Solbus ogłosił upadłość?
Solbus ogłosił upadłość?
Temat, a w własciwie pytanie jak w temacie. Czy to prawda, że SOlbus ogłosił upadłość, czy to jakieś bajki? Bo dziś się dowiedziałem, że ponoć Solbus ogłosił upadłość.
Piszcie informacje, aadministratora.moderatora forum prosiłbym o zamknięcie tematu, gdy się wszystko wyjaśni, że to bajki
Piszcie informacje, aadministratora.moderatora forum prosiłbym o zamknięcie tematu, gdy się wszystko wyjaśni, że to bajki
Jeśli to prawda to mi Solbusa bardzo szkoda Jego SM12 i SM18 przynajmniej wyglądają na bardzo fajne wozy. Może jakiś bardziej znany producent powinien je trochę dopracować?
W takim układzie Autosan powinien sobie odpuścić doświadczenia z nowymi miejskimi autobusami i odkupić prawa do produkcji Solbusa pod nową, własną nazwą. Niedoróbki z Solca powinni poprawić i mamy tu w kraju bardzo fajną rodzinę autobusów miejskich która mogłaby konkurować z Solarkami. :smile2:
W takim układzie Autosan powinien sobie odpuścić doświadczenia z nowymi miejskimi autobusami i odkupić prawa do produkcji Solbusa pod nową, własną nazwą. Niedoróbki z Solca powinni poprawić i mamy tu w kraju bardzo fajną rodzinę autobusów miejskich która mogłaby konkurować z Solarkami. :smile2:
Ogłoszenie upadłości nie oznacza jeszcze likwidacji firmy.Janusz_K pisze:Jeśli to prawda to mi Solbusa bardzo szkoda Jego SM12 i SM18 przynajmniej wyglądają na bardzo fajne wozy. Może jakiś bardziej znany producent powinien je trochę dopracować?
Jasne, jasneJanusz_K pisze:W takim układzie Autosan powinien sobie odpuścić doświadczenia z nowymi miejskimi autobusami i odkupić prawa do produkcji Solbusa pod nową, własną nazwą.
W przypadku dużych zakładów z tradycjami owszem, ale wątpię, by Solbus składał ten wniosek w innym celu. Hm... Zacząłem pisać o tym, że zdobyli tylko jeden kontrakt, ale przypomniało mi się, że przecież dostarczą również autobusy dla Krakowa. Może z SM18LNG są większe kłopoty niż przypuszczano?Amalio pisze:Ogłoszenie upadłości nie oznacza jeszcze likwidacji firmy.
Bo co Bo nie ma pięćdziesięciu/stu lat Ikarusowi to jakoś nie pomogło. Jelczowi wcale.KKS pisze: W przypadku dużych zakładów z tradycjami owszem, ale wątpię, by Solbus składał ten wniosek w innym celu. ?
Już ktoś na tym forum pisał, że autobusy, to stosunkowo łatwy rynek, więc nie widzę powodu dla którego wierzyciele nie widzieliby poważnej kasy w produkcji autobusów których pod tą marką wyprodukowano już sporo. A zakładu raczej przestarzałego nie mają.
W polskich warunkach upadłość rzeczywiście rzadko powoduje koniec działalności. Spółka w stanie upadłości może działać jeszcze długie lata, z tą różnicą że zarząd zastępuje likwidator. Prawa do opracowanych konstrukcji i baza produkcyjna zawsze są coś warte, więc nie powinno być tragicznie. Miejmy nadzieję, że modele solbusa nie znikną bezpowrotnie. Przydałaby się za to może nieco skuteczniejsza strategia dla spółki...
Faktycznie, przecież FSC Lublin , Intrall, FSR/Tarpan, ZSD Nysa, Jelcz to dzisiaj świetnie funkcjonujące zakłady, z których taśm produkcyjnych zjeżdżają tysiące nowych pojazdów...Lopez pisze:W polskich warunkach upadłość rzeczywiście rzadko powoduje koniec działalności. Spółka w stanie upadłości może działać jeszcze długie lata, z tą różnicą że zarząd zastępuje likwidator.
To ciekawe, bo ani do pierwszego, ani do drugiego przetargu na majątek produkcyjny Jelcza nikt się nie zgłosił (ceny, odpowiednio: 29 i 26 mln zł). Czekamy na trzecią ofertę sprzedaży przez syndyka.Lopez pisze:Prawa do opracowanych konstrukcji i baza produkcyjna zawsze są coś warte, więc nie powinno być tragicznie.
Jaasne. Najlepszym przykładem są takie firmy, jak Ikarus, Den Oudsten, Autodromo, Droegmoeller, Neoplan, Carrus, Aabenraa, DAB Silkeborg, Rocar, LAZ, Sanos, TAM, Steyr Bus, Czawdar, Obradors, Smit, Leyland Bus, NABI, Zliner, De Simon, East Lancashire, Oasa, Ersnt Auwaerter, EA KFB, itp. itd.Amalio pisze:Już ktoś na tym forum pisał, że autobusy, to stosunkowo łatwy rynek
A wracając do tematu, wniosek o upadłość składa się chyba wtedy, gdy wartość zadłużenia przekroczy wartość majątku firmy - wówczas zarząd ma wręcz obowiązek zgłosić taki wniosek. Może go też zgłosić jeden z wierzycieli. Z tego co słyszałem, do siedziby Solbusa wszedł ostatnio Cummins i zarekwirował dostarczone przez siebie silniki. Może więc to Cummins złożył wniosek o upadłość? Ale to nie jest potwierdzona informacja, więc możemy tylko spekulować...
Ostatnio zmieniony 2010-04-23, 10:41 przez tantus, łącznie zmieniany 2 razy.
Oczywiście, mogę nawet powiedzieć, co poszło "nie tak":
Infobus pisze:Rok 2009 przyniósł znaczący spadek sprzedaży nowych autobusów w Polsce. Krajowi przewoźnicy zakupili zaledwie 953 autobusy o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 ton, czyli aż o 795 szt. mniej niż w 2008 r. (- 45,48%).
Infobus pisze:W segmencie autobusów międzymiastowych odnotowaliśmy w 2009 r. spadek sprzedaży aż o 210 szt. (- 36,71%) w porównaniu z 2008 r. Osiągnięty poziom 362 pojazdów to najgorszy wynik odgotowany w tej kategorii od 10 lat.
Tak jest to prawda niestety przetarg Krakowski i homologacja ich trochę pociągnęła na dno, ogółem został zgłoszony program naprawczy Solbusa tyle wiem, jednak autobusy będą cały czas produkować.
Np. warsztat PKS Chojnice który przejął Solbus przejdzie z powrotem we własność PKS-u.
Jeżeli idzie o Solbusy LNG warunkowo został dopuszczony do ruchu jeden egzemplarz nie wiem który.
A do czerwca nie wyrobią się z dostawą Solbusów przez homologację.
Np. warsztat PKS Chojnice który przejął Solbus przejdzie z powrotem we własność PKS-u.
Jeżeli idzie o Solbusy LNG warunkowo został dopuszczony do ruchu jeden egzemplarz nie wiem który.
A do czerwca nie wyrobią się z dostawą Solbusów przez homologację.
Ooops. Czyli krakowski organizator transportu, będzie czekał do 1-go czerwca, a następnie unieważni umowę z PTS-em, a potem znów ogłoszą kolejny przetarg dla kolejnego ajenta.... no, ale następne firmy - po takiej wpadce Solbusa - na pewno nie zdecydują się już na autobusy tego producenta. I tak koło się zamyka.
Ostatnio zmieniony 2010-04-23, 14:12 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.