MAZ 205/215/216

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wow prezentuję się bardzo fajnie!
Taaa, jak wrzody żołądka :D
Dziadostwo

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

TLG pisze:
Wow prezentuję się bardzo fajnie!
Taaa, jak wrzody żołądka :D
Dziadostwo
Przynajmniej na zdjęciach wygląda dość fajnie :mruga:

Wiadomo, że to będzie badziewie...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze:
IMO trochę słabe silniki Merca.
Z czego pamiętam w solówkach też były takie narzekania, a moim zdaniem 203 fajnie ciągnie do przodu.

Nie jestem zwolennikiem tej marki, ale i tak mam nadzieję, że przegub rozrusza polski rynek - powinno się posypać znacznie więcej zamówień na przeguby i zobaczymy jak wpłynie na działania konkurencji.

Awatar użytkownika
Inturbin
Posty: 61
Rejestracja: 2009-09-17, 18:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Inturbin »

Ale jak ja dobrze widze, to ten MAZ ma 18,75m długości, tak więc raczej nie będzie rywalizował w przetargach z Solbusami.

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Ale jego dodatkowym atutem będzie większa długość/pojemność. Myślę, że mimo wszystko cenowo będzie konkurować z Solbusem.

Awatar użytkownika
Inturbin
Posty: 61
Rejestracja: 2009-09-17, 18:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Inturbin »

Cenowo raczej będzie on na poziomie Solbusa, ale wszystko zależy od SIWZ danego przetargu, więc przewoźnik nie przepadający za MAZ-ami będzie mógł szczęśliwie łatwo z nich zrezygnować.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Inturbin pisze:Cenowo raczej będzie on na poziomie Solbusa.
Racja! Będzie tańszy :D

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Ale jego dodatkowym atutem będzie większa długość/pojemność.
O ile konstruktorzy zaplanowali bardzo dobrze wnętrze...
Z czego pamiętam w solówkach też były takie narzekania, a moim zdaniem 203 fajnie ciągnie do przodu.
No dla mnie minimum przegub powinien mieć z 300 koni, ale przynajmniej plus tych silników będzie to, że spełniają normę EURO V.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Zawsze można robić przetargi na autobusy do 18,75 metra i nie jestem pewien, czy takie nie są robione.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Narzekacie, a tymczasem MAZ 205 może się okazać naprawdę fajnym autobusem. Ja bym go chętnie przetestował. Wtedy byłaby okazja do rzetelnej oceny :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze:
No dla mnie minimum przegub powinien mieć z 300 koni,
E tam. W Dortmundzie mają NG263 i dają radę.


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

BKV, czy ten pomarańczowy MAZ 205 ma na dachu klimę, czy to jest CNG ? ;)

BKV

Post autor: BKV »

Wyglada jak klima

Siarhei

Post autor: Siarhei »

MAZ-205 !!!

Obrazek

two MAZ-205: truck and bus

Obrazek

I think, there will be a lot of pics soon :D - http://forum.esmasoft.com/viewtopic.php ... &start=875

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

OMG engine at the front: /
I thought that in comparison with the model 105 will apply a tower, or lying on the back of the motor vehicle. At least there will be more seats at the expense of places for disabled people in the second door.

OMG silnik z przodu :/
Myślałem, że w porównaniu z modelem 105 zastosują więżę, albo silnik leżący z tyłu pojazdu. Przynajmniej będzie więcej miejsc siedzących kosztem miejsca dla inwalidów w drugich drzwiach.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Szafa w pierwszym członie, prawie jak SU18 Hybrid I :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ta szafa, trochę mnie to zaskoczyło. Myślałem, że MAZ zrobi to w sposób konwencjonalny - czyli napęd w drugim członie i tam też szafa... cóż. Może się to okazać ciekawym rozwiązaniem. Warto byłoby zobaczyć go od środka. :)

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Jak dla mnie porażka :( Wieża na zewnątrz, jak i wewnątrz wygląda niezwykle obleśnie. Nie wspominając nawet o jej umiejscowieniu. Na dodatek sam przegub od wewnątrz wygląda jak z modelu 105. Rozwiązanie z lat 90. To już nawet w nowszych odkurzaczach był odpowiednio osłonięty. Kolejne zdjęcia z tamtego forum:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szafa na przeciwko drugich drzwi, wąskie przejście (patrz ostatnie zdjęcie), ale przynajmniej przygotowano dwie rzeźnie. Pierwsza (w pierwszym członie) tuż przed drugimi drzwiami. Druga - zdaje się, że znacznie większa w drugim członie.

To może być niezłe :)

Tylko to wąskie przejście - na ostatnim zdjęciu. Tu może być za wąsko ;)

ODPOWIEDZ