Strona 11 z 14
: 2013-06-20, 09:14
autor: Marcin N
Nawet sobie okolicę niezłą wybrali na tą montownię, w GOP przecież już mamy zatrzęsienie tych autobusów więc będzie blisko do klientów
Ja osobiście na MAZy serii 2XX nie narzekam, jechałem 203, 205 i 206, jedyne do czego można się przyczepić to to, że w 205 silnik nie jest umieszczony w wieży analogicznie do modelu 203. Gdyby wprowadzić taką wersję nie powiem byłaby niezła alternatywa dla biedniejszych/prywatnych przewoźników w segmencie autobusów przegubowych.
: 2013-06-20, 14:57
autor: marekJG
Warto wspomnieć, że MAZ montował już swoje wyroby w Polsce. Spółka Chemix z Dębnicy Kaszubskiej składała ciężarówki pod koniec lat 90-ych. W 1999 r. sprzedano około 150 szt. Czy tym razem nie chodzi właśnie o ciężarowe?
: 2013-06-20, 18:51
autor: TLG
To wygląda tak, jakby MAZ szukał dróg ekspansji na szeroko pojęty Zachód wiedząc, że w chwili obecnej większych szans na to nie ma.
Re: MAZ 203
: 2015-10-04, 15:44
autor: Marcin_558
Re: MAZ 203
: 2016-01-29, 17:36
autor: Marcin_558
Re: MAZ 203
: 2016-01-29, 17:38
autor: Marcin N
To się prywaciarze w GOP ucieszą...
Re: MAZ 203
: 2016-01-29, 18:08
autor: oolek15
Ale wieżę wymyślili
Ciekawe kiedy będzie oferowany w Polsce. To może zmienić dość pokaźnie układ sił w sporej ilości przetargów. MAZy w Wodzisławiu na liniach MZK? Zobaczymy.
Re: MAZ 203
: 2016-01-29, 18:18
autor: Marcin N
Jak będzie tańszy od SORa to są spore szanse.
Re: MAZ 203
: 2016-01-29, 20:31
autor: Auper
Też Mercedes?
Re: MAZ 203
: 2016-01-29, 21:50
autor: J-31
Aż normalnie ciekawy jestem co oni tam napakowali do tej wieży. Chociaż z drugiej strony, to może lepsze rozwiązanie niż powiększona wieża silnika i tym samym zmniejszona powierzchnia pasażerska
Re: MAZ 203
: 2016-01-29, 22:49
autor: Auper
Oczywiście że lepsze, przy czym rozsądniejszym wydaje się rozłożenie tego na większą powierzchnię oszczędzając przy tym na wysokości nadbudowy
Re: MAZ 203
: 2016-01-29, 22:50
autor: Marcin N
Auper pisze:Też Mercedes?
Jasne, OM936 LA Euro6.
Re: MAZ 203
: 2016-01-30, 09:22
autor: TLG
Auper pisze:Oczywiście że lepsze, przy czym rozsądniejszym wydaje się rozłożenie tego na większą powierzchnię oszczędzając przy tym na wysokości nadbudowy
Tak, jak na przykład w Van Hoolu AG300, gdzie kolumnę chłodniczą wyrzucono na dach.
Re: MAZ 203
: 2016-01-31, 08:36
autor: Marcin N
Dalece nie tylko w Van-Hoolach
Przecież przegubowe MAZy też mają całą kolumnę na dachu.
Re: MAZ 203
: 2016-01-31, 14:12
autor: oolek15
Ale jak tak dalej pójdzie to przy kolejnym EURO trzeba będzie powyburzać wiadukty nad ulicami, którymi jeżdżą zemsty Łukaszenki
Re: MAZ 203
: 2016-02-09, 21:31
autor: Marcin_558
Re: MAZ 203
: 2016-02-09, 21:45
autor: Marcin N
Przód właściwie jak w pierwszych wersjach czyli podszybie i nad świetlikiem w kolorze nadwozia. Ciekawe natomiast jest to malowanie dookoła reflektorów, ciekawe czy to wejdzie seryjnie czy jak sobie zamówisz tak dostaniesz.
Re: MAZ 203
: 2016-02-09, 22:50
autor: J-31
Przez chwilę myślałem, że to robota "warsztatów", czyli samodzielna modernizacja po dzwonie, ale OK-i. Cały czas mnie zastanawia ten producent. Wprowadzili nowe auto, modernizują go, ale - wciąż produkują jeszcze wersję starszą, czyli 103. Gdzie tu sens, gdzie logika ?
Re: MAZ 203
: 2016-02-09, 23:10
autor: Auper
Sens jest logika również, oba autobusy są kompletnie inne, odmienna grupa docelowa, oba się sprzedają...
Re: MAZ 203
: 2016-02-10, 08:19
autor: Marcin N
Dokładnie tak, 103 jest skierowany do mniej zamożnych przewoźników którzy chcą jednak mieć niskopodłogowe auto małym kosztem. 203 patrząc z naszej perspektywy też ale na wschodzie to już jednak klasa wyżej. Ciekawe kiedy w wersji 103 wyrównają linię okien i założą nadkola z wersji 203, wszak coraz więcej części wspólnych mają te auta chociażby drzwi czy elementy wnętrza.