Solcity SM12LNG/SM18LNG
Re:
Czyli coś w stylu tych wiejskich stacji LPG przy drogach krajowych z jednym dystrybutoremAmalio pisze:Biały pisze:A istnieje w ogóle coś takiego jak wspomniana w artykule pół przenośna stacja Pół się przenosi, a pół nie Oświeci mnie ktoś
A z tym pół przenoszeniem @Biały chodzi o to, że będzie to naziemna stacja składająca się z dystrybutora i zbiornika, która będzie demontowalna.
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Nie wiem czy to jest dobre określenie. To po prostu cysterna, która stacjonuje w zajezdni. To w zasadzie już działa, a autobusy powoli zaczynają kursować
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
To nie jest rozwiązanie docelowe.
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Tak, zgadza się, to jest rozwiązanie tymczasowe
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Skutecznie zapolowałem sobie dzisiaj na najnowszy warszawski nabytek, czyli Solbusa SM18 LNG
Zacznijmy od tego co widać na zewnątrz.
Ano od przodu w zasadzie różnic nie ma ... oczywiście w porównaniu z SM18 w wersji spalinowej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 256157490/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
Różnice zaczynają być widoczne w drugiej części pojazdu
Najpierw porównanie dwóch Solbusów SM18. Wersji spalinowej i LNG
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257195609/
Tak wygląda drugi człon wersji spalinowej, zwróćcie uwagę na szafę
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 441671361/
A to już SM18 LNG
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 821042294/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 417581146/
To co jeszcze odróżnia LNG od wersji spalinowej, to wyraźna zabudowa na dachu. W drugim członie nad wieżą są dwa elementy. Dzięki nim łatwo ten autobus odróżnić od wersji spalinowej
No to zajrzyjmy do środka. Szczególnie zainteresowała mnie zabudowa w drugim członie.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 821042974/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257312449/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 255892468/
Cóż, tu jest nie tylko silnik, ale też i zbiornik gazem
Natomiast na plus jest brak zbiornika nad drugą osią
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257651097/
I jeszcze na koniec rzut okiem do kabiny kierowcy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 823497873/
Jazda ... nie jest tak źle. W porównaniu z wersją spalinową SM18 większych różnic nie ma. Silniki w obu autobusach są stosunkowo głośne. Natomiast w LNG w momencie zwiększania obrotów silnik tak jakby dudnił.
Wydaje mi się, że jedynym błędem tego autobusu - to jest wina zamawiającego, czyli MZA - jest brak małej rzeźni w drugim członie. No, ale to już nie jest wina producenta.
Zacznijmy od tego co widać na zewnątrz.
Ano od przodu w zasadzie różnic nie ma ... oczywiście w porównaniu z SM18 w wersji spalinowej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 256157490/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
Różnice zaczynają być widoczne w drugiej części pojazdu
Najpierw porównanie dwóch Solbusów SM18. Wersji spalinowej i LNG
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257195609/
Tak wygląda drugi człon wersji spalinowej, zwróćcie uwagę na szafę
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 441671361/
A to już SM18 LNG
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 821042294/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 417581146/
To co jeszcze odróżnia LNG od wersji spalinowej, to wyraźna zabudowa na dachu. W drugim członie nad wieżą są dwa elementy. Dzięki nim łatwo ten autobus odróżnić od wersji spalinowej
No to zajrzyjmy do środka. Szczególnie zainteresowała mnie zabudowa w drugim członie.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 821042974/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257312449/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 255892468/
Cóż, tu jest nie tylko silnik, ale też i zbiornik gazem
Natomiast na plus jest brak zbiornika nad drugą osią
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 257651097/
I jeszcze na koniec rzut okiem do kabiny kierowcy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 823497873/
Jazda ... nie jest tak źle. W porównaniu z wersją spalinową SM18 większych różnic nie ma. Silniki w obu autobusach są stosunkowo głośne. Natomiast w LNG w momencie zwiększania obrotów silnik tak jakby dudnił.
Wydaje mi się, że jedynym błędem tego autobusu - to jest wina zamawiającego, czyli MZA - jest brak małej rzeźni w drugim członie. No, ale to już nie jest wina producenta.
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Bardzo funkcjonalne, moim zdaniem, wnętrze. Z pewnością jest rozplanowane sensowniej, niż w naszych SU18. Tam to jest kompletna porażka. No i w Solbusie, mimo dużej ilości miejsc siedzących, jest bardzo dużo miejsc stojących, z tego co widać. Tutaj przeciwieństwem są nasze MB Citaro G
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Rysując go przed wczoraj zauważyłem jeszcze jedną pewną różnicę. Otóż powiększono mu rzeźnię w pierwszym członie. W spalinowej wersji tuż za pierwszym nadkolem postawiono jeszcze dwa fotele. W LNG są tylko fotele na nadkolu. A rzeźnia została przedłużona.
Układ wnętrza dla porównania
Wersja spalinowa
http://transport131.com.pl/image7114.png
Wersja LNG
http://hostmat.eu/images/40127165281326707049.png
Układ wnętrza dla porównania
Wersja spalinowa
http://transport131.com.pl/image7114.png
Wersja LNG
http://hostmat.eu/images/40127165281326707049.png
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Małe czepialstwo, ale w LNG też mamy silnik spalinowy więc... A większa rzeźnia raczej na plus, bo to jednak autobus miejski...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Solbus SM12 LNG na testach na Słowacji:
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 91&secid=7
http://fotobus.msk.ru/photo/1282177/
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 91&secid=7
http://fotobus.msk.ru/photo/1282177/
Ostatnio zmieniony 2015-02-19, 12:48 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Czy ja dobrze widzę na tych fotkach - on nie ma aż tak olbrzymiej szafy jak SM18LNG
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Solbus SM12 LNG podczas testów w Estonii:
http://gazeo.pl/cng-lng/technika-cng-ln ... ,8392.html
Wiecej zdjęć estońskiego SM12 LNG: http://fotobus.msk.ru/vehicle/776944/#n918959
http://gazeo.pl/cng-lng/technika-cng-ln ... ,8392.html
Wiecej zdjęć estońskiego SM12 LNG: http://fotobus.msk.ru/vehicle/776944/#n918959
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Oprócz tego od 9 lutego, pojazd można było spotkać w Dunajskiej Strzedzie.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
No, tak, ale to jest "tester" na polskich blachach
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
To zdaje się ten sam egzemplarz, który był na nieco dalszych objazdach, po za granicami naszego kraju
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Tydzień wcześniej bawił się nim PKS Rzeszów. Jeździł na "223".
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
No w Tarnowie to był przed Rzeszowem, zapewne tak pod drodze, nawet filmik nakręcili, ale na mieście to się tylko prezydent z prezesem przejechał, a szkoda, bo sam też miałem ochotę.
http://mpktv.blogspot.com/2015/05/preze ... wskim.html
http://mpktv.blogspot.com/2015/05/preze ... wskim.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Solcity SM12LNG/SM18LNG
Coś dziwnie mi to zdjęcie wygląda. Czy to czasami nie fotomontaż ?