MAZ 226

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4013
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-01-29, 00:44


Haribo

Post autor: Haribo » 2008-01-29, 07:43

Wyglądem przyzwoity :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-29, 10:46

Ooops. Niezłe zaskoczenie. Warbus kupił Mazy - ciekawy jestem jak będą się one sprawować w naszych warunkach :)
Ostatnio zmieniony 2008-01-29, 13:14 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-01-29, 12:51

Marcin_3558 pisze:MAZ 226 dla Warbusa /o. Ełk : ilość 5 sztuk
Mały zonk :o: Ten model, szczególnie w malowaniu jak na zdjęciu, przypomina mi solbusa sn11 i nie wiem co o tym myśleć - czy MAZ wzoruje się na najlepszych czy Solbus na najgorszych?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-01-29, 20:05

Marcin_3558 pisze:MAZ 226 dla Warbusa /o. Ełk : ilość 5 sztuk :
Fajnie te kurdupelki wyglądają, ile one mają 10 czy 11 metrów długości ?

Wydaje mi się, że te Warbusowe MAZy posiadają rozsuwane drzwi i sprawiające wrażenie miękkich siedzenia. Również zaskoczyło mnie wyglądające na pierwszy rzut oka dobrze wyglądające wnętrze, co muszę przyznać, że jest dla mnie szokiem :shocked:

Tutaj macie link do jeszcze kilku zdjęć MAZa 226.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-01-29, 20:11

Wnętrze wygląda o wiele lepiej, niż to, co dotychczas widziałem na zdjęciach, ale ciągle czuć je Białorusią.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-29, 20:35


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-30, 09:48

Amalio pisze:A po kilku latach będą wyglądać tak:
No tak, ale Amalio, te zdjęcia pochodzą zza wschodniej granicy - a tam albo nie dba się o autobusy, albo pracują one w o wiele gorszych i trudniejszych warunkach niż w Polsce. Zatem w Polsce mogą pojeździć parę lat i wyglądać lepiej - wszystko zależy od podejścia przewoźnika. Czy zajeździ te autobusy, czy będzie o nie dbał ;)

A propo zdjęć, których linki podał Shadow - nie wiem, czy Zauważyliście, że na jednej z fotek widać gaśnice umiejscowione w komorze silnika.

Zastanawia mnie, czy te gaśnice kierowca może odpalić jakimś przyciskiem z kabiny, czy one uruchamiają się automatycznie, czy ... chodzi o to by kierowca nie musiał nosić gaśnicy. Tylko otwiera klapę i odpala gaśnicę... :roll:

... jednakże, jeżeli dojdzie do pożaru komory silnika, to czasami temperatura + ogień, mogą uniemożliwić kierowcy dostanie się do komory silnika :chytry:

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2008-01-30, 15:57

Shadow238 pisze: Fajnie te kurdupelki wyglądają, ile one mają 10 czy 11 metrów długości ?
10 czy 11 metrów to już nie kurdupelki ;) Te MAZy 226 mają 8,65m.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-02-16, 23:26

Oglądając zdjęcia wnętrza 226 zmartwiła mnie jedna rzecz - one nie mają rzeźni...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-02-17, 03:59

Amalio pisze:Oglądając zdjęcia wnętrza 226 zmartwiła mnie jedna rzecz - one nie mają rzeźni...
A czy autobus lokalny posiada rzeźnie ? Nie....

Przecież MAZ 226 to lokalna wersja modelu 206, więc o rzeźni nie ma nawet mowy- tam po prostu ma być więcej miejsc siedzących niż stojących.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-02-17, 09:52

Taa :?: Dziwne. Jakoś jest Man LCU, MB Citaro U, Setra 315NF, Solaris Urbino 12LE etc. Ba nawet Laz oferuje model A183-F0 czyli wersje Überland swojego mieszczucha i jakoś wszystkie te wozy możesz mieć z rzeźnią. A ten Maz jeździ na linii miejskiej, nie ma rzeźni i ma wszystkie siedzenia na podestach, więc pożytku z tej niskiej podłogi nazbyt wiele nie ma :wall:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4013
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-07-29, 19:24

Jechałem dziś MAZem 226 z Warbus/o.Ełk. I jestem pod lekkim wrażeniem tego autobusika. Lepiej sie zachowuje na drodze niż MAZ 203 i jest w środku cichszy od 203.

Ogólnie to chyba jedyny model MAZa który mi sie spodobał.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-07-30, 08:34

Ciekawy jestem czym się różni MAZ 226 od MAZ-a 206. Obaz są małe i oba w sumie wyglądają podobnie. Czy to jakaś różnica w typie silnika ? :roll:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4013
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-07-30, 11:10

MAZ 226 różni sie tym ze nie ma rzeżni w środku od 206. A co do silnika to nie wiem.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-07-30, 12:35

Czyli 226 to wóz lokalny, a 206 miejski, więc logika wskazywałaby, że 226 będzie miał większy silnik. On ma ręczną skrzynię, czy automat?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4013
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-07-30, 12:50

podmiejski MAZ 226 i miejski MAZ 206. Długość 8,65 m przy rozstawie osi 4,27 m zapewnia im dużą zwrotność. Zdolność przewozowa MAZ-a 226 to 59 osób, z czego 31 na miejcach siedzących. MAZ 206 może zabrać 72 pasażerów (25 miejsc siedzących). Dopuszczalna masa całkowita – 13200 kg dla 206 i 12600 kg dla 226. Nadwozie ma dwoje drzwi, jednoskrzydłowe z przodu i dwuskrzydłowe w części środkowej. Przedział bagażowy wersji podmiejskiej ma pojemność 0,4 m3. Dobre walory trakcyjne zapewnia silnik Mercedes Benz OM 907 LA (Euro 4) o mocy 177 KM oferowany ze skrzyniami biegów ZF 6S504C lub ZF 6S700BO. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu obu osi MAZ 206/226 oferuje wysoki komfort podróżowania. Podstawowa wysokość podłogi obu wersji to 340 mm, miejski MAZ 206 może być dodatkowo wyposażony w układ obniżenia wejścia. Bezpieczeństwo czynne zapewnia układ hamulcowy wyposażony w ABS i ASR z elektronicznym systemem EBS.

http://www.trucks.com.pl/dzialy/07/0712 ... y_0712.htm
Ostatnio zmieniony 2008-09-05, 18:14 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ