B9,5

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
siekierowy

Post autor: siekierowy »

Bardzo możliwe, firma stosuje kratownice ze stali nierdzewnej, ale nasi przewoźnicy biorą tańsze wersje.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Chyba oferuje, a nie stosuje skoro przewoźnicy biorą coś tańszego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmm. Czyli jak zwykle. Nasi przewoźnicy na siłę oszczędzają... i to się za kilka lat zemści na nich :]

Lopez

Post autor: Lopez »

Za kilka lat będzie się martwił już kolejny zarząd...
Nie wiadomo jaka jest ta różnica w cenie między konstrukcją ze stali zwykłej a nierdzewnej.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze: Nie wiadomo jaka jest ta różnica w cenie między konstrukcją ze stali zwykłej a nierdzewnej.
Jak widać jest ona wystarczająca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Parę słów o nowosądeckich Solbusach B9,5.

Mała uwaga na początek. Nie wypowiadam się tutaj jako fachowiec i nie przyglądałem się tym autobusom od strony technicznej, ale oceniam ten autobus wyłącznie od strony pasażera-laika. Wiem, że MPK Nowy Sącz narzeka na B9,5. Z tego co słyszałem są one dość awaryjne i już wystąpiły problemy z kratownicami. Podobno kierowcy MPK nawet ostatnio protestowali przeciwko Solbusom...

... ale mnie jako pasażerowi naprawdę te autobusy bardzo się spodobały. Co prawda nie jechałem tym pojazdem (szkoda, może następnym razem - koniecznie !), ale miałem okazję im się dość uważnie przyjrzeć.

I z tego co zauważyłem dosyć cicho i przyjemnie pracują w nich silniki. Zatem silnik jest cichy. Również pojemność autobusu (dosyć przecież krótkiego) jest nawet duża. To jest coś co mnie zdziwiło. Duża, pojemna, ładna rzeźnia.

I to co mnie również miło zaskoczyło, to stosunkowo mały stopień z przodu i po środku.
Obrazek

Dla mnie jest to pierwsze spotkanie z B9,5. Wcześnie widywałem je tylko na zdjęciach, stąd moje wrażenia. ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Tak, silnik jest cichy i mało pali, to są jego zalety, ale raczej nic poza tym. Ja zauważyłem w żywieckich że niektóre już dymią mimo młodego wieku, co nie świadczy dobrze o trwałości silnika. Te nowosądeckie to automaty czy lewary?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

siekierowy pisze:Te nowosądeckie to automaty czy lewary?
#58 i #59 to automat, reszta do #65 to lewarki.

Lopez

Post autor: Lopez »

Hannibal pisze:#58 i #59 to automat, reszta do #65 to lewarki.
To aż tyle ich tam macie? :o:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Solbusy B9,5 w MPK zaczynają się od numeru 58 a kończą na #65. Łącznie 8 sztuk.
Najnowszy SN11, który przyjdzie ma otrzymać nr #66.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Współczuje mechanikom.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

siekierowy pisze:Współczuje mechanikom.
Solbusy są aż tak awaryjne?

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Owszem są, kilka razy nawet widziałem wracającego na zajezdnię na holu.

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

Z moich obserwacji wynika, że awarii ulega tam wszystko od drzwi po skrzynię biegów :confused:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Podzespoły są zachodnie, silnik Iveco, mosty Meritor, skrzynia ZF, to akurat powinno się trzymać kupy, a okazuje się że Autosan H9 jest mniej awaryjny.

Lopez

Post autor: Lopez »

Zacząłem się wczoraj nad jedną rzeczą zastanawiać:
skoro modele B9,5, C9,5 i C10,5 były produkowane na licencji SOR, to czy usterki o jakich mowa wyżej wynikają wprost z oryginalnego projektu czy są efektem niskiej jakości wykonania pojazdów w fabryce w Solcu Kujawskim?
SOR sprzedaje się w Czechach i na Słowacji bardzo dobrze. Rocznie nabywców znajduje kilkaset pojazdów. Czy więc Czesi wymyślili, a Polacy schrzanili? ;)

[ Dodano: 23 Kwi 2008 15:03 ]
A może po prostu głosy nt. awaryjności tych pojazdów są przesadzone?

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Raczej Czesi już robili produkt na podobnym poziomie, tam są równie niskie wymagania jak u nas.

Lopez

Post autor: Lopez »

siekierowy pisze:Raczej Czesi już robili produkt na podobnym poziomie, tam są równie niskie wymagania jak u nas.
No nie wiem.
Zresztą skoro wymagania są tam "równie niskie jak u nas", to czemu Solbus w dużo większej Polsce łapie ułamek tego co SOR u siebie?
Osobiście trudno mi porównać jedno z drugim bo oryginalnym SORem nigdy nie jechałem.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

a) bo Czechy są mniejsze
b) bo SOR jest na czeskim rynku dłużej i nie ma takiej konkurencji wśród czeskich wozów.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Czesi nie ściągają z zachodu tyle używanych autobusów co my. Poza tym mają większe przywiązanie do rodzimych produktów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solbus”