MAZ 107
Była dyskusja na ten temat i niemieckie konstrukcje z lat 90. (tudzież zbliżone) z niewielkim wzniosem podłogi, jednym niezbyt wysokim stopniem i osią portalową kwalifikują się jako LF, autobusy z dość wysoką podłogą, wieloma stopniami w ostatnich drzwiach (jeśli są) i przede wszystkim osią „prostą” (i często stopniami poprzecznymi) to LE
Dla mnie sprawa jest jasna. Jeśli autobus ma chociaż jedno wejście ze stopniem (nie ważne ile stopni, nie ważne jaka jest wysokość stopnia - ważne, że jest), a pozostałe wejścia nie posiadają stopni - to jest to autobus LE. Natomiast pojazd, w którym wszystkie wejścia są bez stopniowe to LF. I ... EOT w tej sprawieplocmaster pisze:Była dyskusja na ten temat i niemieckie konstrukcje z lat 90. (tudzież zbliżone) z niewielkim wzniosem podłogi, jednym niezbyt wysokim stopniem i osią portalową kwalifikują się jako LF, autobusy z dość wysoką podłogą, wieloma stopniami w ostatnich drzwiach (jeśli są) i przede wszystkim osią „prostą” (i często stopniami poprzecznymi) to LE
107
Dzisiaj miałem niewątpliwą przyjemność przejechać się oboma MAZami 107, które trafiły 2 tygodnie temu do prywaciarza z GOPu.
Powiem jedno- oprócz 3 osi i szerokim przejściem między 2 a 3 drzwiami od modelu 103 nie różni się. Wykonanie tandetne, silnik dziwnie pracuje (nie radzi sobie z całym autobusem), siedzenia twarde, naklejki z instrukcjami w języku rosyjskim, stopień w ostatnich drzwiach oraz uchylne szyby. Jedyne plusy za 3 szyberdachy, pancerną kabinę oraz za wspomniany wcześniej szeroki korytarz pomiędzy drugimi i trzecimi drzwiami. Wozy nadal są na białoruskich blachach, a z tyłu dumnie dalej wożą białoruskie napisy (chyba) numerów rejestracyjnych.
Powiem jedno- oprócz 3 osi i szerokim przejściem między 2 a 3 drzwiami od modelu 103 nie różni się. Wykonanie tandetne, silnik dziwnie pracuje (nie radzi sobie z całym autobusem), siedzenia twarde, naklejki z instrukcjami w języku rosyjskim, stopień w ostatnich drzwiach oraz uchylne szyby. Jedyne plusy za 3 szyberdachy, pancerną kabinę oraz za wspomniany wcześniej szeroki korytarz pomiędzy drugimi i trzecimi drzwiami. Wozy nadal są na białoruskich blachach, a z tyłu dumnie dalej wożą białoruskie napisy (chyba) numerów rejestracyjnych.
Pewnie... niech pasażerowie nie wiedzą razie niebezpieczeństwa wypchnąć klapy dachowe, otworzyć drzwi albo w którym miejscu zbić szybę i którą.Lepsze to, niż mocno łamany polski
Teraz jestem pewny na 100%, są to przyklejone numery rejestracyjne, a ślady z pewnością zostaną- na żółtym MAZie nie będzie tego aż tak widać, ale na białymNie mogłeś porównać z tablicą, że niepewny jesteś? BTW będą niezłe jaja, jak tego nie odkleją albo zostaną ślady…
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Kolejne MAZy 107 w Polsce dostanie Kłosok ¯ory.Najtańsza oferta należy do Andrzeja Kłosoka z ¯or. Zaoferował on obsługę linii za 3,86 zł (tabor B) i 4,15 zł (tabor C) oraz następujące autobusy:
- [...]
- dwa MAZ-y 107 z 2010 roku (leasing, choć dołączono zobowiązanie firmy JI Service z Kobyłki).
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1672
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Zainspirowany Twoim wczorajszym postem - korzystając z tego, iż musiałem w dniu wczorajszym wieczorem na chwilę zjechać do Warszawy - postanowiłem zajrzeć do Piaseczna. I nie znalazłem tam, ani jednego miejskiego autobusu MAZ-a. A już na pewno nie było żadnej 107-ki1 MAZ 107 powinien stać w Piasecznie dla Irex Sosnowiec.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
To pewnie dojedzie na dniach lub od razu do nowego właściciela.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Irex-1 Dąbrowa Górnicza i Meteor Jaworzno. Ireneusz Kozieł, prezes obu spółek, zaoferował cenę 4,17 zł zarówno za tabor B, jak i C. Zamierza obsługiwać linię dwoma Irisbusami Crossway (zobowiązanie do ich dostarczenia podpisał... Ireneusz Kozieł, jako Usługi Przewozowe Irex) oraz MAZ-em 107 (zobowiązanie MAZ Auto Poland).