Solbus - drugie życie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Epicor Vantage wspomoże produkcję autobusów Solbus

Post autor: Marcin_558 »

Epicor Vantage wspomoże produkcję autobusów Solbus

Polski oddział firmy Epicor zajmie się wdrożeniem systemu Vantage w Fabrykę Autobusów Solbus. Wdrożenie zintegrowanego oprogramowania klasy ERP było podyktowane m.in. zwiększeniem produkcji i rozwojem oferty produktowej. Pełna funkcjonalność systemu ma zostać uruchomiona na początku 2009 roku.
Rozwiązanie stworzone w architekturze zorientowanej na usługi obejmie niemal wszystkie obszary działalności firmy, w tym m.in. produkcję, ofertowanie, finanse, logistykę i zarządzanie relacjami z klientami. "Dzięki wdrożeniu Epicor Vantage, będziemy mogli działać jeszcze efektywniej, zwłaszcza w obszarach związanych z produkcją oraz ofertowaniem w ramach coraz większej liczby przetargów, w których bierzemy udział" - mówi Jakub Śliżak, prezes firmy Solbus. Według przedstawicieli firmy do wyboru tego systemu skłoniła ich przede wszystkim funkcjonalność dostosowana do specyficznych potrzeb firm produkcyjnych. "Nie bez znaczenia jest również technologia SOA, dzięki której możliwa jest elastyczność niespotykana w systemach zbudowanych w tradycyjnej architekturze" - dodaje Jakub Śliżak. Szczegółowych warunków transakcji nie ujawniono.

IDG.PL
http://www.idg.pl/news/157921/Epicor.Va ... olbus.html

Janusz_K

Post autor: Janusz_K »

Na stronie Solbusa ukazały się już jakiś czas temu (16.09.2010r.) dwa ciekawe komunikaty:
1 -dotyczący uruchomienia produkcji Solbusa SC10 http://www.solbus.com.pl/?rozpoczeto-produkcje-sc10,99
i 2-gi : to oświadczenie w sprawie pożaru testowanego SM12 z zasilaniem LNG: http://www.solbus.com.pl/?oswiadczenie- ... sm12lng,98
Jak można się doczytać : Podczas pożaru instalacja gazowa nie została uszkodzona, a systemy zabezpieczeń, jakie zostały w niej zamontowane w pełni spełniły swoje zadania zgodnie z założeniami projektowymi. Ostatecznie Solbus uzyskał decyzję Ministra Infrastruktury dopuszczającą do ruchu partię autobusów napędzanych skroplonym gazem ziemnym.

I teraz pytanie: kto to kupi?
Czy te autobusy, już wyprodukowane trafią do Krakowa? :shocked:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Teraz to oni niech staną na nogi i się na nowo wypromują.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podejrzewam, że Solbus, a raczej firma, która przejęła Solbusa, chce odbudować zaufanie - które Solbus stracił. I stąd ten artykuł ;)

Być może już zaczynają walkę o rynek i klientów ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

J-31 pisze:Być może już zaczynają walkę o rynek i klientów
Nie może, a na pewno, bo już w kilku przetargach się pojawili. ;) Jak na razie bez większych skutków, ale jednak.

Janusz_K

Post autor: Janusz_K »

Ale panowie z Solbusa i (chyba )Blue Line będą się musieli jeszcze dużo nauczyć i to od nowa jeśli chcą wygrywać przetargi. Jak pokazało ostatnio życie zostali wykluczeni w przetargu w Nysie i w którymś z podkarpackich miast bo nie uzupełnili dokumentacji.
A w Nysie wygrał SOR - najpoważniejszy ich konkurent i to nie tylko z powodu ceny ale także przez nieudacznictwo przedstawicieli Solbusa. A szkoda bo w Nysie Solbus miał już już fajny przyczółek.
Inna sprawa gdy w przetargu postawione są minimalne wymagania co do samego autobusu a jedynym kryterium jest najniższa cena. :] W takich przypadkach będzie wygrywał właśnie taki SOR lub MAZ.
A mi by zależało na tym by Solbus dostał drugą szansę na (prze)życie ale to polskie miasta i firmy powinny mu w tym pomóc.

PS. To jest tylko moja opinia na temat polskich produktów i nie każdy musi się z nią zgadzać - będą zapewne głosy krytyczne co do produktów Solbusa. :strzałka:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Jest szansa zobaczyć Solbusy na targach Transexpo 2010. Na targach pojawi się spółka która startuje w przetargach na autobusy z BlueLine.

LIDER TRADING Sp. z o.o. - Łańcut - Polska / Poland (Z-16)

Solbus pojawi się na targach Transexpo 2010 z autobusami Solbus SM12LNG i SC10.

info z komentarzy: http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=35415

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Szkoda że nie zaprezentują SM10 które robią dla Jaworzna.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Solbus walczy o przetrwanie

Gazeta Pomorska/Strefa Biznesu
http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/ar ... 41766.html
Wiadomo jak się mają sprawy w Solbusie? Czy
Solbus planuje większy powrót na rynek?

polsmol

Post autor: polsmol »

Myślę, że teraz Solbus musi pokazać swoim wierzycielom i potencjalnym inwestorom, że ich pomysł na biznes (czyli produkt) jest dobry a ostatnie problemy to tylko potknięcie.

Nie to żebym się czepiał, ale temat wątku chyba powinien brzmieć "Solbus-trzecie życie" ? :)

SolFanBus

Post autor: SolFanBus »

Witam, macie jakieś informacje na temat solbusa?? czy coś się tam dzieje?? jak sprawa wygląda z upadłością układową??

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Chyba działają skoro aktualizują informacje na stronie :) Blue Line coś kombinuje nadal żeby Solbus żył to jest pewne.

spooney

Post autor: spooney »

Janusz_K pisze:I teraz pytanie: kto to kupi?
Czy te autobusy, już wyprodukowane trafią do Krakowa?
Autobusy nadal stoją i stoją na terenie Solbusa :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

A to czemu Krakusy ich nie chcą?? Bo nie w temacie jestem...

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Auper pisze:A to czemu Krakusy ich nie chcą?? Bo nie w temacie jestem...
Grubsza sprawa, najpierw opóźnienia w dostawie, potem pożar jednego auta o którym było głośno. W kwestii szczegółów niech wypowiedzą się koledzy z Krakowa.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

No to kolega z Krakowa się wypowiada. :D Firma PTS miała rozpocząć kursy na 6 liniach autobusowych 1.01.2010. Zaproponowali przesunięcie terminu na 1.04, potem na 1.06, następnie na 1.07, a na końcu na 1.10. Na takie rzeczy zgadzał się ZIKiT, ponieważ opóźnienia były spowodowane opóźnieniami w dostawie pojazdów. Potem PTS chciał przedłużyć wyjazd na 1.12.2010 ale ZIKiT się nie zgodził unieważniając przetarg. Tym sposobem w Krakowie widziano tylko 1 SM12, reszta Solbusów nie została odebrana.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No tak żeście się oboje wypowiedzieli, że zapomnieliście o najważniejszym - dostawy się ciągle opóźniały z powodu opieszałości urzędasów odpowiedzialnych za nadanie homologacji dla tych autobusów, a tak dokładniej ich silników. Nie pierwszy to raz z resztą - z tego samego powodu przepadł tak obiecujący pojazd jak Intrall Lubo. Solbus miał jednak to szczęście, że przetrwał debilizm naszego państwa.

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Ciekawe czy mają już zamontowany silnik przystosowany do LNG czy jeszcze nie, czy ewentualnie można było by zamienić na diesla i sprzedać.

trasamd

Post autor: trasamd »

Solbus silniki zwrócił, ponieważ nie był wstanie za nie zapłacić.
Amalio pisze:Nie pierwszy to raz z resztą - z tego samego powodu przepadł tak obiecujący pojazd jak Intrall Lubo.
Z zupełnie innego powodu, którym było finansowanie projektów Lubo i modernizacji Honkera z bieżących zysków firmy i przez to odwlekano zapłaty dla dostawców (samej Andorii byli winni 22 mln zł), a majątek firmy wynosił 11 mln. Ze względu na szybko powstałe długi nie dostali kredytów na dalsze prace nad nowymi pojazdami i na koniec nie byli wstanie wprowadzić do sprzedaży Lublina z silnikami Euro 4.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Z czego ja wiem, to długi wzięły się z opóźniającej się homologacji dla silników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solbus”