Strona 1 z 1
: 2008-01-29, 00:44
autor: Marcin_558
: 2008-01-29, 07:43
autor: Haribo
Wyglądem przyzwoity
: 2008-01-29, 10:46
autor: J-31
Ooops. Niezłe zaskoczenie. Warbus kupił Mazy - ciekawy jestem jak będą się one sprawować w naszych warunkach
: 2008-01-29, 12:51
autor: Lopez
Marcin_3558 pisze:MAZ 226 dla Warbusa /o. Ełk : ilość 5 sztuk
Mały zonk
Ten model, szczególnie w malowaniu jak na zdjęciu, przypomina mi solbusa sn11 i nie wiem co o tym myśleć - czy MAZ wzoruje się na najlepszych czy Solbus na najgorszych?
: 2008-01-29, 20:05
autor: Shadow238
Marcin_3558 pisze:MAZ 226 dla Warbusa /o. Ełk : ilość 5 sztuk :
Fajnie te kurdupelki wyglądają, ile one mają 10 czy 11 metrów długości ?
Wydaje mi się, że te Warbusowe MAZy posiadają rozsuwane drzwi i sprawiające wrażenie miękkich siedzenia. Również zaskoczyło mnie wyglądające na pierwszy rzut oka dobrze wyglądające wnętrze, co muszę przyznać, że jest dla mnie szokiem
Tutaj macie link do jeszcze kilku zdjęć MAZa 226.
: 2008-01-29, 20:11
autor: pmaster
Wnętrze wygląda o wiele lepiej, niż to, co dotychczas widziałem na zdjęciach, ale ciągle czuć je Białorusią.
: 2008-01-29, 20:35
autor: Amalio
: 2008-01-30, 09:48
autor: J-31
Amalio pisze:A po kilku latach będą wyglądać tak:
No tak, ale Amalio, te zdjęcia pochodzą zza wschodniej granicy - a tam albo nie dba się o autobusy, albo pracują one w o wiele gorszych i trudniejszych warunkach niż w Polsce. Zatem w Polsce mogą pojeździć parę lat i wyglądać lepiej - wszystko zależy od podejścia przewoźnika. Czy zajeździ te autobusy, czy będzie o nie dbał
A propo zdjęć, których linki podał Shadow - nie wiem, czy Zauważyliście, że na jednej z fotek widać gaśnice umiejscowione w komorze silnika.
Zastanawia mnie, czy te gaśnice kierowca może odpalić jakimś przyciskiem z kabiny, czy one uruchamiają się automatycznie, czy ... chodzi o to by kierowca nie musiał nosić gaśnicy. Tylko otwiera klapę i odpala gaśnicę...
... jednakże, jeżeli dojdzie do pożaru komory silnika, to czasami temperatura + ogień, mogą uniemożliwić kierowcy dostanie się do komory silnika
: 2008-01-30, 15:57
autor: Dziwny
Shadow238 pisze:
Fajnie te kurdupelki wyglądają, ile one mają 10 czy 11 metrów długości ?
10 czy 11 metrów to już nie kurdupelki
Te MAZy 226 mają 8,65m.
: 2008-02-16, 23:26
autor: Amalio
Oglądając zdjęcia wnętrza 226 zmartwiła mnie jedna rzecz - one nie mają rzeźni...
: 2008-02-17, 03:59
autor: Shadow238
Amalio pisze:Oglądając zdjęcia wnętrza 226 zmartwiła mnie jedna rzecz - one nie mają rzeźni...
A czy autobus lokalny posiada rzeźnie ? Nie....
Przecież MAZ 226 to lokalna wersja modelu 206, więc o rzeźni nie ma nawet mowy- tam po prostu ma być więcej miejsc siedzących niż stojących.
: 2008-02-17, 09:52
autor: Amalio
Taa
Dziwne. Jakoś jest Man LCU, MB Citaro U, Setra 315NF, Solaris Urbino 12LE etc. Ba nawet Laz oferuje model A183-F0 czyli wersje Überland swojego mieszczucha i jakoś wszystkie te wozy możesz mieć z rzeźnią. A ten Maz jeździ na linii miejskiej, nie ma rzeźni i ma wszystkie siedzenia na podestach, więc pożytku z tej niskiej podłogi nazbyt wiele nie ma
: 2008-07-29, 19:24
autor: Marcin_558
Jechałem dziś MAZem 226 z Warbus/o.Ełk. I jestem pod lekkim wrażeniem tego autobusika. Lepiej sie zachowuje na drodze niż MAZ 203 i jest w środku cichszy od 203.
Ogólnie to chyba jedyny model MAZa który mi sie spodobał.
: 2008-07-30, 08:34
autor: J-31
Ciekawy jestem czym się różni MAZ 226 od MAZ-a 206. Obaz są małe i oba w sumie wyglądają podobnie. Czy to jakaś różnica w typie silnika ?
: 2008-07-30, 11:10
autor: Marcin_558
MAZ 226 różni sie tym ze nie ma rzeżni w środku od 206. A co do silnika to nie wiem.
: 2008-07-30, 12:35
autor: faja_k
Czyli 226 to wóz lokalny, a 206 miejski, więc logika wskazywałaby, że 226 będzie miał większy silnik. On ma ręczną skrzynię, czy automat?
: 2008-07-30, 12:50
autor: Marcin_558
podmiejski MAZ 226 i miejski MAZ 206. Długość 8,65 m przy rozstawie osi 4,27 m zapewnia im dużą zwrotność. Zdolność przewozowa MAZ-a 226 to 59 osób, z czego 31 na miejcach siedzących. MAZ 206 może zabrać 72 pasażerów (25 miejsc siedzących). Dopuszczalna masa całkowita – 13200 kg dla 206 i 12600 kg dla 226. Nadwozie ma dwoje drzwi, jednoskrzydłowe z przodu i dwuskrzydłowe w części środkowej. Przedział bagażowy wersji podmiejskiej ma pojemność 0,4 m3. Dobre walory trakcyjne zapewnia silnik Mercedes Benz OM 907 LA (Euro 4) o mocy 177 KM oferowany ze skrzyniami biegów ZF 6S504C lub ZF 6S700BO. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu obu osi MAZ 206/226 oferuje wysoki komfort podróżowania. Podstawowa wysokość podłogi obu wersji to 340 mm, miejski MAZ 206 może być dodatkowo wyposażony w układ obniżenia wejścia. Bezpieczeństwo czynne zapewnia układ hamulcowy wyposażony w ABS i ASR z elektronicznym systemem EBS.
http://www.trucks.com.pl/dzialy/07/0712 ... y_0712.htm