Solbus ogłosił upadłość?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
Lopez

Post autor: Lopez » 2010-05-04, 09:24

Jest jeszcze jedna ciekawostka jeśli chodzi o SM12 - ten autobus jest o tonę lżejszy od konkurencji, dzięki bardzo oszczędnej konstrukcji.
Nie szedł bym jednak w kierunku tych spekulacji z Solarisem. Są oczywiście pewne ewidentne korzyści z ewentualnego przejęcia fabryki Solbusa przez Solarisa, ale wiele zależy od tego na ile cena będzie okazyjna. Z samego gadania niewiele wynika.

oloslawusus123

Post autor: oloslawusus123 » 2010-05-04, 15:53

A ja myślę, że stworzenie drugiej rodziny Solcity nie byłoby wcale tak niedorzeczne jak się może wydawać. Fakt, że nie opłaca się klepać prawie takich samych autobusów niskopodłogowych nie oznacza, że nie można wykorzystać potencjału Solbusa do produkcji rodziny autobusów nisko wejściowych i nie ukrywajmy wykonanych z komponentów niższej jakości, np. zamawiając stal na Ukrainie (nie jestem pewien ale obecnie wykorzystuje się chyba jednak polską)

Wówczas podział był by prosty:
-Urbino rodzina niskopodłogowa, autobusy na odpowiednim poziomie z niezłych materiałów
-Solcity takie autobusy LE wykonane z materiałów nieco (podkreślam słowo nieco) gorszej jakości, wykorzystujące starsze technologie z rodziny Urbino. W ten sposób można by zarówno dłużej czerpać zyski z raz opracowanych technologii (poprzez sprzedaż ich w gorszym opakowaniu, biedniejszym przewoźnikom) i tanimi autobusami LE powalczyć o jeszcze większy udział w rynku, a kto wie może i by wtedy Solaris miał większe szanse na zawojowanie pozostałych rynków Europy Środkowo-Wschodniej

spooney

Post autor: spooney » 2010-05-07, 23:16

Fabryka autobusów Solbus jednak pójdzie do likwidacji. Miała być upadłość naprawcza, ale Kraków wycofał się z ich autobusów. Solbus nie zgodził się na wykupienie przez Solarisa bo chcieli ich za "psie" pieniądze, a tam przecież nowe czyściutkie hale, wyremontowany biurowiec, LNG... Autobusy które miały być dla Krakowa zostaną przerobione i sprzedane innym chętnym tak samo jak inne które są w trakcie budowy. W poniedziałek, gdy prezes wróci z chorobowego się wyjaśni także kwestia serwisu dla już jeżdżących autobusów tejże firmy.
Podobno przyczyniło się do tego w sporym stopniu ministerstwo transportu gdyż tak długo zwlekało z wydawaniem homologacji.
W przyszłym tygodniu ma wejść syndyk.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-05-07, 23:32

Szkoda :( Już lepiej mogli się sprzedać Solarisowi i jakoś przetrwać.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-05-07, 23:35

No to świetnie po prostu :( W takim razie brawa dla ministerstwa za, jakby na to nie patrzeć, dbanie o interesy państwa. ¯al mi tej firmy. Szybko kończy się krótka historia niezłych autobusów z Solca...
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-05-07, 23:47

spooney pisze:przyszłym tygodniu ma wejść syndyk.
A syndyk może sprzedać fabrykę Solarisowi?
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Janusz_K

Post autor: Janusz_K » 2010-05-08, 08:49

Polak potrafi :cry: Zachowanie typowe jak psa ogrodnika. Jak wchodzi obcy kapitał to jest wszystko. Preferencje, ulgi itp, a swoje potrafimy tylko zarżnąć. Szkoda Solbusa. W sumie autobusy miejskie chyba nie są tak złe. Należałoby jedynie poprawić jakość wykonania. Konkurencja na rynku jest potrzebna. Solbus wypada ale na jego miejsce znajdzie się inny producent chociaż nie polski, który wypełni lukę po tych autobusach. Już teraz dużą aktywność :mruga: przejawia na polskim rynku SOR a co się stanie dy wejdą produkty Made in China? :shocked:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-05-08, 08:56

Janusz_K pisze: ale na jego miejsce znajdzie się inny producent chociaż nie polski, który wypełni lukę po tych autobusach. Już teraz dużą aktywność :mruga: przejawia na polskim rynku SOR
A Autosan to co :?: :chytry: SOR to na rynku jest już...

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2010-05-08, 08:57

Podobno przyczyniło się do tego w sporym stopniu ministerstwo transportu gdyż tak długo zwlekało z wydawaniem homologacji
Odpowiednia notka do prokuratury i myślę, że za pół roku Solbus mógłby znów zacząć działać normalnie (odszkodowania w tych dziedzinach są nieraz horrendalnie wielkie).
Janusz_K pisze:Już teraz dużą aktywność przejawia na polskim rynku SOR
I to by było najlepsze wyjście, by Solbusa przejął SOR...

[ Dodano: 08 Maj 2010 08:01 ]
spooney pisze:ale Kraków wycofał się z ich autobusów.
To potwierdzona informacja? Bo jeżeli tak, to PTS jest w czarnej, głębokiej...
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 » 2010-05-08, 20:44

No to już testowiec Solbusa nie dotrze raczej do Dębicy w takim przypadku... :(

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-05-08, 20:50

Maciek007 pisze:No to już testowiec Solbusa nie dotrze raczej do Dębicy w takim przypadku... :(
Bo :?: I tak go muszą sprzedać, więc czemu by nie miał jeszcze na testy trafić :?: A jeżelili to miał to być SM12, to bdą mieli jeszcze do opylenia niedoszłe krakowskie.
Coffee pisze:

I to by było najlepsze wyjście, by Solbusa przejął SOR...
No i na co by im była druga fabryka :?: To w tym przypadku już nie byłoby w ogóle mowy o produkowaniu jakiegokolwiek Solbusa. Takiej ekspansji SOR nie prowadzi by potrzebować dwóch fabryk.

I to jeszcze od firmy z którą toczą(toczyli?) proces.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-05-08, 21:14

Oby pojawiła się oficjalna informacja bo nadal jest cicho w mediach o Solbusie, żadnych informacji żeby miał upaść. Może jeszcze coś będzie i skorzystają z propozycji Solarisa. Ale to tylko domniemania.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Janusz_K

Post autor: Janusz_K » 2010-05-08, 21:16

Janusz_K napisał:
ale na jego miejsce znajdzie się inny producent chociaż nie polski, który wypełni lukę po tych autobusach. Już teraz dużą aktywność przejawia na polskim rynku SOR

A Autosan to co SOR to na rynku jest już...
OK ale Autosan poza prototypem krążącym po kraju na testach praktycznie nie ma gotowego produktu miejskiego autobusu 12 metrowego a SOR :chytry: niestety ma całą gamę tańszych miejskich wozów i ostatnio dobrze radzi sobie w segmencie wozów między 8 a 12 metrów dla KM i podmiejskiej. Solbus zupełnie ładnie wpisywał się w segment midi i maxi.
Obecnie tą lukę wypełnia właśnie SOR a i o Bohdanie i MAZie nie należy zapominać. Autosan będzie miał bardzo ciężko bo powstała luka nie jest za wielka.
Sprzedaż kilkunastu autobusów miejskich rocznie przez Solbusa nie była imponująca ale perspektywicznie zapowiadało się nieźle.

Lopez

Post autor: Lopez » 2010-05-10, 09:47

Coffee pisze:Odpowiednia notka do prokuratury i myślę, że za pół roku Solbus mógłby znów zacząć działać normalnie (odszkodowania w tych dziedzinach są nieraz horrendalnie wielkie).
O czym Ty mówisz? Na pewno wszystko w MI było zgodne z procedurami, a że te procedury są takie, że po drodze nie jedna firma zdążyła paść, to już inna sprawa. ¯adnego odszkodowania z tego nie będzie, bo nie będzie można wykazać bezprawności działań Ministerstwa. Wystarczającym usprawiedliwieniem będzie już to, że nie ma przepisów dotyczących LNG.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-05-17, 17:40

Jak myślicie czy Solbus będzie na targach Silesia Transport 2010 i Transexpo Kielce 2010?
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Podi

Post autor: Podi » 2010-05-17, 21:45

Na Silesii go nie ma na liście wystawców, podobnie jak Solarisa. Wystarczy odwiedzić stronę targów, by się o tym przekonać.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-06-01, 12:56

Myślę ze bajki o upadłości można wsadzić pomiędzy kartki. Skoro Blue Line wystartował w 1 przetargu w Jaworznie i wystawił 5 Solbusów SM10.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-06-01, 13:09

Na razie poczekajmy jak się ta sprawa rozwinie. Gdyby tak było fantastycznie, to pewnie krakowski PTS nie musiałby się rozglądać za nowym producentem. Tak więc nie wiadomo, jak to będzie z tą ofertą dla Jaworzna ;)
Obrazek

Konitz

Post autor: Konitz » 2010-06-01, 21:51

Gdyby ten kraj był normalny to by homologacja na LNG nie trwała by dwa lata, a Solbus dostarczyłby swoje wozy dla PTS/PKS do Krakowa w terminie.

spex

Post autor: spex » 2010-06-02, 02:21

^^ PTS chce polubownie rozwiązać umowę z ZIKiTem

Zablokowany