Re: Solcity SM12/SM18 CNG / Solcity SM12/SM18 HybridCNG
: 2015-11-19, 17:28
Pytanie czy tylko ten pojazd był felerny czy to jakaś usterka dotycząca większej ilości pojazdów.
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Lider Trading odpowiada na temat pożaru w Lisim Ogonie
Producentów Solbusów przedstawił dziś na swojej stronie internetowej oświadczenie na temat wczorajszego zdarzenia pod Bydgoszczą. Prezentujemy na naszym portalu jego treść.
"W związku z zainteresowaniem wczorajszym zdarzeniem na drodze krajowej nr 10 pragniemy przekazać opinii publicznej parę informacji i uwag odnośnie technologii i bezpieczeństwa autobusów miejskich.
Przede wszystkim pragniemy przypomnieć, że wypadki w postaci pożaru autobusu zdarzają się praktycznie od zawsze i dotyczy to każdej marki, zarówno na etapie produkcji, jak też u klienta. Znane są pożary pojedynczych autobusów, kilku autobusów z dostarczonej partii, autobusów diesla i autobusów gazowych, zarówno w Polsce jak i u przewoźników w innych krajach Unii Europejskiej.
Na tym tle wczorajszy wypadek, w którym uszkodzeniu uległ tył autobusu a w żadnym momencie nie było zagrożenia dla kierowcy czy osób postronnych, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Zwłaszcza, że dotyczył on pojazdu testowego, w którym inżynierowie Lider Trading wraz z inżynierami głównych komponentów układu napędowego testowali różne parametry sterowania autobusem.
Tych, którzy mogą się zastanawiać nad bezpieczeństwem pojazdów komunikacji publicznej możemy zapewnić, że pojazdy dostarczane do klientów spełniają wszystkie wymagania homologacyjne oraz wykonane są zgodnie z pełną wiedzą inżynierską zapewniającą także bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy. Dotyczy to także w szczególności autobusów hybrydowych, które w najbliższym czasie zostaną przekazane do MPK Częstochowa."
http://infobus.pl/lider-trading-odpowia ... 79454.html
Powołany przez Prokuraturę Rejonową Częstochowa-Południe, w ramach dochodzenia w sprawie nieumyślnego sprowadzenia pożaru zagrażającego życiu i zdrowiu, biegły z zakresu pożarnictwa stwierdził wstępnie, że przyczyną pożaru mogła być wadliwie działająca instalacja elektryczna pojazdu. Dla potwierdzenia konieczne były jednak wnikliwe badania. Pobrano próbki materiałów konstrukcyjnych ocalałych z pożaru. Po ponad pół roku teza została zweryfikowana.
Zbiega się to ze stwierdzonymi przez częstochowskie MPK i opisanymi przez nas nieprawidłowościami w montażu instalacji elektrycznej przy superkondensatorach, gdzie zastosowano przewody o średnicy mniejszej od dedykowanego otworu przyłączeniowego w korpusach tych urządzeń (wolną przestrzeń montażysta zakleił silikonem). Wynika więc, że cieńsze od przewidywanych przewody mogły się przegrzewać.
... to ostatnie zdanie wyjaśnia już wszystko.Transport Publiczny pisze:Przypominamy, że zarówno producent pojazdów, jak i MPK zwracali się do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej finansującego zakup z programu Gazela z monitami o wydłużenie terminu rozliczenia środków, bowiem narzucony przez Fundusz czas nie pozwalał na w swobodny tok konstruowania nieistniejącego typu pojazdu o specyfikacji narzuconej przez sam Fundusz. Terminu nie wydłużono, więc konstruowanie hybryd odbywało się w dużym pośpiechu.
Transport Publiczny pisze:Zespół, w skład którego wchodzą naukowcy z Wydziału Samochodów i Maszyn Rolniczych Politechniki Warszawskiej, jest w kontakcie z Prokuraturą. - W toku postępowania Prokuratura Rejonowa zasięgnęła opinii Wydziału celem ustalenia, czy autobusy hybrydowe Solbus są pojazdami o prawidłowej konstrukcji technicznej – poinformował prok. Ozimek.