Irisbus Citelis

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marek dawnego Irisbusa...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mercury pisze:Koledze J-31 dziekuje, jednak najbrzydszy w nich jest przod i tyl.... Ja Ciebie bardzo prosze o wykonanie rysunków Irisbusa Citelisa 18 CNG w barwach słupskich (takiego modelu w ogóle jeszcze nie ma) oraz Scanii CL94UB w barwach słupskich (nr. 1249) (...)
Scania - da się zrobić. :D Irisbus Citelis 18 CNG - Musisz poczekać aż się pojawią. :retard:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Mercury pisze:Chłopie, nie porównuj tego do Karos, bo dojdziemy do wniosku, że to super autobus. Tak jak bym Fiata Seicento porownywal do Malucha...

Porownaj go z MANem NL223, ze Scania CL94UB czy CN94UB, Solarisem Urbino 12.... Tak troche nowocześnie, zyciowo,....
Jak zwykle nie zrozumiałeś mojego odniesienia w tej dyskusji. Moje odniesienie wględem designu tyczyło się Karos od pierwszego wyprodukowanego modelu aż do Citelisa i dlatego właśnie musze przyznać, że na przestrzeni lat design Karosy trochę się zmienił. I stąd m.in. podoba mi się przedni profil Citelisa, który jest niewspółmiernie ładny do jego słabej konstrukcji. Co do porównywania Citelisów z innymi autobusami- tego nie da się porównać. Wszystkie te autobusy różnią się konstrukcją i w porównaniu do Citelisa są nieco bardziej unowocześnione (przykład : MAN NL223 to już 3-cia generacja, podczas gdy Karosa zatrzymała się na hmmmmm........ 1-szej albo drugiej).

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Adrian_ pisze: Wszystkie te autobusy różnią się konstrukcją i w porównaniu do Citelisa są nieco bardziej unowocześnione (przykład : MAN NL223 to już 3-cia generacja, podczas gdy Karosa zatrzymała się na hmmmmm........ 1-szej albo drugiej).
No a np. Karosy B731 od Citelisa nie różnią się konstrukcją i można je porównywać ? :shocked: Poza tym jakby się uparł, to Citelis jest już IV generacją: I. to Renault 312, II. Renault Agora, III. to Karosa/Irisbus Citybus i IV. Citelis.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Wszystkie te autobusy różnią się konstrukcją i w porównaniu do Citelisa są nieco bardziej unowocześnione (przykład : MAN NL223 to już 3-cia generacja, podczas gdy Karosa zatrzymała się na hmmmmm........ 1-szej albo drugiej).
Ta 3 generacja MAN-a to wewnętrzne oznaczenie.
Generacje autobusów oznacza się tak:
1. generacja — silnik z przodu (ogórek)
2. generacja — silnik między osiami (Ikarus 260)
3. generacja — silnik z tyłu (Jelcz PR110, Solaris U12)

Mercury

Post autor: Mercury »

Jutro, 15.12.2006 pod słupskim ratuszem odbędzie się prezentacja pojazdu Irisbus Citelis 18 CNG. Po prezentacji i przekazaniu nastąpi otwarcie stacji paliw MZK Słupsk w Kobylnicy.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czyli jednak Irisbus nie dał plamy odnośnie tej dostawy. Świetnie :). Zatem pozostaje tylko czekać, aż autobusy te zaczną pojawiać się na mieście w ruchu liniowym. A jak będzie wyglądac kwestia numeracji tych wozów? otrzymają numery po etanolowych Scaniach, czy też coś z innego zakresu numeracji? :).

Mercury

Post autor: Mercury »

Scanie maja #1249-1253. To obstawiam ze Citelisy dostaną 1258 i dalej...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Aż ciekawy jestem jak będą wyglądać słupskie Irisbusy Citelisy 18CNG :P

Mercury

Post autor: Mercury »

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... &nr=126920


Fotka pierwszego w Polsce Irisbusa Citelisa 18 CNG!

Relacja później, bo piszę artykuł...

drentwy

Post autor: drentwy »

^ Ładnie prezentują się w słupskich barwach, plus za klimę dla kierowcy ( minus za brak 4 drzwi więc się równoważy ;) )

Mercury

Post autor: Mercury »

tylko ze tych minusów jest 2 razy więcej niż plusów....

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Trzeba przyznać, iż dosyć ciekawie prezentują się te Irisbusy w słupskim malowaniu, ale nurtuje mnie właśnie brak 4-tych drzwi. Czy przy słupskich napełnieniach przegubowców ich brak nie stanowi jakiegoś większego problemu? :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Na zdjęciach wyglądają fajnie, ale... Mercury, prosiłbym o jakieś wrażenia lub coś w tym rodzaju :roll:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Dziś do PKSu Bydgoszcz zawitał na testy Irisbus Karosa Citilies oto taki : http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-123627.html jeżdzi na linii 301 . Chyba nasz PKS wymieni tabor miejski :) . Jak testują ;) .

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Marcin_3558 pisze:Chyba nasz PKS wymieni tabor miejski :) .
Mogliby kupić coś zbliżonego do posiadanego taboru, np. Volva 7700 :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_3558 pisze:Dziś do PKSu Bydgoszcz zawitał na testy Irisbus Karosa Citilies oto taki
Irisbus Citelis... :mruga: ... ciekawy jestem, czy im się spodoba :P

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:
Marcin_3558 pisze:Dziś do PKSu Bydgoszcz zawitał na testy Irisbus Karosa Citilies oto taki
Irisbus Citelis... :mruga: ... ciekawy jestem, czy im się spodoba :P
Mam nadzieje ze kupią te Citelisy i były by to pierwsze niskopodłogowce w PKS Bydgoszcz . Chociaż by zamieniły Autosany A1010M, Volva i jedyny używany Man na liniach miejskich .

Napisałem do PKSu zapytanie czy testowane autobusy są związane z zakupami :) . I oto odpowiedż :

W celu poznania możliwości poszczególnych typów autobusów są one testowane.
Planujemy modernizację taboru autobusowego !

Pozdrawiam
Dyrektor ds. techniczno-eksplatacyjnych
Wojciech Dziuba

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, dzisiaj Irisbus, jutro Man, a po jutrze.... kto wie co jeszcze. A potem będzie przetarg. I do końca nie wiadomo, czy wygra Irisbus Citelis. ;)

Mercury

Post autor: Mercury »

Odkurzam temat, bo jest się czym pochwalić...

Czytajcie, a poznacie prawdę...

http://infobus.pl/text.php?id=9358

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mercury. Są autobusy lepsze i gorsze, ale są też przypadki, że to co Irisbus ma świetnie dopracowane, to inni producenci już mniej. I odwrotnie.... ;)

Jeżeli przegubowe Citelisy mają jakieś "ubytki" w wyposażeniu części pasażerskiej, to... należałoby zapytać Zarząd MZK w Słupsku jak zamawiali autobusy. A przecież autobus km można szczegółowo zamówić. Każdy detal.... :mruga:

PS. To przysłowie w zasadzie powinni przeczytać przedstawiciele MZK Słupsk => "Widziały gały, co brały" :D

A propo. A jak się sprawują przegubowce w Słupsku. Jechałeś już którymś ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Iveco/Irisbus/Karosa/Renault”