Solbus - drugie życie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 748
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Solbus - drugie życie

Post autor: oolek15 » 2015-04-09, 21:47

Marcin_558 pisze:Dariusz Gackowski to prezes KDD.
Napisałem to ;-) Chodziło mi bardziej o to, że nie zauważyłem powiązań z innymi znanymi przewoźnikami.
Marcin_558 pisze:Skoro piszesz że PKS Chojnice to państwo Śliżakowie
Nie bezpośrednio ale tak. PKS ma udziały w KDD, Blue Line ma wszystkie udziały PKS a różni Śliżakowie mają w sumie 100% w Blue Line.
Wspomniane Blue Line ma 100% udziałów w Solbusie.
Większość udziałów Lider Trading należy do PKS w Leżajsku, a ten PKS ma jednego udziałowca - Antoniego Śliżaka.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4015
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Solbus - drugie życie

Post autor: Marcin_558 » 2015-04-10, 11:50

Znane bydgoskie marki bankrutują. Dlaczego tak się dzieje?

Produkujący autobusy Solbus także stracił płynność finansową

Do sądu gospodarczego lawinowo spływają wnioski o ogłoszenie upadłości. Na skraju bankructwa znalazła się Zetka, wyprzedawany jest majątek bydgoskiego Budopolu i Solbusa, który stracił płynność finansową.

[...]

. Konkurencji na rynku nie wytrzymał też Solbus z Solca Kujawskiego. Jeszcze w zeszłym roku nikt nie przypuszczał, że firma może mieć problemy finansowe. W sierpniu przed Operą Nova bydgoszczanie podziwiali autobusy z Solca podczas prezentacji firmy KDD z Niemcza. Przewoźnik, który od września przejął obsługę linii autobusowych nr 55, 67 i 69, kupił ponad 30 wozów z Solca.

- I wszystko szło dobrze, dopóki realizowaliśmy zlecenia dla Warszawy, Nowego Sącza, Białej Podlaskiej. Potem przegraliśmy kilka przetargów i straciliśmy płynność finansową. Utrzymanie zakładu i dwustu etatów było możliwe tylko w przypadku wysokiego poziomu produkcji przez cały czas - mówi Andrzej Korpus, prokurent Fabryki Autobusów Solbus. - W regionie zrealizowaliśmy tylko jedno zamówienie, właśnie dla firmy KDD. Niestety, zabrakło lokalnego patriotyzmu gospodarczego. Po Poznaniu jeździ dużo więcej autobusów lokalnego producenta - ubolewa Korpus.

Korpus zapewnia, że likwidacja nie spowoduje problemów z serwisowaniem autobusów Solbusa jeżdżących po Bydgoszczy. - My byliśmy producentem, a sprzedażą i obsługą zajmuje się już inna firma - uspokaja.

Pracę w Solbusie straciło 200 osób. Jak udało nam się dowiedzieć, wszyscy zwolnieni pracownicy otrzymali ofertę pracy w firmie, która chce kontynuować produkcję w soleckiej fabryce.


Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3Wtll3ppg

ODPOWIEDZ