Glaspo Polska

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Glaspo Polska

Post autor: wojtek1611 » 2014-10-12, 01:14

Fabryka w Płońsku już wkrótce rozpocznie produkcję nowego autobusu. Model będzie spełniał normy Euro 6.
Na razie zakład zajmuje się produkcją ciężarówek, ale już w grudniu tego roku, na linie montażowe trafi nowy autobus. Będzie to 12 m model G-midi, który spełnia normy emisji spalin Euro 6.

Pojazdy będą produkowane pod marką Glaspo, ale pojazdy powstaną na podwoziach białoruskich modeli marki MAZ, które z kolei zostały stworzone na bazie pojazdów Neoplan.

W przyszłym roku firma wyprodukuje 150 autobusów klasy mini, midi oraz podmiejskich. Docelowo Glaspo chce rocznie produkować 300 egzemplarzy autobusów oraz 500 sztuk ciężarówek rocznie. Producent przewiduje również montaż pojazdów specjalnych 4x4 oraz 6x6 o masie od 12 do 18 ton.

Projekt powstał dzięki współpracy firmy Glaspo z grupą Daimler oraz takimi producentami jak: ZF, Voith, Allison oraz Dana. W pojazdach znajduje się też rodzimy akcent. Szyby, które zostaną w nich zainstalowane są produkowane w Polsce.
Źródło i zdjęcia: http://moto.onet.pl/duza-rzecz/aktualno ... lsce/5h0jt

Międzymiastowy pojazd udający niskacza, oraz miejski dwunastometrowiec o unikalnym i niespotykanym designie? Czemu nie :mruga: Ogólnie polskie pojazdy na licencji białoruskiego giganta mogą zrobić karierę wśród GOPowskich prywaciarzy ;)

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Re: Glaspo Polska

Post autor: Biały » 2014-10-12, 15:27

Ogólnie polskie pojazdy na licencji białoruskiego giganta mogą zrobić karierę wśród GOPowskich prywaciarzy
I chyba tylko tam :-P
ESPEOERTE

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: J-31 » 2014-10-12, 18:10

Czyli po prostu Glaspo Polska będzie produkować MAZ-y ;)

Swoją drogą ciekawi mnie na podstawie czego producent już planuje wyprodukowanie 150 szt. autobusów, skoro... nie mają zamówień ;)
Obrazek

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Glaspo Polska

Post autor: wojtek1611 » 2014-10-12, 20:44

Przeszło mi przez głowę że może mają pomóc w dostawach MAZów na Białorusi i podobnych rynkach, ew. całkowicie zastąpią MAZa w Polsce (a może i na rynku zachodnim jako "luksusowa marka MAZa")

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1476
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Auper » 2014-10-12, 22:00

Akurat pytanie po co jest bardzo proste, "wyprodukowany na terenie Unii Europejskiej"...;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Glaspo Polska

Post autor: wojtek1611 » 2015-02-05, 03:00

To nie zapowiada się dobrze :D

Awatar użytkownika
PuławTransporT
Posty: 12
Rejestracja: 2012-07-18, 14:21
Lokalizacja: Puławy -> Lublin -> Puławy
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: PuławTransporT » 2015-02-05, 10:51

Autobus Glaspo z szybami Glaspo... Hmmm ciekawe. Ciekawe jak będzie z jakością montażu, bo z tego co wiem MAZ tym nie grzeszy ;)

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 142
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: kubex » 2015-02-07, 00:10

Skoro montują go w Polsce to może będzie trochę lepiej... Ale i tak nie chciałbym zobaczyć wylewu tego czegoś u nas.
Obrazek

Awatar użytkownika
PuławTransporT
Posty: 12
Rejestracja: 2012-07-18, 14:21
Lokalizacja: Puławy -> Lublin -> Puławy
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: PuławTransporT » 2015-02-07, 13:09

Już u nas montują ukraińskie Bogdany w lubelskim Ursusie. Jeśli chodzi o dokładność montażu wnętrza to woła o pomstę do nieba.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2726
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin N » 2015-02-07, 15:37

kubex pisze:Skoro montują go w Polsce to może będzie trochę lepiej... Ale i tak nie chciałbym zobaczyć wylewu tego czegoś u nas.
Przecież już u nas w GOP masz wylew MAZów. Ja tam do nich nic nie mam bo jechałem chyba każdym możliwym typem miejskich i nic mi na głowę nie spadło... ;) Ja bym chętnie zobaczył przegubowca ale z silnikiem w drugim członie.

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 142
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: kubex » 2015-02-10, 18:28

Marcin N pisze:
kubex pisze:Skoro montują go w Polsce to może będzie trochę lepiej... Ale i tak nie chciałbym zobaczyć wylewu tego czegoś u nas.
Przecież już u nas w GOP masz wylew MAZów. Ja tam do nich nic nie mam bo jechałem chyba każdym możliwym typem miejskich i nic mi na głowę nie spadło... ;)
Jakbym nie wiedział... Czyli poza zalewem białoruskich Ma3ów czeka nas zalew Ma3ów polskiej produkcji. I to i to będzie badziewie.
Marcin N pisze:Ja bym chętnie zobaczył przegubowca ale z silnikiem w drugim członie.
Pewnie to coś z Płońska będzie się różniło od tego z Mińska tylko logiem na masce, więc nie licz na to.

I cytując artykuł onetu z pierwszego posta:
Projekt powstał dzięki współpracy firmy Glaspo z grupą Daimler oraz takimi producentami jak: ZF, Voith, Allison oraz Dana.
Model we współpracy z zachodnimi renomowanymi markami? Coś takiego już było, i dobrze wiemy jak się skończyło.
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Glaspo Polska

Post autor: pmaster » 2015-02-10, 19:09

Chodzi o to, że niektóre podzespoły są innych producentów — bądź co bądź skrzyni biegów nikt sobie sam raczej nie robi.
To coś jak ВАЗ-2108 zaprojektowany z udziałem inżynierów Porsche
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4006
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 » 2015-03-24, 00:54

Jestem ciekaw czy ktoś wreszcie kupi w Polsce Glaspo MAZa. Bo zapowiadali i ucichło. Jestem ciekaw zmian jakie by wprowadzili wraz z Euro6?
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2726
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin N » 2015-03-24, 06:29

Poczekajmy niech KZK GOP ogłosi kilka przetargów dla prywaciarzy to i Glaspo się pojawią,chociaż póki co SOR się zaczyna rozkręcać.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4006
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 » 2015-03-25, 15:19

MAZ 206/Glaspo G-Mini na testach w Głogowie:

http://phototrans.pl/14,743761,0,____20 ... _GV97.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4238
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Przemek » 2015-03-25, 16:56

Albo MAZ albo Glaspo, zdecyduj się ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4006
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 » 2016-02-16, 13:41

GLASPO POLSKA z MAZem rusza:
Polska montowania MAZ ruszy w marcu!

10 lutego br. odbyła się na Śląsku prezentacja autobusu MAZ 203088 Euro 6 zorganizowana przez spółkę MAZ Auto Poland. Podczas spotkania padła zapowiedź oficjalnego uruchomienia montowni autobusów MAZ w Płońsku przez spółkę Glaspo Motors.

–„Chcemy oficjalnie rozpocząć działalność 15 marca br. – powiedział Piotr Opas prokurent w firmie Glaspo Motors. – Chcemy zaprosić rano gości do Płońska, na otwarcie naszej montowni, a następnie świętować z nimi ten sukces na targach Warsaw Bus Expo w Niepołomicach, gdzie będziemy dysponować dużą powierzchnią wystawienniczą. Chcemy pokazać produkty, gdzie główna, konstrukcyjna myśl jest białoruska, ale wykonanie już polskie. Dodatkowo zastosowane komponenty renomowanych firm takich jak ZF, Knorr, Actia czy Mercedes-Benz gwarantują z jednej strony niezawodną eksploatację pojazdów, zaś z drugiej ponad 50-procentowy udział unijnych komponentów, co ma znacznie w unijnych przetargach. Na razie chcemy mierzyć się z takimi firmami jak Solaris, ale chcemy być równie dobrzy” – podkreślił Piotr Opas.

Decyzja o uruchomieniu montażu MAZ-ów była oczekiwana od dawna. Początkowo mówiono o czerwcu 2015 r., natomiast teraz pojawiła się już konkretna data – 15 marzec. Najprawdopodobniej w tej uroczystości wezmą też udział przedstawiciele białoruskiego rządu. Dla naszych wschodnich sąsiadów uruchomienie montowni MAZ w Polsce to spory, wielopłaszczyznowy sukces.

Zadania montowni

Bramy zakładu w Płońsku mają przede wszystkim opuszczać niskopodłogowe autobusy miejskie MAZ 203 Euro 6 o długości 12 m oraz MAZ 206 Euro 6 o długości 9 m. Mają one być jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb polskiego klienta i to zarówno pod względem zastosowanych komponentów, jak i jakości wykończenia. Glaspo Motors liczy, że liczba zastosowanych komponentów wyprodukowanych w Unii Europejskiej plus robocizna polskich montażystów przekroczy poziom 50% wartości produkowanych pojazdów i tym samym polska oferta MAZ-a będzie traktowana w krajowych przetargach publicznych na równi z propozycjami innych unijnymi producentów. To pierwszy zasiek pokonany na drodze do europejskiego rynku. Kolejny to wymóg zastosowania stali nierdzewnej lub stali zabezpieczonej poprzez kataforezę w szkieletach konstrukcyjnych. Jak zapowiedzieli obecni na spotkaniu konstruktorzy, MAZ raczej nie przewiduje zastosowania stali nierdzewnej w swoich pojazdach. Zdaniem naszych wschodnich sąsiadów mija się to prostu z celem i jest za drogie. Skoro pojazd ma przeżyć 8-10 lat to po co w niego inwestować duże pieniądze na zabezpieczenie antykorozyjne? Doświadczenie MAZ z wschodnich rynków pokazują, że tam białoruskie pojazdy sprawują się dobrze i to w zdecydowanie trudniejszych warunkach. I klienci są zadowoleni. Ot i cała filozofia. Natomiast od razu po tych słowach Piotr Opas zapowiedział, że Glaspo Motors – w razie takiej potrzeby – będzie dodatkowo zabezpieczało montowane w Płońsku pojazdy poprzez kataforezę, w oparciu o zewnętrzną firmę. Nie chciał zdradzić szczegółów, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że taka operacja generowałaby ogromne koszty. Solaris wiele razy analizował duże zamówienia z Europy Zachodniej pod kątem zastosowania KTL-u i za każdym razem taka opcja po prostu się nie opłacała. Być może Glaspo Motors ma na to jakiś patent, o którym jeszcze nie wiemy. Bardzo chętnie go poznamy.

Będąc jeszcze w temacie montowni w Płońsku warto podkreślić, że autobusy mają być jedną z trzech produkcyjnych gałęzi. Oprócz tego będzie odbywał się tutaj montaż białoruskich pojazdów ciężarowych oraz zabudów pożarniczych oraz traktorów. Łączne zatrudnienie ma wynieść ok. 100 osób. Jak na razie nie znamy struktury sprzedaży montowanych w Polsce autobusów. Nie wiadomo, czy będzie to połączona siatka firm Glaspo Motors oraz MAZ Auto Poland, czy zupełnie osobna organizacja. O tym mamy dowiedzieć się w połowie marca.

Premiera MAZ 203088 Euro 6

Informacja o uruchomieniu montowni w Płońsku przyćmiła trochę główny cel śląskiego spotkania, czyli premierę modelu MAZ 203088 Euro 6. Najważniejsze zmiany jakie zaszły w tym doskonale znamy w Polsce pojeździe to oczywiście układ napędowy, gdzie mamy teraz silnik Euro 6 – Mercedes-Benz OM 936 LA o pojemności 7,7 l i mocy 235 kW (320 KM) współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400B. Także sztywna oś przednia, most napędowy (5,82) oraz układ kierowniczy pochodzą od ZF. Warto podkreślić, że białoruski autobus miał wiele opcji specjalnie zastosowanych pod kątem polskiego rynku. To m.in.:

- układ hamulcowy (EBS)

- system przyklęku ECAS firmy Knorr;

- system kontroli ciśnienia w kołach

- oraz wariant 10 miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi (przy 28 miejscach siedzących)

Jak zapowiedzieli białoruscy konstruktorzy, fabryka w Mińsku może zrealizować wszystkie życzenia polskich przewoźników, byleby je zgłosili odpowiednio wcześniej. Na zakończenie warto dodać, że pokazany na Śląsku pojazd pomyślnie zaliczył już badania homologacyjne i obecnie przechodzi testy SORT w warszawskim ITS-ie. Wówczas będziemy wiedzieć coś więcej o jego spalaniu. Na razie wiemy najwięcej o zastosowanych w autobusie komponentach. W Czeladzi na ich temat swoje wystąpienia mieli:

- Janusz Klimczok i Janusz Drabicki z firmy Mercedes-Benz Sosnowie

- Jan Wojewódzki z firmy Peter Renz (komponenty ZF)

- Krzysztof Kożuchowski z ACTIA, która wyposażyła MAZ 206088 w najnowszą swoją deskę rozdzielczą z kolorowym wyświetlaczem LED oraz kompletny system diagnostyczny.

http://www.infobus.pl/polska-montowania ... 81861.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2726
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin N » 2016-02-16, 13:48

320KM ale to się fajnie z przystanków będzie zbierać ;)

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 748
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: oolek15 » 2016-02-16, 21:29

Zobaczymy jak sobie z tym poradzi skrzynia biegów i jaka jest charakterystyka tego silnika. Wszak np. Solaris z PR228 Solarisowi z PR228 nierówny.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: KB » 2016-03-14, 22:41

Marcin_558 pisze:GLASPO POLSKA z MAZem rusza:
Polska montowania MAZ ruszy w marcu!
Podobnież nic nie wyjdzie, a "chłopina" co o tym rozmawiał nie miał pojęcia o czym, mam jutro 15 marca i nic nie wiadomo dalej... Także :nuts:
http://www.kmrow.vot.pl - ROWkom - Regionalny Informator Komunikacyjny

ODPOWIEDZ