MAZ 107

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...

Moderator: mods

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1621
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-04-08, 17:08

http://www.maz.by/index.php/en/catalog/view_item/242/
Maz 107 czyli białoruski odpowiednik Neoplana N4020.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3013
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-08, 17:12

MAZ deskorolka :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10191
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-04-08, 17:32

A wiecie, że to kosztuje tylko 565 tys.? Przegub 20 tys. więcej.
Swoją drogą, jechałem ostatnio N4020td #634 i zamiast dolnej prawej szyby przy środkowym zdjęciu, miał przykrótką dyktę od Jelcza — niemal jak ten 107 ;)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3013
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-08, 23:14

plocmaster pisze:A wiecie, że to kosztuje tylko 565 tys.? Przegub 20 tys. więcej.
Co się dziwisz ? Mazy zawsze były tanie ;)

ppln

Post autor: ppln » 2007-04-08, 23:40

MKM Shadow pisze:Co się dziwisz ? Mazy zawsze były tanie
Ale to to tańsze niż conecto jest i do tego tylko ~2 razy droższe niż używka

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10191
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-04-09, 01:15

ppln pisze:do tego tylko ~2 razy droższe niż używka
Używka droższa niż 200 raczej nie będzie (oczywiście taka w stylu O405N czy NL202), więc to jednak niecałe 3 używki.
ppln pisze:Ale to to tańsze niż conecto
Z dwojga złego wolę białorusina, przynajmniej jest o czym na KMF pisać :D
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3013
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-09, 09:48

ppln pisze:Ale to to tańsze niż conecto jest i do tego tylko ~2 razy droższe niż używka
Czyli wychodzi na to, że Maz jest tani dla prywatnych przewoźników których nie stać nawet na Mercedesy ;)

ppln

Post autor: ppln » 2007-04-09, 13:58

plocmaster pisze:<tr></tr>Używka droższa niż 200 raczej nie będzie (oczywiście taka w stylu O405N czy NL202), więc to jednak niecałe 3 używki.
Mi o przeguba chodziło.

Czyli wychodzi na to, że Maz jest tani dla prywatnych przewoźników których nie stać nawet na Mercedesy
1. conecto to nie Mercedes
2. Z dwojga złego wybieram MAZa, zresztą możliwe, że trzeba go będzie jeszcze szybciej wymienić

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3013
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-09, 20:47

Coś czuje, że po roku eksploatacji Mazy będą się nadawały tylko do NG :/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10191
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-04-09, 20:50

MKM Shadow pisze:Coś czuje, że po roku eksploatacji Mazy będą się nadawały tylko do NG
Ale za to do NG w starym, dobrym stylu — tu pospawasz, tu walniesz młotkiem i śmiga jak nówka :mruga:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3013
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-18, 16:37

plocmaster pisze:Ale za to do NG w starym, dobrym stylu — tu pospawasz, tu walniesz młotkiem i śmiga jak nówka
Ciekawe ile takim walnięciem młotkiem i pospawaniem kratownicy wytrzyma autobus do kolejnego NG ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10191
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-04-18, 16:42

MKM Shadow pisze:Ciekawe ile takim walnięciem młotkiem i pospawaniem kratownicy wytrzyma autobus do kolejnego NG ?
Ciekawe ile takim walnięciem i pospawaniem wytrzymałby MAN LC ;)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Posty: 31745
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-19, 09:43

plocmaster pisze:Ciekawe ile takim walnięciem i pospawaniem wytrzymałby MAN LC ;)
W Niemczech 10 lat. W Polsce 5. A na Białorusi... MAZ 171 :strzałka: "gniotsa nie łamiotsa" :mruga:
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3979
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-05-27, 14:28

Pierwsze MAZy 107 w Polsce i na Śląsku :
Zupełną nowością, nie tylko na Śląsku ale i w Polsce są dwa 15-metrowe MAZ-y 107. Białoruskie trzyosiowce posiadają niską podłogę na całej długości, bez stopnia poprzecznego. Jednak w tylnej części podłoga wznosi się ku górze i w ostatnich drzwiach trzeba pokonać jeden stopień. Wentylacja wnętrza zapewniona jest przez sześć uchylnych okien i trzy ręcznie otwierane klapy dachowe. Autobusy oznaczone zostały numerami 04 (rocznik 2007) i 05 (2008). Wszystkie autobusy wyposażone zostały już w Bytomiu w komplet wyświetlaczy diodowych i kasowników firmy R&G.

żródło : WPK Katowice
link : http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=837
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
J-31
Posty: 31745
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-27, 15:03

Wow. Nie sądziłem, że tak szybko trafią do Polski białoruskie "deskorolki" :cool:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „MAZ”