Irisbus Agora

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marek dawnego Irisbusa...
voy

Post autor: voy »

Już było chyba w PKS Grodzisk Mazowiecki...czy coś w tym stylu tylko chyba nawet na miasto go nie wypuścili, tylko pożyczyli żeby stał na zajezdni, tak mnie się wydaje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak był. Ale nie obsługiwał KM w Warszawie, tylko eksploatowano go na jakiejś podmiejskiej linii PKS... :(

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

A nikt ni9e wie że między 4 i 5 czerwca autobus ten był testowany na 134-03 (przez co DJ679 z bagażnikiem musiał isć na 04 i jeździł TYLKO w szczycie). Mi się on podobał. Nażekacie na wąskie przejścia... a w porównaniu do CLL to przejście jest szerokie. Wadą faktycznie są strasznie wolno otwierające się drzwi... a zaletą ze przy wejściu na podłodze jest anty-poślizgowy "stopień" zupełnie inny jaki znamy, taki zółty, jakby gumowy... Podobało mi się umieszczenie silnika i jego rozplanowanie, dzięki czemu mechanicy nie maja żadnego problemu do dostania sie to różnych części silnika tego autobusu (widziałem bo w ZOO na proxbe miły pan kierowca otwożył klape z tyłu)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

M_Szymkowiak pisze:A nikt ni9e wie że między 4 i 5 czerwca autobus ten był testowany na 134-03 (przez co DJ679 z bagażnikiem musiał isć na 04 i jeździł TYLKO w szczycie). Mi się on podobał. Nażekacie na wąskie przejścia... a w porównaniu do CLL to przejście jest szerokie. Wadą faktycznie są strasznie wolno otwierające się drzwi... a zaletą ze przy wejściu na podłodze jest anty-poślizgowy "stopień" zupełnie inny jaki znamy, taki zółty, jakby gumowy...
Tak obiło mi się o uszy małe co nie co, że MPK Kraków przez trzy dni miało "testować" tą Agorę.
Na ten antypoślizgowy stopień z gumy, też zwróciłem uwagę. Rzeczywiście wygląda fajnie. Jednak choć z jednej wizualnie - póki nowy - wygląda ciekawe, to jednak wydaje mi się, że przy dłuższej eksploatacji może stanowić problem z utrzymaniem czystości. Szczególnie w zimę, gdzie jest błoto i piasek... :mruga:

Przejścia w Agorze są stanowczo za wąskie, no ale to nie jest autobus dla polskiej KM. Skonstruowano go zupełnie na inne warunki...
M_Szymkowiak pisze: Podobało mi się umieszczenie silnika i jego rozplanowanie, dzięki czemu mechanicy nie maja żadnego problemu do dostania sie to różnych części silnika tego autobusu (widziałem bo w ZOO na proxbe miły pan kierowca otwożył klape z tyłu)
Farciarz. A mnie kierowca nie chciał otworzyć pokrywy silnika... :lol:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Trafiłem na miłego ;) Notabene z DJ679 ;) czyli na stałe jeżdżący do ZOO
Ogólnie to we eszystkim prócz Omni i Solarisów są zawąskie przejścia...

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Irisbus Agora pojawił się także w moich okolicach , był testowany 9 czerwca przez kilka godzin w Krynicy.
Jeśli autobus był by zakupiony obsługiwał by on linie PKS do sądeckich uzdrowisk.Jednak na zakup w najbliższym czasie się nie zanosi...

Nowoczesność kosztuje
- Irisbus Agora CNG nęci ekologią, ale odstrasza ceną - mówi przezes sądeckiego PKS Stanisław Dobosz. - Taki zakup to wydatek o jedną czwartą większy niż nabycie tradycyjnego autobusu z silnikiem diesla. - O względach bezpieczeństwa nie mówię, bo nikt w świecie nie słyszał o groźnej awarii wozu z takim napędem - dodaje. - To jest już technika dwudziestego pierwszego wieku. Liczy się także koszt paliwa. Gaz ziemny jest najtańszy. By kupić takie autobusy musielibyśmy otrzymać wsparcie od samorządów lokalnych, które przecież mogą wystąpić o środki europejskie z funduszy proekologicznych. Oddzielnym problemem pozostaje tankowanie autobusów gazem ziemnym. Najbliższe takie stacje są w Tarnowie, Krakowie i Rzeszowie. W Krynicy Zdroju gazownicy prezentowali samorządowcom i szefom firm przewozowych plany budowy lokalnego zaplecza zasilania w paliwo wozów z silnikami gazowymi.

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie wydaje mi się, że jak na warunki Nowego Sącza i okolicy, szczególnie rejon uzdrowiskowy to taki autobus byłby wprost wymarzony. Problemem pozostaje jednak jego cena. Kolejny problem to stacje tankowania gazu - czyli infrastruktura....

Ja jednak mam cichą nadzieję, że firmy w rejonie sądeckich uzdrowisk szybciej się dogadają z lokalnymi władzami samorządowymi i może niekoniecznie takie Irisbusy, może inne pojazdy, jednak jakieś gazowe autobusy pojawią się w PKS-ie... ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

A za to w krakowie trabi sie od kilku miesiecy o zakupie 100 gazowcow

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

M_Szymkowiak pisze:A za to w krakowie trabi sie od kilku miesiecy o zakupie 100 gazowcow
Nie się trąbi. Tylko Pan Hejnalista trąbi co godzinę... nawet w nocy... :lol:

W Warszawie też słuchamy tego trąbienia, codziennie o g. 12... I co ? I nic. Testowaliśmy i zapomnieliśmy... :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panewniczanin pisze:A w Katowicach trąbią tylko o 12 :(
No bo ten Hejnalista w Krakowie, tak głośno trąbi, że o g. 12 również Katowicach słychać.... :lol:

voy

Post autor: voy »

U nas nie trąbią a są :mruga: wkrótce będziemy mieli 10 kolejnych autobusów (właściwie 9+1, bo złożyli 2 przetargi).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:U nas nie trąbią a są :mruga: wkrótce będziemy mieli 10 kolejnych autobusów (właściwie 9+1, bo złożyli 2 przetargi).
Ja cię kręcę :shock: . Szczęściarze... :shocked:

A co to będzie gazowce, czy zwykłe ? :smile2:

voy

Post autor: voy »

No gazowce oczywiście.
Zastanawia mnie że złożyli dwa przetargi i jeden z nich jest na jeden autobus. Ja myślę, że to pewnie będzie jakiś autobus na próbę, może SU12III CNG?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Ciekawe. Kupować autobus na próbę.... :shocked:

A może będzie to jednak - na próbę - Agora GNV :mruga:

voy

Post autor: voy »

Nie, w życiu ]:-> to będzie coś kompatybilnego, wątpie żeby tworzyli nową markę na zajezdni, bo już się przy MANie stoi to powinno się ujednolicać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Nie, w życiu ]:-> to będzie coś kompatybilnego, wątpie żeby tworzyli nową markę na zajezdni, bo już się przy MANie stoi to powinno się ujednolicać.
No to będą ujednolicać - Irisbusy... :diabeł: ... co roku po jednym :mruga:

voy

Post autor: voy »

A daj spokój :P
Będą pewnie znowu jakieś M125M/4, bo Jelcz ma jednak dla nas najlepszą ofertę autobusów gazowych, jak i zresztą w całej Polsce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:A daj spokój :P
Będą pewnie znowu jakieś M125M/4, bo Jelcz ma jednak dla nas najlepszą ofertę autobusów gazowych, jak i zresztą w całej Polsce.
Mnie jednak "korci" ten "jeden" gazowiec. Ciekawe co to będzie... :cool:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Wóż na próbe - ciekawe, ale mi nie obce - wystarczy przypomnieć: DD426 i BM700

Wiśnia

Agora

Post autor: Wiśnia »

Wcoraj jechalem Irisbusem Agora ponad pol godziny na trasie Ateny Lotnisko -> Port Kalamaki. Autobus z zewnatrzprezentuje sie dosc nowoczesnie, ale przypomina jeszcze dosc stara juz konstrukcje - Renault R312. Wnetrze rowniez jest dosc ladne i pojemne, niestety zabudowa silnika zajmuje 4 miejsca :(. Siedzenia w miare wygodne, a silnik Iveco sprawnie radzi sobie z pojazdem. To co mi sie w agorze nie podobalo to zawieszenie, wedlug mnie za twarde i podobne jak w vecto trzaski, ktore byly dosc mocno slyszalne. Ogolnie nie jesttak zle, chociaz wolalbym Solarisy czy MANy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Iveco/Irisbus/Karosa/Renault”