MAZ 103

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Peter

MAZ 103

Post autor: Peter »

No i stało się. Autobusy białoruskiej myśli technicznej pojawiły się w Polsce.
Pierwszą taką jak na razie "perełką" jest autobus niskowejściowy u Pana Tadeusza Powichrowskiego. 5 lipca obsługiwał linię 753. Sam model jest produkowany na licencji Neoplana (konkretnie wzorowany na N4016).
No to będzie gratka dla naszych MKMów => foto :)
Szczerze mówiąc jestem bardzo ciekawy Waszych komentarzy. ;)

¬ródło: wpk.katowice.pl

Peter

Post autor: Peter »

Ja jestem w szoku w jaki sposób takie "cudo" się u nas znalazło. :retard:

PiNgWiN

Post autor: PiNgWiN »

Fajny i podobny do neoplana, ale troche przód dziwny

OZZY

Re: MAZ 103

Post autor: OZZY »

Peter pisze:Sam model jest produkowany na licencji Neoplana (konkretnie wzorowany na N4016).
AFAIK on jest oparty na modelu N4014NF.
Sam przód jest po prostu starszą wersją ryjka neoplana, opcją przejściową pomiędzy tą znaną z przegubowych neoplanów należących niegdyś do PKM Bytom a tą znaną z produktów polskiej filii neoplana.
A jak się znalazł w GOP'ie? Hmm.. jeśli można mieć niskopodłogowca w cenie M120M to kto z tego nie skorzysta mając na uwadze to że jest to sprawdzona konstrukcja.


Ja wiem co to znaczy AFAIK, ale prosiłbym używać pełnej nazwy, albo bardziej znanych skrótów, bo ktoś może tego nie zrozumieć.- mod. Damhan

Może niedługo będziemy musieli rozpracowywać takie skróty jak GG albo PW?
Tutaj wyjaśnienie dla wszystkich którzy nie zrozumieli tego skrótu: AFAIK: As far as I know czyli na nasze "z tego co wiem"

Aha... i to chyba jest mój 300 post :)
Ostatnio zmieniony 2006-07-08, 14:34 przez OZZY, łącznie zmieniany 2 razy.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Widać MAZ 103 jest pierwszą ukraińską konstrukcją, która przyjęła się w Polsce. Ukraińczycy także udowodnili, że potrafią zrobić coś w miarę dobrego, nowego i taniego. Mam nadzieję, że fabryce MAZ-a uda się rozprowadzić po Polsce więcej tego typu pojazdów. Zresztą podejrzewam, że Pan Powichrowski nie jest na tyle bogaty, by stać go było od razu na Solarisa Urbino, a ten MAZ przynajmniej podreperuje trochę stan taboru tego przewoźnika. Czy Powichrowski zamierza wsadzic do tego MAZ-a wyświetlacze, czy raczej będzie jeździł przez dłuższy czas z dyktą za szybą?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Adrian_ pisze:MAZ 103 jest pierwszą ukraińską konstrukcją
Białoruską jak już.
Adrian_ pisze:Ukraińczycy...
Jakaś nowa nacja :?: ;)

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Adrian_ pisze:Czy Powichrowski zamierza wsadzic do tego MAZ-a wyświetlacze, czy raczej będzie jeździł przez dłuższy czas z dyktą za szybą?
Z tym pytaniem to do pana Powichrowskiego musisz się zgłosić, bo wątpię w to, że przegląda to forum i Ci tutaj odpowie :roll:

PiNgWiN

Post autor: PiNgWiN »

A ktoś może wie z którego roku jest ten autobus??

OZZY

Post autor: OZZY »

AFAIK MAZ który należy do p.Powichrowskiego jest fabrycznie nowym autobusem z tego roku (czyli 2006)

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Ciekawe czy na terenie, naszego kraju jest jakieś przedstawicielstwo, Maza na polskę bo jeśli nie to p.Powichrowski musiał go sprowadzić prosto z ukrainy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ku ścisłości — MAZ to firma z Białorusi, nie z Ukrainy. Z Ukrainy jest LAZ i kilka innych.
Mój komentarz: miejmy tylko nadzieję, że ten wyczyn białoruskiej myśli technicznej nie zagnieździ się w Polsce.
Co do tego MAZ-a, nie sądzicie, że to mógłby być egzemplarz demonstracyjne? Jakieś znajome malowanie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

emes133 pisze:dokładnie to samo mogą co my w Polsce :/
A Solaris, a Jelcz, a fabryki zagranicznych firm? MAZ-a dzieli od nich taka przepaść, jak między kolejnymi kursami 19-tki w weekendy.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dokładnie. Na Białorusi brak jest przede wszystkim odpowiednich fabryk autobusowych, jak i odpowiedniej kadry, która zajmuje sie produkcją wozów i stąd białoruskie MAZ-y mogą wydawać się "niedoróbkami technicznymi", ale podejrzewam, że niektóre jego negatywne cechy są brane "na wyrost". W sumie powinniśmy się cieszyć, że prywaciarze w GOP-ie starają się unowocześniać swój tabor, niezależnie od tego, jakiego pochodzenia jest ten autobus. Myślę, iż wielu z Was szuka w nim niedociagnięć tylko dlatego, iż jest to pierwszy taki wóz w Polsce, w dodatku z białoruskim rodowodem. A tak naprawde może lepiej pozwolić Białorusi na wprowadzenie jeszcze kilku takich MAZ-ów do Polski? może wtedy okazało by się, ze są to porządne i w miarę dobre wozy.

emes133

Post autor: emes133 »

Kuba pisze:No nie wiem, u nas jest jednak bardziej nowoczesnie, nawet nasze Jelcze wyglądają lepiej
No tak , zgadzam się , ale większa przepaść dzieli nas od państw Europy Zachodniej , niż Białoruś od Polski. Niestety ,ale taka jest prawda...

[ Dodano: 2006-07-09, 13:49 ]
Chociaż może rzeczywiście najmniej tyczy się to polskiego przemysłu autobusowego. Ale spójrzcie choćby na inne gałęzie motoryzacji ,o całej reszcie już nie wspomnę...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A widzieliście chociaż, jak ten wynalazek wygląda w środku?
Laminaty jak w PR110, tandetne poręcze (jak i całe wnętrze), fotele w demonstracyjnym wyglądają jak podprowadzone z jakiegoś stadionu (choć to akurat można wymienić), itd.
Dopóki MAZ będzie przypominał w środku więzienie dla wrogów Łukaszenki, będę mówił temu wynalazkowi głośne i zdecydowane NIE.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

http://10ap.ruz.net/ps_103b.htm tu są zdjęcia wnętrza jakby ktoś chciał ;)

PiNgWiN

Post autor: PiNgWiN »

Rzeczywiście wnętrze jest tandetne, ale z zewnątrz ujdzie. Jednak w pełni popieram Plocmastera, i nie chciciałbym dużo tych autbusów w Polsce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem czemu się tak Czepiliście tego MAZ-a. Przecież to ex Neoplan.

Ja w jednym z technicznych czasopism.... miesięczniku "Autobusy" przeczytałem bardzo pochlebną opinię o autobusach MAZ. Autor artykułu pojechał na Białoruś. Wielokrotnie jechał tymi autobusami, przyglądał im sie uważnie.

I wg. niego MAZ-y były bardzo dobrymi autobusami, odpornymi na trudne - wschodnie - warunki drogowe i komunikacyjne. Plus do tego dobrze wykorzystano wnętrze. Autor przyrównywał MAZ-y do polskich Neoplanów. I wg. niego lepsze były MAZ-y.

Po za tym, może faktycznie lepiej kupować fabrycznie nowe, białoruskie, niskopodłogowe MAZ-y, niż niemieckie 10-letnie Neoplany. Długość "życia" obu pojazdów pewnie będzie identyczny, ale MAZ może być tańszy. :mruga:

PS. Czy któryś z kolegów z GOP-u mógłby sfocić ten autobus od środka i ogólnie od zewnątrz ;)

krakus

zdjęcia

Post autor: krakus »

J-31 pisze:PS. Czy któryś z kolegów z GOP-u mógłby sfocić ten autobus od środka i ogólnie od zewnątrz ;)
tu są zdjęcia: http://www.maz-auto.pl

Pozdrawiam z Krakowa!
Ostatnio zmieniony 2006-07-10, 21:34 przez krakus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Hm no MAZ prezentuje się szczeże mówiąc nieco topornie na dzisiejsze czasy ale ogólnie nie wygląda aż tak źle z zewnątrz :) (tylko to koszmarne wnętrze...) Ciekawe czy ktoś jeszcze w Polsce odważy się na zakup produktów tej firmy?

//Jak jesteś już taki szczery, to nie zapominaj o ortografii. (Peter) ;)
Ostatnio zmieniony 2006-07-10, 20:35 przez Piotrek_2274, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ