Strona 2 z 2

: 2013-05-27, 22:28
autor: Coffee
Auper pisze:Zdjęcie na otwartej przestrzeni, wygląda to jeszcze gorzej...
Dziwnie mi to wygląda. Jak skrzyżowanie CityClass-a z EuroCargo...
tantus pisze:jednak kilka lat temu Francuzi odsprzedali swoje udziały Włochom i od tamtej pory IVECO ma 100% udziałów w firmie.
Nie do końca. Z tego, co kojarzę, to 15% akcji z części Renaultowej zostało odsprzedane Fiatowi.

: 2013-05-27, 22:36
autor: Amalio
W artykule z którego Auper ma zdjęcie jest wszystko napisane. Chodzi o powiązanie autobusów z marką ciężarówek, głównie przez wzgląd na Amerykę Południową i Chiny. Tak więc żegnamy Irisbusa.
Przy okazji zdjęcie od tylca:
http://cdn2.blogautomobile.fr/wp-conten ... y-rear.jpg
I wnętrze:
http://cdn.blogautomobile.fr/wp-content ... 9rieur.jpg
Coffee pisze: Nie do końca. Z tego, co kojarzę, to 15% akcji z części Renaultowej zostało odsprzedane Fiatowi.
Przecież to i tak jest jedno.

: 2013-05-27, 22:38
autor: J-31
Wow. W środku to to może być pojemne, o ile sobie przewoźnik tak zażyczy ;)

: 2013-05-27, 22:59
autor: pmaster
W środku wygląda jak MAZ zainspirowany Solarisem

: 2013-05-27, 23:36
autor: Paweł
Obrazek
Nie pomyślałbym, że ta tylna ściana będzie nawiązywać do seryjnego modelu.
Co do przodu, kolejny włoski projekt, z którym trzeba się oswoić. Niemniej prezentuje się lepiej niż Citelis.
Grupa Fiata już od dłuższego czasu przygotowywała się do wycofania marki Irisbus, która na niektórych rynkach niemal odstraszała klientów. Było to widać m. in. po materiałach promocyjnych, czy stronie www.

: 2013-05-28, 00:11
autor: Auper
Ja zdjęcie z googli wytrzaskałem, nawet nie pomyślałem by sprawdzić skąd to...;) A co do samego autobusu, to wnętrze mi się nie podoba ale to pewnie przez kolorystykę, za to tył pierwsza klasa jak dla mnie...

: 2013-05-28, 00:30
autor: Przemek
Amalio pisze:Moment moment. Na prawdę odrzucano oferty Irisbusa, bo silnik nazywa się Iveco :?: Przecież to absurd. To jest ich własny silnik. Tak samo jak Merecdes w Setrze czy MAN w Neoplanie.
Ale Setry i Neoplany w wersji miejskiej nie są oferowane na polskim rynku (odpowiednio) przez Daimlera i MAN ;)

: 2013-05-28, 07:43
autor: TLG
Ciekawe, czy to tylko lifting, czy może zmodyfikowano coś więcej. Jeśli nie, to znaczy, że dalej jest to ta sama stara Agora.
Jeśli chodzi o wzornictwo to jest bezzasadnie przekombinowany. Wiele zmienia schemat malowania. Wprawdzie taki MAZ 203 wydawał się zupełnie nie do przyjęcia, ale odpowiednio pomalowany wygląda całkiem przyzwoicie. Tu nie będzie tak łatwo.

: 2013-05-28, 07:58
autor: Amalio
Kędzior pisze:Ale Setry i Neoplany w wersji miejskiej nie są oferowane na polskim rynku (odpowiednio) przez Daimlera i MAN ;)
Ale na Polsce nie kończy się rynek autobusów miejskich.
Po za tym kupisz u nas autobusy innych klas i sytuacja będzie dokładne taka sama.
Po za tym miejskich Neoplanów nie kupisz nigdzie.

: 2013-05-28, 18:13
autor: Solcity
Podsufitka wewnątrz faktycznie zalatuje Urbino, jednak jak zdążyłem poznać Irisbusa to to wnętrze nie będzie wysokiej jakości... Przewiduje dużo trzasków i falujących elementów. Swoją drogą, tył wygląda lepiej niż przód co nie zmienia faktu że ten autobus szału nie robi :retard: .

: 2013-05-28, 23:36
autor: Przemek
Jechałeś już którymś Urbanway-em?

: 2013-05-30, 10:38
autor: Jack the Ripper
Nie wiedzieli czym się inspirować to zrobili paskudną mieszankę czego się tylko da...

: 2013-05-30, 14:17
autor: Przemek
Coś mało tych miejsc siedzących, w dodatku ogromna szafa zmniejsza jeszcze bardziej dostępną ilość miejsca, podobnie jak w Ikarusie 411.

: 2013-05-30, 14:47
autor: Amalio
Kędzior pisze:w dodatku ogromna szafa zmniejsza jeszcze bardziej dostępną ilość miejsca, podobnie jak w Ikarusie 411.
Chyba nie masz pojęcia o czym piszesz. Bo co - zabiera Ci trzy miejsca za tylnymi drzwiami :?: I co z tego :?: Wieża za to ciągnie się w stronę przodu. W autobusie z wieżą naprzeciw tylnych drzwi masz komorę silnika. Tu masz siedzenia. Więc na jedno wychodzi. W zasadzie to rozwiązanie jest nawet lepsze od wieży. Przykładowo wieża w Solarisach ciągle rośnie. Tu poprzeczne umieszczenie silnika nie zabiera Ci coraz większej ilości miejsca, bo jak widać na zdjęciu od tyłu komora pnie się w górę. Pasażerowie nic nie tracą.

Jeszcze ujęcie wnętrza na przód jeśli ktoś nie widział:
http://cdn.blogautomobile.fr/wp-content ... 00x449.jpg

: 2013-05-30, 14:54
autor: irisbus
Amalio pisze:Pasażerowie nic nie tracą.
Tracą możliwość sprawdzenia czy z tyłu nie jedzie autobus do którego chcą się przesiąść :P Zawsze mnie to w Citelisie denerwowało. Swoją drogą Ciekawe czy pojazd ten zawita kiedyś do Polski na jakieś testy, ciekawi mnie jak to wnętrze sprawdza się w praktyce, w Citelisach było strasznie ciasno.

: 2013-05-30, 15:19
autor: Przemek
Po obejrzeniu tych zdjęć nadal uważam, że układ wnętrza jest dość bezsensowny, w porównaniu do Volvo 7700, co pewnie w dużej mierze wynika z tego, że konstrukcja ma już swoje lata.

Przeniosłem temat do działu Irisbus/Karosa, gdyż pojazdy te mają wspólny rodowód. Producent pojazdów pozostał ten sam, lecz tylko zmienił nazwę. //Kędzior

Re: Iveco UrbanWay

: 2015-03-24, 00:41
autor: Marcin_558
MHD Brno oprócz SORów i Solarisów zamawia też nowy model Iveco Urbanway 12 CNG:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 55&secid=1

Re: Iveco UrbanWay

: 2015-04-29, 20:33
autor: Marcin_558
Arriva będzie obsługiwać EXPO 2015 w Milanie autobusami Iveco UrbanWay CNG:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 09&secid=1

------------------------------------------------------------------------------------------

Bratysława zamawia 20 nowych Iveco UrbanWay 12:

http://www.busportal.sk/modules.php?nam ... 71&secid=1