDI Crossway'e już są i to na całe szczęście w pobliżu polskiej granicy z Czechami. Konkretnie CSAD Karvina w ramach czeskiego ROP.
http://autobusy-karvina.webgarden.cz/ir ... y-10-8m-le
http://autobusy-karvina.webgarden.cz/ir ... y-10-8m-le
Sam osobiście nie jechałem, ale wiem, że w świdnickich LE były problemy z drzwiami odskokowymi, ze względu na słabe mocowanie (na dwie śruby) drzwi po prostu wypadały, przewoźnik przerobił to i wzmocnił także teraz nie mają z tym problemów, kolejne dwa zamówili jednak z drzwiami normalnymi.
Technicznie zaś to bywa z nimi różnie, ostatnio #35 długo stał na bazie i czekał na części, w sumie co jakiś czas jeden sobie stoi, także do bezawaryjnych te auta nie należą.
Swoją drogą popracuj nad interpunkcją, zacznij zdanie dużą literą, zakończ kropką, używaj przecinków, bo trudno Ciebie zrozumieć.
Technicznie zaś to bywa z nimi różnie, ostatnio #35 długo stał na bazie i czekał na części, w sumie co jakiś czas jeden sobie stoi, także do bezawaryjnych te auta nie należą.
Swoją drogą popracuj nad interpunkcją, zacznij zdanie dużą literą, zakończ kropką, używaj przecinków, bo trudno Ciebie zrozumieć.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Irisbus Crossway , Crossway LE
Na testy w Polskę Kapena wypuściła Iveco Crossway 12LE:
http://phototrans.pl/14,761420,0,Iveco_ ... 79114.html
http://phototrans.pl/14,761420,0,Iveco_ ... 79114.html
Re: Irisbus Crossway , Crossway LE
Garść informacji o Crosswayach 10,8LE:
http://transportnews.eu/km/katalog-auto ... sway-108le
http://transportnews.eu/km/katalog-auto ... sway-108le