Strona 1 z 2

Irisbus Axer

: 2006-02-16, 13:31
autor: J-31
Szanowni Państwo pozwolą, że skrobnę kilka słów na temat autobusów Karosy, a w zasadzie Irisbus.

....Firmą, która preferuje fabrycznie nowe autobusy firmy Irisbus jest podwarszawski przewoźnik PPKS Connex Nowy Dwór Mazowiecki. Wg. TWB 13 sztuk.
A tutaj źródło informacji. TWB

I są to dokładnie autobusy firmy Irisbus w wersji Axer. Pierwsze pojazdy miały inne makijaż
:strzałka: Irisbus Axer w jeszcze starym makijażu
:strzałka: I kolejny Axer, od tyłu

A tak wygląda ostatnio zakupiony #50004
:strzałka: Zdjęcie z TWB

A to już moje zdjęcie. Niestety nie nadaje się do albumu, stąd prezentuje je w taki sposób.
Obrazek

Ładnie wyglądające autobusy, co chwila pojawiające się w Warszawie... A tymczasem uciąłem sobie krótką pogawędkę z kierowcą jednego z Axerów. Ten pan ostro krytykował te autobusy. Wg. jego słów to po prostu międzynarodowy składak, do tego sprawiający wiele problemów w eksploatacji...

A co Wy Myślicie ? Zapraszam do małej dyskusji ;)

: 2006-02-16, 13:39
autor: ppln
Muszę przyznać, że nie wyglądają zbyt pięknie, a co do turystycznych to w piątek ok. 18:00 widziałem na Kaliskim piękną białą Vacanzę, ale, że miałem 65 za kilka minut to nie pogadałem z kierowcą. Orientuje się ktoś z jakiego biura jest ten autobus?

: 2006-02-16, 17:40
autor: Hannibal
Wygląd typowy dla Irisbusa - w sumie nie wygląda źle, jak dla mnie to może być ;)
Chociaż osobiście wolałbym aby PKSy i inni przewoźnicy w naszym kraju dalej zaopatrywali się w polskie autobusy międzymiastowe - dobre bo polskie ;)

Sam Axerek został wprowadzony do sprzedaży w Polsce w 2003 roku, jest to rozwinięcie czeskiej konstrukcji C954, następcy popularnych modeli 700 i 900.
Z tego co się orientuje to chwali się w nim bogatą ofertę wyposażenia opcjonalnego, którego zakres obejmuje m.in. możliwość wyboru pojedynczych lub podwójnych drzwi wejściowych, wyposażenia dodatkowego siedzeń oraz elementów wykończenia wnętrza. Ponadto dla podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży, klient może zamówić system audio-video, ogrzewane i elektrycznie sterowane zewnętrzne lusterek.

Co do samych wrażeń z jazdy itp to się nie wypowiadam bo nie miałem okazji jechać tym wozem, ale myśle, że ktoś tym z forumowiczów jechał i się z nami podzieli swoimi odczuciami :)

: 2006-02-16, 22:48
autor: Bartek
W PKS Connex Mielec jest tego troszkę. Wg. mnie tylko ładnie sie prezentują, a tak to <b>niewiem</b> jak się sprawują. Ja zobaczyłem pierwszą Karosę to mi sie spodobała, dużo też daje malowanie autobusu.

: 2006-02-17, 00:06
autor: B.A. Baracus
Całkiem niedawno miałem przyjemność jechać z Warszawy do Gdyni Polskim Expressem. Na trasie wylotowej z Warszawy, a właściwie kawałek za Łomiankami w stronę Gdyni zobaczyłem coś ciekwego ;) A mianowicie były 2 pasy ruchu, plus dość szerokie pobocze. Sytuacja wyglądała tak, poboczem wlekł się Axer (około 50 km/h), środkowym pasem wyprzedzał go Autosan H9-35 (około 60 km/h), a lewym pasem śmigałem Ja (około 100 km/h). Wyglądało to dość ciekwie, nawet chciało mi się z tego śmiać. Co więcej dodam, że Autosan był na ful załadowany, a prędkości podaje na oko ;)

Po tym wydarzeniu, oraz po przyjrzeniu się tej Karosie (Irisbusowi) dochodzę do wniosku, że Autosan Lider jest o wiele lepszy :)

: 2006-02-17, 10:39
autor: J-31
B.A. Baracus pisze:Całkiem niedawno miałem przyjemność jechać z Warszawy do Gdyni Polskim Expressem. Na trasie wylotowej z Warszawy, a właściwie kawałek za Łomiankami w stronę Gdyni zobaczyłem coś ciekwego A
Ja swego czasu jeździłem często do Płocka i kilka razy widziałem śmigającego Axera w kierunku Nowego Dworu. W Warszawie też bywa różnie. Jednak faktycznie nie są to szybkie autobusy. ;)
Mac pisze:(...)
Z tego co się orientuje to chwali się w nim bogatą ofertę wyposażenia opcjonalnego, którego zakres obejmuje m.in. możliwość wyboru pojedynczych lub podwójnych drzwi wejściowych, wyposażenia dodatkowego siedzeń oraz elementów wykończenia wnętrza. Ponadto dla podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży, klient może zamówić system audio-video, ogrzewane i elektrycznie sterowane zewnętrzne lusterek.
Jak się domyślam, firma Irisbus ostro walczy z konkurencją, toteż nie dziwię się, że jest tak bogata oferta wyposażenia opcjonalnego. :mruga:

Z tymże nie oszukujmy się, dodatkowa opcja = dodatkowe koszty :smile2:

Nie mniej jednak, wiadomo, że przewoźnicy są zainteresowani pojazdami na zamówienie, a to oznacza, że opcje dodatkowe są dla nich baaardzo ważne. :)

: 2006-02-17, 15:38
autor: voy
No i walka z konkurencją Irisbusowi się udaje, bo Axera kupuje coraz więcej przedsiębiorstw.

: 2006-02-17, 20:20
autor: Dominik
Od 1 lutego do 28 lutego ZKM Connex Tczew testuje wspomniany autobus na linii 50 do Gdańska. Nie miałem okazji nim jechać ale z zewnątrz mi się podoba. Kilkakrotnie widziałem ten autobus.Autobus jest z PKS Connex Kołobrzeg.

: 2006-02-17, 22:08
autor: Poznaniak
Dominik pisze:.Autobus jest z PKS Connex Kołobrzeg.
Bzdura...

To jest testowa Karosa zaliczyła m.in Kołobrzeg, Gorlice, Sanok...

: 2006-02-18, 18:27
autor: Podi
Piękna karosa, byłem teraz w czechach, mieszkałem obok dworca autobusowego,to tam same takie jeżdzą :)

: 2006-02-22, 22:44
autor: Poznaniak
Jak wiadomo na Irisbusy są dosyc popularne w PKSach przejętych przez grupe Connex. Do Kołobrzegu trafiły 3 takowe Irisbusy w maju 2005r. Z zewnątrz prezentują sie bardzo ładnie. Z zewnątrz jest podobno nieciekawie (z relacji brata który jechał Irisbusem jako wynajem: siedzenia strasznie nie wygodne). Irisbusy zdały sie na medal latem gdy obsługiwały głównie pośpiechy do: Jeleniej Góry, Cieszyna, Krakowa, Zakopanego i Warszawy. Obecnie stałym (90% w miesiacu) obiegiem Irisbusów jest kurs pospieszny Kołobrzeg- Poznań. Ponadto często sie trafia na trasie do Zakopanego. Warto nadmienić iż przed zakupem odwiedził Kołobrzeg takze tester (bez klimatyzacji) Fotki:


Tester
ZKL 71AW
ZKL 71AW
ZKL 69AW

: 2006-02-23, 10:47
autor: J-31
Bardzo fajny jest ten makijaż na Kołobrzeskich Karosach. :)

A tak swoją drogą, ciekawe, czemu Connex, wykupujący PKS-y postawił właśnie na produktach Irisbusa (Karosa) ? ;)

: 2006-02-23, 10:56
autor: ppln
Bo Vacanza to towar z wyższej półki, a Autosan pewnie drożej sobie liczy ;)

: 2006-02-23, 11:28
autor: Poznaniak
ppln pisze:Bo Vacanza to towar z wyższej półki, a Autosan pewnie drożej sobie liczy ;)
Dokładnie. Teraz na kou mają juz inne autobusy ;-)

: 2006-03-11, 10:56
autor: bartuś
ppln pisze:Bo Vacanza to towar z wyższej półki, a Autosan pewnie drożej sobie liczy ;)

Co do Vacanzy to tak. Autosan z tego co wiem liczy sobie mniej. Tylko: Karosa oferuje mocniejszy silnik w standardzie (Iveco Cursor, o mocy 310 KM, Autosan do Lidera o podobnej mocy nie montuje). Co do samej Karosy: produkt trwały, co widać po starszych egzemplarzach tego producenta, znakomicie zabezpieczone blachy (kataforeza zanurzeniowa). Co do szybkości, wszystko zależy od kierowcy. Ja miałem przyjemność jechać Karosą Axer z prędkością 110 km/h na autostradzie (V max. tego pojazdu to 115 km/h, z tego co kiedyś czytałem). I kolejna sprawa, czy Lider jest lepszy? Jakoś nie ma wzięcia w Niemczech, Francji, Włoszech i kilku innych krajach, za to Axery sprzedają się tam dobrze xD Także chyba to mówi samo za siebie, co jest uważane za lepsze.

Re: Irisbus (Karosa) Axer

: 2006-03-21, 15:38
autor: dixie
J-31 pisze: podwarszawski przewoźnik PPKS Connex Nowy Dwór Mazowiecki.
Czy to nie jest aby pomyłka? Jeśli nie proszę o źródło. Ciekawe od kiedy i na jakich warunkach Connex przejął ten PKS.

Re: Irisbus (Karosa) Axer

: 2006-03-27, 15:16
autor: J-31
dixie pisze:
J-31 pisze: podwarszawski przewoźnik PPKS Connex Nowy Dwór Mazowiecki.
Czy to nie jest aby pomyłka? Jeśli nie proszę o źródło. Ciekawe od kiedy i na jakich warunkach Connex przejął ten PKS.
Taką informację - pisząc pierwszego posta - odnalazłem na TWB i uznałem ją za wiarygodną, szczególnie, że TWB było i jest raczej wiarygodnym źródłem informacji ;)

: 2006-05-22, 21:30
autor: emes133
J-31 pisze:A tak swoją drogą, ciekawe, czemu Connex, wykupujący PKS-y postawił właśnie na produktach Irisbusa (Karosa) ?
Może dlatego że Connex to firma francuska , a koncern Irisbus jest też poniekąd francuski ;)

[ Dodano: 2006-05-22, 21:33 ]
A ogólnie to Connex Polska wybiera autobusy najtańsze i nie ma się co spodziewać u nich Vacanzy czy innego autokaru z wyższej półki. Oni mają "swoją" grupę pojazdów które kupują. Są to głównie Autosany A1010T , A1012T , Irsisbusy Axer , Irisbusy Midirider i nic więcej mi do głowy nie przychodzi...

: 2006-05-23, 15:20
autor: Dominik
Jeśli chodzi o irisbusy to PKS Connex Tczew, zakupił właśnie 5 takich pojazdów i 3 busy Iveco.

: 2006-07-23, 14:25
autor: Adrian_
Ten autobus był również testowany przez sanocki Connex (że też pani dyrektor dała go sobie wcisnąć) i notorycznie jeździł tylko i wyłącznie do Kołobrzegu (jakby innych relacji nie było). Testowiec ten posiadał nr. rej. GS 23671 i był testowany we wszystkich Connexach w rejonie (włącznie z Brzozowem). Dyrektorka naszego Connexu rozważała zakup tego typu autobusu, gdyż dla niej był to świetny turystyk, ale jak zwykle Autosan poraził wszystkich niską ceną i do Connexu przyszły jedynie nowe Lidery. Wśród Connexów na 2. miejscu, jesli chodzi o ilość Axerów powinien uplasować się PKS Connex Mielec, który ma chyba 5 sztuk tego typu autobusu. Jest to autobus preferowany przez Connex i dlatego starają się wciskać je wszedzie, byleby tylko wypróbowac nowy produkt. osobiście design Axera, jak i jego wnętrze przypadły mi do gustu. Jest to autobus całkiem komfortowy i na pewno urozmaica w pewien sposób zasób autobusów turystycznych w danej firmie.