Inspektor pisze:Dzięki za tego posta,jest ot jeden z najdłuższych postów w historii tego forum.
Cieszę się że zapodałeś też link ze zdjeciami,sa one bardzo cenne.Zauwazyłem jeszcze jedną jego wadę - nie ma przysuwanych okien tylko uchylane...Zaś do autobusu mam takie wrażenie jakby był on zaraz delikatny,chyba po dłuższej ekspooatacji (lub krótszej) rozpadl by się na naszych drogach.
Zdecydowanie jestem przeciwny ich zakupu.
Wielkie dzięki
. Rzeczywiście i ja mam takie wrażenie, że jest on trochę za delikatny jak na nasze warunki. Zresztą po Warszawie jeździły już kiedyś francuskie autobusy (Berliet PR100) i były mocno awaryjne...
Inspektor pisze:
Zaś jeszcze powracając do samego autobusu,te fotokomórki to bezsensowne rozwiązanie,nie lepiej żeby drzwi zamykał kierowca? Przecież jak będzie tłok to ludzie będą stać w poblizu drzwi,i co nie odjedzie autobus wtedy?Kierowca będzie wysadzał "nadmiarowych" pasażerów?
Z tymi środkowymi drzwiami to jest tak, że kierowca zamyka drzwi przyciskiem. Natomiast fotokomórki mają za zadanie ochronienie pasażera przed przytrzaśnięciem. Są strasznie czułe, zgodnie z tym co pisali wyżej Voy i Mac. Tak więc kierowca naciska przycisk, drzwi się zamykają, ale wystarczy mały ruch i od razu rewersują...
Co ciekawe, a wręcz dziwne. Fotokomórki reagowały nawet wtedy, kiedy przechodziłem korytarzem z jednej cześci autobusu do drugiej - czyli nie trzeba stać przy samych drzwiach, aby fotokomórki wyczuły klienta.
Mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz. Czemu fotokomórki są tylko w środkowych drzwiach. Czemu nie we wszystkich wyjściach ? Może ktoś mi to wytłumaczyć.
Do wad można zaliczyć jeszcze małe drobne elementy przy drzwiach - pokrętła. Pokrętła blokujące drzwi (zamki), oraz małe grzybki, służące chyba awaryjnemu otwieraniu drzwi. Świetne zabawki dla lubiący dewastować...
Inspektor pisze:
Krótko mówiąc takie autobusy to nie dla nas...no chyba że na linie pyryferyjne,ale wątpie żeby zdecydowano się tam puścić taki autobus...
I właśnie dlatego zastanawiam się nad celowością takiego zakupu.
Patrząc - absolutnie - bezstronnie na ten pojazd, wydaje mi się, że Volvo 7700 jest jednak lepsze. Przynajmniej jest mniej ciasne...
Na pewno pojawienie się Agory w Polsce można uznać, za ważne wydarzenie w KM, nie tylko w Warszawie, ale również m.in. w Rzeszowie...
[ Dodano: 2005-01-24, 14:55 ]
Voy pisze:Nie żartuj nawet! Wnętrze jest dobrze rozplanowane, po jednej stronie są półtoraki. A gadanie że lepiej jest w M121M to naprawdę bzdura - wolałbyś te cholerne, duże pudła plastikowe, które zajmują więcej miejsca niż są funkcjonalne? Normalne fotele spełniają doskonale swoją rolę na przodzie.
A gdzie ja napisałem, że M121M jest to lepiej zrobione ?
Nie chodzi mi o pudła tylko o rozstawienie foteli. Faktem jest, że Irisbus miał dobry pomysł by wykorzystać nadkola, do ustawienia foteli. To jest wygodne...
Ale po co ustawiono dwa pojedyńcze fotele po lewej stronie tuż za nadkolem, w centralnej części ? Przez to jest tam bardzo ciasno. Wystarczy jeden wózek i ludzie nie mają gdzie stać, czyli tak samo jak w M12M.
W SU12 rozwiązano to lepiej...
Fotele - półtoraki
Rzeczywiście po lewej stronie, zaraz za kabiną są półtoraki. I wydaje mi się, że po prawej stronie też takie powinny się pojawić. Było by o wiele bardziej wygodnie. Coś takiego zrobił MAN w NL223. I jest naprawdę super
[ Dodano: 2005-01-24, 14:59 ]
Voy pisze:Cytat:
- Autobus straszliwie się buja na większych nierównościach. Zawieszenie, jak już wyżej napisałem głośno się tłucze. Mam wrażenie, że ten autobus długo by nie pożył w Warszawie.
Coś za coś, przynajmniej jest przyjemne, dość miękkie.
Jak się wywala sporo kasy na kupno tak nowoczesnego autobusu, to nie po to by go po roku wyrzucić na złom. On ma pojeździć - przynajmniej kilkanaście lat.
Wg. mnie zawieszenie moglo by być dużo bardziej twarde, ale sprężyste - czyli tak jak np. w MAN-ie NL 223 lub SU12
[ Dodano: 2005-01-24, 15:00 ]
Voy pisze:NIGDY! Agora lepsza od Vecto pod każdym prawie względem. A Solaris jest najlepszy. Nigdy Vecto nie jechałeś, to strasznie trzeszczy, jak wjedzie na wyboje to się martwisz że się rozleci. Oczywiście SU12 najlepszy z możliwych obecnie gazowców którymi jechałem i takie autobusy muszą być po prostu, koniec z Jelczem.
Rzeczywiście nie jechałem Vecto i mocno tego żałuję. Mam jednak nadzieję, że wcześniej czy później to nastąpi...