Irisbus Citelis

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marek dawnego Irisbusa...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Czekamy więc od soboty na relacje krakowskich MKM-ów ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Do do Irisbusów, to może ja się wypowiem :D

Jak wiadomo Irisbusy dla Mobilisu były przygotowywane na szybko, bo miasto pierw zwlekało z podpisaniem umowy, a później dało zbyt mało czasu na zorganizowanie taboru.

Ale do rzeczy.
Autobus zewnętrznie prezentuje się dość ładnie ja na mój gust. ¯adne części zewnętrzne się nie telepią i nie mają zamiaru odpaść. Wyświetlacze R&G są dość czytelne i nie ma problemu z ujrzeniem ich z daleka. Tylna szyba bardzo przeszkadza. Ludzie przyzwyczajeni do spoglądania jaki autobus jedzie za nami "skaczą" jak małpy, by spojrzeć co za nami jedzie. Silnik pracuje cicho i żwawo. Co prawda gdy się dodaje powoli gazu, to autobus jest mułowaty, ale gdy już się wciśnie do podłogi słychać w środku świst skrzyni biegów i cichy pomruk silnika, oraz jak autobus zostawia wszystkich z tyłu. We wnętrzu przyjemnie, lecz w tym miejscu wychodzą wszystkie niedociągnięcia.
Układ siedzeń (od przodu):
1-1
1-1
2-1
0-2
2-0
0-2 (siedzenia znajdują się w rzeźni, składane)
2-2
2-2
0-2.
Przedni pomost jest całkowicie nie zabudowany. Brak jakichkolwiek łap odgradzających pierwszą połówkę drzwi od reszty pomostu.

Trzy pary drzwi otwierane z dwóch przycisków, przy zamykaniu wydają piskliwy i bardzo męczący dźwięk.
Pierwsza połówka pierwszych drzwi nie jest blokowana, można spokojnie przez nie wejść i zasłonić widoczność kierowcy. A gdy załączy się blokadę pierwszej połówki, to nie otwiera się... druga połówka...
Siedzenia wygodne, lecz po kilku latach eksploatacji zostaną wygniecione doszczętnie (zbyt miękka gąbka). Wykończenia metalowe i plastikowe są wysokiej jakości:
Sufit w całości z metalu w kolorze kremowym, tak więc nie będzie problemu, jak przy pękających plastikach w krakowskich Scaniach CN94UA/UB. Nadkola wyłożone plastikiem tłuką się, tak samo plastiki w kabinie.
Stanowisko kierowcy usytuowane jest dość wysoko. Przy wysokich kierowcach wydaję się nam, że siedzą piętro wyżej.
Największym problemem w wykończeniu są poręcze...
Te tłuką się niemiłosiernie.
Wentylacja autobusu jest kiepska... Mimo iż jest klima, to już przy 20*C jest już duszno w środku. Gdyby nie uchylane wywietrzniki dachowe, to byłby niezły piekarnik. Gdy temperatura jest powyżej 25*C klimatyzacja się załącza automatycznie. Jest bardzo cicha (słychać tylko świst wentylatora) i wydajna.

Moja ogólna ocena tego autobusu: 6,5/10
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 22:50 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Coffee pisze:rak jakichkolwiek łap odgradzających pierwszą połówkę drzwi od reszty pomostu.
Pierwsza połówka pierwszych drzwi nie blokowana, można spokojnie przez nie wejść i zasłonić widoczność kierowcy. A gdy załączy się blokadę pierwszej połówki, to nie otwiera się... druga połówka...
Widzę tu pole do popisu dla zajezdniowych elektryków oraz kierowców, przywiązujących gumą poręcz pierwszej połówki do kabiny

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

plocmaster pisze:
Coffee pisze:rak jakichkolwiek łap odgradzających pierwszą połówkę drzwi od reszty pomostu.
Pierwsza połówka pierwszych drzwi nie blokowana, można spokojnie przez nie wejść i zasłonić widoczność kierowcy. A gdy załączy się blokadę pierwszej połówki, to nie otwiera się... druga połówka...
Widzę tu pole do popisu dla zajezdniowych elektryków oraz kierowców, przywiązujących gumą poręcz pierwszej połówki do kabiny
Na szczęście Mobilis (przynajmniej odział z Krakowa) nie stosuje chałupnictwa, tylko ściągną mechaników/elektryków z Irisbusa :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coffee pisze:Na szczęście Mobilis (przynajmniej odział z Krakowa) nie stosuje chałupnictwa, tylko ściągną mechaników/elektryków z Irisbusa :D
Póki autobusy są nowe... a potem będzie szara codzienność :diabeł:

filimer

Post autor: filimer »

Zobaczymy - kierownikiem ds. przewozów jest tam jeden z MKM-ów :diabeł:

ppln

Post autor: ppln »

Coffee pisze:tylko ściągną mechaników/elektryków z Irisbusa
Już to widzę.

Macie chociaż automatyczny hamulec przystankowy w tych Irisbusach czy kierowca musi na każdym przystanku załączać (jak w słupskich)?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

ppln pisze:
Coffee pisze:tylko ściągną mechaników/elektryków z Irisbusa
Już to widzę.

Macie chociaż automatyczny hamulec przystankowy w tych Irisbusach czy kierowca musi na każdym przystanku załączać (jak w słupskich)?
Musi załączać, podobno to też mają przerobić

Daniel

Post autor: Daniel »

Nie wszyscy :!: , ale większość kieleckich MKMów powie, że wnętrza Citelis'a którego mamy okazję testować trzeszczy na dołach mocniej niż wnętrze LAZa, które z kolei mocniej telepie się.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

A u nas w Bydgoszczy jezdzą ostatnie tygodnie Irisbus Citelisów 12m .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_3558 pisze:A u nas w Bydgoszczy jezdzą ostatnie tygodnie Irisbus Citelisów 12m .
Jak to kończą ? Tzn. który przewoźnik w Bydgoszczy kończy eksploatację Citelisów ? ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:
Marcin_3558 pisze:A u nas w Bydgoszczy jezdzą ostatnie tygodnie Irisbus Citelisów 12m .
Jak to kończą ? Tzn. który przewoźnik w Bydgoszczy kończy eksploatację Citelisów ? ;)
PKS Bydgoszcz sp.z.o.o zamienia Irisbus Citelisy 12m na Solarisy Urbino 12 :) .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_3558 pisze:PKS Bydgoszcz sp.z.o.o zamienia Irisbus Citelisy 12m na Solarisy Urbino 12 :)
A ile lat eksploatują te Citelisy ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:A ile lat eksploatują te Citelisy ?
<1

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Idą one reklamacje bo skrzynia biegów sie sypie i coś tam jeszcze .

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Marcin_3558 pisze:Idą one reklamacje bo skrzynia biegów sie sypie i coś tam jeszcze .
PKS Bydgoszcz tak się zniechęcił do tych autobusów czy Irisbus nie chce się poratować wymianą tych elementów :?: Przecież to nowe autobusy...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Amalio pisze:
Marcin_3558 pisze:Idą one reklamacje bo skrzynia biegów sie sypie i coś tam jeszcze .
PKS Bydgoszcz tak się zniechęcił do tych autobusów czy Irisbus nie chce się poratować wymianą tych elementów :?: Przecież to nowe autobusy...
Chcieli je wysłać do serwisu Kapeny w Słupsku a Kapena na to że oni tego nie robią . Wiec są one na reklamacji . I właśnie oczekujemy na nowe Solarisy Urbino 12 .

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Marcin_3558 pisze:
Chcieli je wysłać do serwisu Kapeny w Słupsku a Kapena na to że oni tego nie robią .
Nie są w stanie tego naprawić czy odmówili naprawy w ramach gwarancji :?:
Marcin_3558 pisze:. I jesteśmy oczekiwanie na nowe Solarisy Urbino 12 .
A wiadomo może co się stanie ( gdzie trafią ) z tymi Citelisami :?:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Amalio pisze:Nie są w stanie tego naprawić czy odmówili naprawy w ramach gwarancji
Odmówili naprawy .
Amalio pisze: A wiadomo może co się stanie ( gdzie trafią ) z tymi Citelisami
Wracają gdzie były wyprodukowane czyli do Włoch .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_3558 pisze:Wracają gdzie były wyprodukowane czyli do Włoch .
Citelisy - do Włoch ? A czy czasami, Czesi tego nie produkują ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Iveco/Irisbus/Karosa/Renault”