Używane Renault R312
Używane Renault R312
Spostrzegawczość jednak się opłaca
Jadąc, w ostatni wtorek, tramwajem przez Mokotów, wypatrzyłem stojącego w korku Renault R312. Postanowiłem się nim zainteresować, a kiedy mu się bliżej przyjrzałem, wróciłem wczoraj z cyfrówką. Najwyraźniej jestem pierwszym, który go sfotografował - nikt o nim nigdzie ani nie napisał, ani go nie pokazał. Przeszukałem zarówno TWB jak i Przegubowca - cisza, ani widu, ani słychu
Niestety nazwy przewoźnika nie znam, ponieważ autobus nie jest opisany. Firma obsługuje linię łączącą Metro Wilanowska z "Platan Parkiem". "Platan Park", to jest centum biurowe na ul. Poleczki (zaraz za Wyścigami)
A, linia jako taka istnieje już od kilku lat. I z początku była obsługiwana Jelczem M120 PKS Grodzisk Maz. Potem Autobus został sprzedany prywaciarzowi, a ten kilka dni temu zastąpił go Mercedesem O405... a teraz tym Renault.
Moje wątpliwości co do nazwy przewoźnika są spore. Gdyż dotychczas jedynym przewoźnikiem, który preferował autobusy Renault (głównie PR100, ale również kupili R312), był "Mobilis", natomiast firma, która obsługiwała tą linię dotychczas preferowała głównie MB O405 i MB O407.
Co do samego autobusu. Jest on dosyć ciekawy i z tego co udało mi się wypatrzeć przez okna, to posiada on dwie rzeźnię - na przeciwko drugich i trzecich drzwi.
Mnie się udało kilka razy przejechać R312 w Bułgarii i autobus sprawiał naprawdę sympatyczne wrażenie. Był cichy, miękki, przyjemny - tylko trochę ciasny. Domyślam się, że z tym autobusem jest podobnie
Dla porówania R312 ex RATP Paris (moje zdjęcia archiwalne z 2004 roku z Varny)
http://jakub131.webd.pl/varna_GT9.JPG
http://jakub131.webd.pl/varna_GT11.JPG
Poszukiwałem jakichkolwiek informacji dotyczących tego autobusu bądź przewoźnika i na TWB dowiedziałem się, że Arka też kupiła jednego R312 - autobus jeast cały biały
Jadąc, w ostatni wtorek, tramwajem przez Mokotów, wypatrzyłem stojącego w korku Renault R312. Postanowiłem się nim zainteresować, a kiedy mu się bliżej przyjrzałem, wróciłem wczoraj z cyfrówką. Najwyraźniej jestem pierwszym, który go sfotografował - nikt o nim nigdzie ani nie napisał, ani go nie pokazał. Przeszukałem zarówno TWB jak i Przegubowca - cisza, ani widu, ani słychu
Niestety nazwy przewoźnika nie znam, ponieważ autobus nie jest opisany. Firma obsługuje linię łączącą Metro Wilanowska z "Platan Parkiem". "Platan Park", to jest centum biurowe na ul. Poleczki (zaraz za Wyścigami)
A, linia jako taka istnieje już od kilku lat. I z początku była obsługiwana Jelczem M120 PKS Grodzisk Maz. Potem Autobus został sprzedany prywaciarzowi, a ten kilka dni temu zastąpił go Mercedesem O405... a teraz tym Renault.
Moje wątpliwości co do nazwy przewoźnika są spore. Gdyż dotychczas jedynym przewoźnikiem, który preferował autobusy Renault (głównie PR100, ale również kupili R312), był "Mobilis", natomiast firma, która obsługiwała tą linię dotychczas preferowała głównie MB O405 i MB O407.
Co do samego autobusu. Jest on dosyć ciekawy i z tego co udało mi się wypatrzeć przez okna, to posiada on dwie rzeźnię - na przeciwko drugich i trzecich drzwi.
Mnie się udało kilka razy przejechać R312 w Bułgarii i autobus sprawiał naprawdę sympatyczne wrażenie. Był cichy, miękki, przyjemny - tylko trochę ciasny. Domyślam się, że z tym autobusem jest podobnie
Dla porówania R312 ex RATP Paris (moje zdjęcia archiwalne z 2004 roku z Varny)
http://jakub131.webd.pl/varna_GT9.JPG
http://jakub131.webd.pl/varna_GT11.JPG
Poszukiwałem jakichkolwiek informacji dotyczących tego autobusu bądź przewoźnika i na TWB dowiedziałem się, że Arka też kupiła jednego R312 - autobus jeast cały biały
Tu się zgodzęAmalio pisze:Zresztą fakt iż większość niemieckich wozów nie ma trzeciego wejścia nie wynika z umiejscowienia silnika.
TakieAmalio pisze:A jakież to niezwykle umiejscowienie silnika mają francuskie autobusy
Całkiem z tyłu (poszukaj sobie zdjęcia jakiegoś Irisbusa czy Renault), silnik zasłania cały tył, szybka jest naprawdę mała. Za to nie ma wieży ani amfiteatru.Amalio pisze:A jakież to niezwykle umiejscowienie silnika mają francuskie autobusy
W 405N pierwszej generacji - tak.Amalio pisze:Zresztą fakt iż większość niemieckich wozów nie ma trzeciego wejścia nie wynika z umiejscowienia silnika.
Można to określić prościej - silnik umieszczony poprzecznie. Nie jest to jednak cecha typowa tylko dla francuskich wozów.
Tak czy inaczej nie zaliczyłbym tego jako plusu. Jakby na to nie patrzeć można kupić autobus z leżącym silnikiem ustawionym wzdłużnie z trzema wejściami. Zaś jeżeli ( na przykład ) Niemiec kupuje autobus z silnikiem ustawionym poprzecznie to na tym traci, gdyż i tak zamówi go z układem 2-2-0, a zabudowa silnika ogranicza ilość miejsc siedzących.
Tak czy inaczej nie zaliczyłbym tego jako plusu. Jakby na to nie patrzeć można kupić autobus z leżącym silnikiem ustawionym wzdłużnie z trzema wejściami. Zaś jeżeli ( na przykład ) Niemiec kupuje autobus z silnikiem ustawionym poprzecznie to na tym traci, gdyż i tak zamówi go z układem 2-2-0, a zabudowa silnika ogranicza ilość miejsc siedzących.
A patrzyłeś, jak wygląda wnętrze w takim np. MAN-ie Nxxx3? Bezsensownie to zrobione, wąskie niskopodłogowe przejście do przodu autobusu i strome schody na komitet powitalny, poza tym przez to kratownice się łamią. We francuskich to jest lepiej zrobione.Amalio pisze:Jakby na to nie patrzeć można kupić autobus z leżącym silnikiem ustawionym wzdłużnie z trzema wejściami.
My nie Niemcy.Amalio pisze:Zaś jeżeli ( na przykład ) Niemiec kupuje autobus z silnikiem ustawionym poprzecznie to na tym traci, gdyż i tak zamówi go z układem 2-2-0, a zabudowa silnika ogranicza ilość miejsc siedzących.
Należy się Wam małe wyjaśnienie, dotyczące pokazanego autobusu, w pierwszym poście.
Długo nie wiedzieliśmy do kogo należy ten pojazd. Było wiele wątpliwości co do jego właściciela.
Pisząc pierwszy post nie wiedziałem do kogo on należy. Domyślałem się, że do firmy PKA "Tandem" w Markach, gdyż to własnie ten przewoźnik ostatnio obsługiwał linię do Platan Park, ale "Tandem" ma zwyczaj umieszczania swojego logo na autobusach, a ten nie posiada żadnych oznaczeń.
Zatem, w ubiegłym tygodniu, skontakowałem się, drogą mailową, z dwiema warszawskimi firmami - w tym z firmą "Tandem" i w ostatnią sobotę, właśnie od nich otrzymałem potwierdzenie. ,
Reasumując - tenże Renault R312 jest świeżym nabytkiem Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej "Tandem" w Markach, kupionym specjalnie do obsługi linii "Platan Park"
Długo nie wiedzieliśmy do kogo należy ten pojazd. Było wiele wątpliwości co do jego właściciela.
Pisząc pierwszy post nie wiedziałem do kogo on należy. Domyślałem się, że do firmy PKA "Tandem" w Markach, gdyż to własnie ten przewoźnik ostatnio obsługiwał linię do Platan Park, ale "Tandem" ma zwyczaj umieszczania swojego logo na autobusach, a ten nie posiada żadnych oznaczeń.
Zatem, w ubiegłym tygodniu, skontakowałem się, drogą mailową, z dwiema warszawskimi firmami - w tym z firmą "Tandem" i w ostatnią sobotę, właśnie od nich otrzymałem potwierdzenie. ,
Reasumując - tenże Renault R312 jest świeżym nabytkiem Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej "Tandem" w Markach, kupionym specjalnie do obsługi linii "Platan Park"
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1014,1629,500.html
Tam nie ma wszystkich... ale chociaż część.
P.S.
P.S. Mój 400 post! Z reprymendą dla J-31
Tam nie ma wszystkich... ale chociaż część.
P.S.
Nie łaska poszukać? OCZYWIŚCIE ¯ARTUJęJ-31 pisze:A czy Masz może jakieś fotki tych autobusów ?
P.S. Mój 400 post! Z reprymendą dla J-31