Strona 13 z 16

: 2008-02-03, 19:24
autor: faja_k
plocmaster pisze:Kto by się nie zraził po takim numerze…
A jak to w końcu było? Bo słyszałem plotkę, że zamówili te Irisbusy właściwie dopiero w październiku.

: 2008-03-19, 12:28
autor: Marcin_558
Irisbus Citelis 12m zdobywa nastepne miasto jest nim Kraków gdzie bedzie jeżdziło aż 16 sztuk :) .

: 2008-03-19, 12:32
autor: J-31
Tak, Mobilis będzie je użytkować - co ciekawe, będą to autobusy klimatyzowane ;)

: 2008-03-19, 14:24
autor: Lopez
J-31 pisze:będą to autobusy klimatyzowane
Będą, będą. Wymogi przetargu :)

: 2008-03-19, 15:23
autor: Marcin_558
Lopez pisze:
J-31 pisze:będą to autobusy klimatyzowane
Będą, będą. Wymogi przetargu :)
Jak w ogóle zaragowali krakowscy mkmi na to że Mobilis kupi Irisbusy Citelisy 12m a nie Solarisy Urbino 12 dla Krakowa :?:

: 2008-03-19, 15:29
autor: J-31
A ja ciekawy jestem jak te Citelisy się sprawdzą w Krakowie. Ponieważ te autobusy, podobnie jak Jelcze M121, z reguły mają niewielką rzeźnię (to zależy od zamówienia) i wąski korytarz, a przecież w Krakowie są spore potoki pasażerskie :roll:

: 2008-03-19, 20:25
autor: Lopez
Trudno powiedzieć, jak się będą spisywały. Solarki trafią na pewno na 152. 178 nigdy nie jechałem ;) więc nie wiem jakie tam są potoki, a linia do Wieliczki to zupełna nowość. W związku z wprowadzeniem biletów aglomeracyjnych linia to może skutecznie konkurować z busami. Okaże się zresztą wkrótce :)

: 2008-03-20, 11:33
autor: J-31
Rozumiem, że te nowe Citelisy będą obsługiwac linię 178 i 304 (nowa) ;)

Jeśli chodzi o nową linię do Wieliczki, to Citelisy na początku mogą się sprawdzić i będą zachętą (oprócz biletu aglomeracyjnego) dla mieszkańców :)

: 2008-04-01, 21:13
autor: Marcin_558
Bielsko Biała :
W przetargu wzięły udział firmy MAN, Solaris, Kapena SA i Evobus.
Zwycięzcą została firma Kapena SA z autobusem Irisbus Citelis 12M. Oferta firmy Solaris została odrzucona, gdyż nie spełniała wymogów formalnych.
A do tego dodam że bydgoski PKS dokupuje około 6 sztuk Irisbus Citelisów 12m na swoje linie miejskie .

: 2008-04-02, 08:21
autor: J-31
Marcin_3558 pisze:Bielsko Biała :
Czyli rozumiem, że MZK Bielsko Biała, tym razem wybrało w przetargu Irisbusy Citetelisy :shocked:

: 2008-06-06, 09:19
autor: Lopez
Kielckie MPK szykuje się do 3 tygodniowych testów Citelisa. Sądziłem szczerze mówiąc (i chyba wciąż tak sądzę...), że to dla nich trochę za wysokie progi ale może jednak Irisbus zdobędzie kolejnego klienta.

: 2008-06-06, 09:22
autor: J-31
Sądziłem szczerze mówiąc (i chyba wciąż tak sądzę...), że to dla nich trochę za wysokie progi ale może jednak Irisbus zdobędzie kolejnego klienta.
Spokojnie. Testy jeszcze nie są równoznaczne z zakupem. Teraz przetestują Citelisa, a po nim Solbusa (pewnie SN11).... a na koniec i tak pewnie kupią LAZ-y :diabeł:

: 2008-06-06, 15:22
autor: Marcin_558
Czy czasem w ten weekend 8 czerwca nie wyjezdzaja Irisbusy Citelis 12m z krakowskiego Mobilisa :D .

: 2008-06-06, 15:24
autor: faja_k
Z tego co pisano na forum to wyjeżdżają :P

: 2008-06-06, 15:25
autor: Marcin_558
KKS pisze:Z tego co pisano na forum to wyjeżdżają :P
Jestem ciekaw ich wykonania . Czy bedą takie jak bydgoskie Irisbusy z PKSu .

: 2008-06-06, 15:30
autor: faja_k
Czekamy więc od soboty na relacje krakowskich MKM-ów ;)

: 2008-06-17, 16:52
autor: Coffee
Do do Irisbusów, to może ja się wypowiem :D

Jak wiadomo Irisbusy dla Mobilisu były przygotowywane na szybko, bo miasto pierw zwlekało z podpisaniem umowy, a później dało zbyt mało czasu na zorganizowanie taboru.

Ale do rzeczy.
Autobus zewnętrznie prezentuje się dość ładnie ja na mój gust. ¯adne części zewnętrzne się nie telepią i nie mają zamiaru odpaść. Wyświetlacze R&G są dość czytelne i nie ma problemu z ujrzeniem ich z daleka. Tylna szyba bardzo przeszkadza. Ludzie przyzwyczajeni do spoglądania jaki autobus jedzie za nami "skaczą" jak małpy, by spojrzeć co za nami jedzie. Silnik pracuje cicho i żwawo. Co prawda gdy się dodaje powoli gazu, to autobus jest mułowaty, ale gdy już się wciśnie do podłogi słychać w środku świst skrzyni biegów i cichy pomruk silnika, oraz jak autobus zostawia wszystkich z tyłu. We wnętrzu przyjemnie, lecz w tym miejscu wychodzą wszystkie niedociągnięcia.
Układ siedzeń (od przodu):
1-1
1-1
2-1
0-2
2-0
0-2 (siedzenia znajdują się w rzeźni, składane)
2-2
2-2
0-2.
Przedni pomost jest całkowicie nie zabudowany. Brak jakichkolwiek łap odgradzających pierwszą połówkę drzwi od reszty pomostu.

Trzy pary drzwi otwierane z dwóch przycisków, przy zamykaniu wydają piskliwy i bardzo męczący dźwięk.
Pierwsza połówka pierwszych drzwi nie jest blokowana, można spokojnie przez nie wejść i zasłonić widoczność kierowcy. A gdy załączy się blokadę pierwszej połówki, to nie otwiera się... druga połówka...
Siedzenia wygodne, lecz po kilku latach eksploatacji zostaną wygniecione doszczętnie (zbyt miękka gąbka). Wykończenia metalowe i plastikowe są wysokiej jakości:
Sufit w całości z metalu w kolorze kremowym, tak więc nie będzie problemu, jak przy pękających plastikach w krakowskich Scaniach CN94UA/UB. Nadkola wyłożone plastikiem tłuką się, tak samo plastiki w kabinie.
Stanowisko kierowcy usytuowane jest dość wysoko. Przy wysokich kierowcach wydaję się nam, że siedzą piętro wyżej.
Największym problemem w wykończeniu są poręcze...
Te tłuką się niemiłosiernie.
Wentylacja autobusu jest kiepska... Mimo iż jest klima, to już przy 20*C jest już duszno w środku. Gdyby nie uchylane wywietrzniki dachowe, to byłby niezły piekarnik. Gdy temperatura jest powyżej 25*C klimatyzacja się załącza automatycznie. Jest bardzo cicha (słychać tylko świst wentylatora) i wydajna.

Moja ogólna ocena tego autobusu: 6,5/10

: 2008-06-17, 17:01
autor: pmaster
Coffee pisze:rak jakichkolwiek łap odgradzających pierwszą połówkę drzwi od reszty pomostu.
Pierwsza połówka pierwszych drzwi nie blokowana, można spokojnie przez nie wejść i zasłonić widoczność kierowcy. A gdy załączy się blokadę pierwszej połówki, to nie otwiera się... druga połówka...
Widzę tu pole do popisu dla zajezdniowych elektryków oraz kierowców, przywiązujących gumą poręcz pierwszej połówki do kabiny

: 2008-06-17, 22:46
autor: Coffee
plocmaster pisze:
Coffee pisze:rak jakichkolwiek łap odgradzających pierwszą połówkę drzwi od reszty pomostu.
Pierwsza połówka pierwszych drzwi nie blokowana, można spokojnie przez nie wejść i zasłonić widoczność kierowcy. A gdy załączy się blokadę pierwszej połówki, to nie otwiera się... druga połówka...
Widzę tu pole do popisu dla zajezdniowych elektryków oraz kierowców, przywiązujących gumą poręcz pierwszej połówki do kabiny
Na szczęście Mobilis (przynajmniej odział z Krakowa) nie stosuje chałupnictwa, tylko ściągną mechaników/elektryków z Irisbusa :D

: 2008-06-18, 09:41
autor: J-31
Coffee pisze:Na szczęście Mobilis (przynajmniej odział z Krakowa) nie stosuje chałupnictwa, tylko ściągną mechaników/elektryków z Irisbusa :D
Póki autobusy są nowe... a potem będzie szara codzienność :diabeł: