MAZ 205/215/216

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
BKV

Post autor: BKV »

J-31 pisze:Czyli tak naprawdę nie prędko zobaczymy przegubowego MAZ-a. Z jednej strony kryzys finansowy, a z drugiej - w zasadzie brak popytu. W sumie, gdyby w Polsce byłoby większe zainteresowanie MAZ-em, to może ... :cool:
To co ja slychalem w Kijowe - jezeli bede zamowenia, to MAZ za rok jest gotowy do wyprodukowanja jego... Oznacza te ze poporostu niema zamowien...
Kijow ma tylko 15szt LAZ A292 (nizkopodlogowy przegub) + ma byc w ty, roku 50szt i juz... wtedy znowu pytannja - kto kupi nowy MAZ...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

BKV pisze:Kijow ma tylko 15szt LAZ A292 (nizkopodlogowy przegub) + ma byc w ty, roku 50szt i juz... wtedy znowu pytannja - kto kupi nowy MAZ...
Ooops. To MAZ ma chyba problem. Bo nie tylko brak zamówień.. to jeszcze konkurent - LAZ - skutecznie wycina MAZ-a z rynku autobusów przegubowych, niskopodłogowych :]

BKV

Post autor: BKV »

J-31 pisze:
BKV pisze:Kijow ma tylko 15szt LAZ A292 (nizkopodlogowy przegub) + ma byc w ty, roku 50szt i juz... wtedy znowu pytannja - kto kupi nowy MAZ...
Ooops. To MAZ ma chyba problem. Bo nie tylko brak zamówień.. to jeszcze konkurent - LAZ - skutecznie wycina MAZ-a z rynku autobusów przegubowych, niskopodłogowych :]
;) To co ja mowiw rannej - cena przeguba, LAZ ma swoje originalne konstrukcje przeguba - nie jest to Hubner... i cena dla Kijowa na LAZ A292 - 200 000$
A teraz mozno porowniacz cene na MAZ 203 i LAZ A292... Jaka bede wtedy wartosc MAZ 205?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jak to jest możliwe, że Ukraina która jest w głębokim kryzysie ( i nawet zaprzestała przygotowań do Euro ) i podobnie Rosja będzie kupować, a Białoruś nie?

BKV

Post autor: BKV »

Amalio pisze:Jak to jest możliwe, że Ukraina która jest w głębokim kryzysie ( i nawet zaprzestała przygotowań do Euro ) i podobnie Rosja będzie kupować, a Białoruś nie?
Skad taka informacja??????????????????????????????
Co do Euro 2012 - wszystko OK, Kijow buduje nowy stadion, hotely, sprawa iz tym bardzo lepej jezeli w Polsce
Oprucz tego dwa tygodni temu Mercedes Benz zaoferowaw Kijowu Citaro autobusy, Kijow ma chencz ich kupicz
Rosja - one kupuje tylko stare modeli MAZ: 103/105/107, jednorazowe bylo zakupione MAZ 203 i juz...
Bialorus: 10% MAZ 203/206 a moze nawet mnej, a reszta 103/105/107

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

BKV a jak brzmi pełna - oryginalna nazwa - przewoźnika komunikacji miejskiej w Kijowie ? ;)

BKV

Post autor: BKV »

J-31 pisze:BKV a jak brzmi pełna - oryginalna nazwa - przewoźnika komunikacji miejskiej w Kijowie ? ;)
Київпастранс - Kyivpastrans

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

BKV pisze:Київпастранс - Kyivpastrans
Dzięki. A jaka jest procedura zakupu nowych autobusów na Ukrainie ?

Czy "Kyivpastrans" - jako zainteresowany przewoźnik - musi najpierw przeprowadzić przeprowadzić przetarg, czy po prostu składa zamówienie do dowolnego producenta ? ;)

BKV

Post autor: BKV »

J-31 pisze:
BKV pisze:Київпастранс - Kyivpastrans
Dzięki. A jaka jest procedura zakupu nowych autobusów na Ukrainie ?

Czy "Kyivpastrans" - jako zainteresowany przewoźnik - musi najpierw przeprowadzić przeprowadzić przetarg, czy po prostu składa zamówienie do dowolnego producenta ? ;)
Ma byc zorganizowane przetarg, ale czasem mozno kupic autobusy za pewnoj umowy - bardzo dziwna jest ta schema
Ale przetarg w Ukraine nic nie oznacza: ostatni prztetarg wygral MAZ dla MAZ 203 z cenom w 130 000Euro na 30szt autobusow... kiedy LAZ oferuje swoje autobusy po 125 000Euro za 1 szt, a na 30szt - jak rozumiesz cena bede jescze tanej... ;)
Kijow kupuje te, gdy mozno otrzymacz w "lape" gotuwku - w innym wypadku nie mam ja pojasnen temu, czemu Kijow kupuje MAZ 103 po cene w 100 000Euro dla 57szt autobusow, kiedy w ten samy czas LAZ dla takej ilosci oferuje 100% nizkopodlogowiec na 15 000Euro wiencej...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A co to jest "KyvPasTrans" - urząd, czy przewoźnik ? ;)

PS.Oj chyba wydzielę te posty do osobnego tematu, bo zeszliśmy z tematu :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

BKV pisze:a tutaj kupili Solarki bez testowan i homologacje i po cene od 200 000Euro?
To samo było z MAZami 107 Omnitechu Gliwice jeżdżili na białoruskich blachach przez jakiś czas.

BKV

Post autor: BKV »

J-31 pisze:A co to jest "KyvPasTrans" - urząd, czy przewoźnik ? ;)

PS.Oj chyba wydzielę te posty do osobnego tematu, bo zeszliśmy z tematu :)
KPT - przewoznik

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

BKV a wiadomo co z planowanym niskopodłogowym przegubowym MAZem :?:





1000 post na km-forum :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_3558 pisze:BKV a wiadomo co z planowanym niskopodłogowym przegubowym MAZem :?:
O ile dobrze pamiętam - to na razie nie będzie.

1. Nie ma popytu.
2. Rosja (główny odbiorca MAZ-ów) pogrążyła się w kryzysie, natomiast pozostali przewoźnicy szukają tanich autobusów.
3. Prócz tego MAZ ma problemy z przegubem - musi kupić licencję z zachodu. A to będzie się wiązało z wysokimi kosztami.

Dodatkowo na rynku wschodnim pojawiła się tania konkurencja. Toteż raczej na razie nie będzie przegubowego niskopodłogowego MAZ-a ;)

BKV

Post autor: BKV »

Marcin_3558 pisze:BKV a wiadomo co z planowanym niskopodłogowym przegubowym MAZem :?:





1000 post na km-forum :)
Teraz niema informacje, kryza na ulice... ;)

BKV

Post autor: BKV »

J-31 pisze:
Marcin_3558 pisze:BKV a wiadomo co z planowanym niskopodłogowym przegubowym MAZem :?:
O ile dobrze pamiętam - to na razie nie będzie.
1. Nie ma popytu.
W Rosji LiAZ ma duzy problemy z przedazem, myszle ze Rosja szybcze bede ratowala LiAZ, a nie MAZ
3. Prócz tego MAZ ma problemy z przegubem - musi kupić licencję z zachodu. A to będzie się wiązało z wysokimi kosztami.

Dodatkowo na rynku wschodnim pojawiła się tania konkurencja. Toteż raczej na razie nie będzie przegubowego niskopodłogowego MAZ-a ;)
Tak i jest, naprzyklad nowe trolejbusy przeguby z Hubnerom Bialorus kupuje sama, bo z zagranicy niema popytu... Prawda AKSM 333 od poczantku bylo skonstrujowane z Hubnerom

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: 2. Rosja (główny odbiorca MAZ-ów)
Rosja ma swoich producentów. I nie jest głównym odbiorcą MAZa. LiAZ produkuje niskopodłogowego przeguba i to jego Rosjanie kupują.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

BKV pisze: Ma, ale ~500szt MAZow w przyszlym roku odebrala Rosja...
Tak, ale głównie solówek.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze: I nie jest głównym odbiorcą MAZa
500 sztuk (na 1800 wyprodukowanych) to nie jest mało - zatem się poprawię - Rosja nie jest głównym odbiorcą, ale jest dosyć istotnym odbiorcą MAZ-a ;)

Siarhei

Post autor: Siarhei »

Obrazek

ODPOWIEDZ