Irisbus Agora
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
A nikt ni9e wie że między 4 i 5 czerwca autobus ten był testowany na 134-03 (przez co DJ679 z bagażnikiem musiał isć na 04 i jeździł TYLKO w szczycie). Mi się on podobał. Nażekacie na wąskie przejścia... a w porównaniu do CLL to przejście jest szerokie. Wadą faktycznie są strasznie wolno otwierające się drzwi... a zaletą ze przy wejściu na podłodze jest anty-poślizgowy "stopień" zupełnie inny jaki znamy, taki zółty, jakby gumowy... Podobało mi się umieszczenie silnika i jego rozplanowanie, dzięki czemu mechanicy nie maja żadnego problemu do dostania sie to różnych części silnika tego autobusu (widziałem bo w ZOO na proxbe miły pan kierowca otwożył klape z tyłu)
Tak obiło mi się o uszy małe co nie co, że MPK Kraków przez trzy dni miało "testować" tą Agorę.M_Szymkowiak pisze:A nikt ni9e wie że między 4 i 5 czerwca autobus ten był testowany na 134-03 (przez co DJ679 z bagażnikiem musiał isć na 04 i jeździł TYLKO w szczycie). Mi się on podobał. Nażekacie na wąskie przejścia... a w porównaniu do CLL to przejście jest szerokie. Wadą faktycznie są strasznie wolno otwierające się drzwi... a zaletą ze przy wejściu na podłodze jest anty-poślizgowy "stopień" zupełnie inny jaki znamy, taki zółty, jakby gumowy...
Na ten antypoślizgowy stopień z gumy, też zwróciłem uwagę. Rzeczywiście wygląda fajnie. Jednak choć z jednej wizualnie - póki nowy - wygląda ciekawe, to jednak wydaje mi się, że przy dłuższej eksploatacji może stanowić problem z utrzymaniem czystości. Szczególnie w zimę, gdzie jest błoto i piasek...
Przejścia w Agorze są stanowczo za wąskie, no ale to nie jest autobus dla polskiej KM. Skonstruowano go zupełnie na inne warunki...
Farciarz. A mnie kierowca nie chciał otworzyć pokrywy silnika...M_Szymkowiak pisze: Podobało mi się umieszczenie silnika i jego rozplanowanie, dzięki czemu mechanicy nie maja żadnego problemu do dostania sie to różnych części silnika tego autobusu (widziałem bo w ZOO na proxbe miły pan kierowca otwożył klape z tyłu)
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Irisbus Agora pojawił się także w moich okolicach , był testowany 9 czerwca przez kilka godzin w Krynicy.
Jeśli autobus był by zakupiony obsługiwał by on linie PKS do sądeckich uzdrowisk.Jednak na zakup w najbliższym czasie się nie zanosi...
Nowoczesność kosztuje
- Irisbus Agora CNG nęci ekologią, ale odstrasza ceną - mówi przezes sądeckiego PKS Stanisław Dobosz. - Taki zakup to wydatek o jedną czwartą większy niż nabycie tradycyjnego autobusu z silnikiem diesla. - O względach bezpieczeństwa nie mówię, bo nikt w świecie nie słyszał o groźnej awarii wozu z takim napędem - dodaje. - To jest już technika dwudziestego pierwszego wieku. Liczy się także koszt paliwa. Gaz ziemny jest najtańszy. By kupić takie autobusy musielibyśmy otrzymać wsparcie od samorządów lokalnych, które przecież mogą wystąpić o środki europejskie z funduszy proekologicznych. Oddzielnym problemem pozostaje tankowanie autobusów gazem ziemnym. Najbliższe takie stacje są w Tarnowie, Krakowie i Rzeszowie. W Krynicy Zdroju gazownicy prezentowali samorządowcom i szefom firm przewozowych plany budowy lokalnego zaplecza zasilania w paliwo wozów z silnikami gazowymi.
Jeśli autobus był by zakupiony obsługiwał by on linie PKS do sądeckich uzdrowisk.Jednak na zakup w najbliższym czasie się nie zanosi...
Nowoczesność kosztuje
- Irisbus Agora CNG nęci ekologią, ale odstrasza ceną - mówi przezes sądeckiego PKS Stanisław Dobosz. - Taki zakup to wydatek o jedną czwartą większy niż nabycie tradycyjnego autobusu z silnikiem diesla. - O względach bezpieczeństwa nie mówię, bo nikt w świecie nie słyszał o groźnej awarii wozu z takim napędem - dodaje. - To jest już technika dwudziestego pierwszego wieku. Liczy się także koszt paliwa. Gaz ziemny jest najtańszy. By kupić takie autobusy musielibyśmy otrzymać wsparcie od samorządów lokalnych, które przecież mogą wystąpić o środki europejskie z funduszy proekologicznych. Oddzielnym problemem pozostaje tankowanie autobusów gazem ziemnym. Najbliższe takie stacje są w Tarnowie, Krakowie i Rzeszowie. W Krynicy Zdroju gazownicy prezentowali samorządowcom i szefom firm przewozowych plany budowy lokalnego zaplecza zasilania w paliwo wozów z silnikami gazowymi.
W sumie wydaje mi się, że jak na warunki Nowego Sącza i okolicy, szczególnie rejon uzdrowiskowy to taki autobus byłby wprost wymarzony. Problemem pozostaje jednak jego cena. Kolejny problem to stacje tankowania gazu - czyli infrastruktura....
Ja jednak mam cichą nadzieję, że firmy w rejonie sądeckich uzdrowisk szybciej się dogadają z lokalnymi władzami samorządowymi i może niekoniecznie takie Irisbusy, może inne pojazdy, jednak jakieś gazowe autobusy pojawią się w PKS-ie...
Ja jednak mam cichą nadzieję, że firmy w rejonie sądeckich uzdrowisk szybciej się dogadają z lokalnymi władzami samorządowymi i może niekoniecznie takie Irisbusy, może inne pojazdy, jednak jakieś gazowe autobusy pojawią się w PKS-ie...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Agora
Wcoraj jechalem Irisbusem Agora ponad pol godziny na trasie Ateny Lotnisko -> Port Kalamaki. Autobus z zewnatrzprezentuje sie dosc nowoczesnie, ale przypomina jeszcze dosc stara juz konstrukcje - Renault R312. Wnetrze rowniez jest dosc ladne i pojemne, niestety zabudowa silnika zajmuje 4 miejsca . Siedzenia w miare wygodne, a silnik Iveco sprawnie radzi sobie z pojazdem. To co mi sie w agorze nie podobalo to zawieszenie, wedlug mnie za twarde i podobne jak w vecto trzaski, ktore byly dosc mocno slyszalne. Ogolnie nie jesttak zle, chociaz wolalbym Solarisy czy MANy.