Glaspo Polska

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 » 2016-03-16, 11:29

Glaspo Motors zaprezentowała pierwsze Glaspo G-Midi(MAZ 203) z wnętrzem robionym w Polsce, w Płońsku na targach Warsaw Bus Expo. Na zdjęciach widać z daleka ze różni się od wystawionych MAZów: http://omni-bus.eu/joomla/index.php?opt ... le&id=2995

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 142
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: kubex » 2016-03-16, 19:26

To czekamy aż Glaspo trafią do testerów (znając życie to objadą cały GOP :P ). Ciekaw jestem czy drzwi nie będą działały w kilkuletnich pojazdach jak w Ikarusie (chodzi mi o czas ich otwierania, zamykania, brak synchronizacji między połówkami drzwi). No i najważniejsze pytanie - czy będzie tak samo trzaskał.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 » 2016-03-17, 19:55

Prośba o zdjęcia i opisanie tych MAZów w wersji Glaspo Motors: Glaspo G-MIDI. Lepsze to od zwykłych MAZów?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Glaspo Polska

Post autor: TLG » 2016-03-18, 00:17

Oglądałem zarówno jedne jak i drugie. Glaspo wyglądało odrobinę lepiej niż starszy brat ze wschodu, być może został po prostu lepiej wyszykowany (MAZowa kabina w Glaspo to jakieś dramatyczne nieporozumienie, prawego lusterka po prostu nie widać)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 » 2016-03-18, 23:17

Doczekaliśmy się zdjęcia Glaspo G-Midi z bliska:

http://www.wgkm.waw.pl/galeria/displayi ... p?pid=2735

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2746
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin N » 2016-03-19, 07:44

A miałem nadzieję, że zmienią wiatrołapy na jakieś ładne przeszklone...


Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 » 2016-04-10, 18:14

Nowy gracz na rynku autobusów – Glaspo Motors

Od trzech lat firma Glaspo wraz z MAZ-em współpracują przy projekcie autobusu. Jego produkcja oparta jest na konstrukcji Neoplanu, którą uaktualniła fabryka MAZ-a w celu poprawy niezawodności, trwałości i ekonomiczności. Glaspo na rynku znane jest przede wszystkim jako producent szyb. Czy w nowym segmencie również zdobędzie taką samą popularność? O wejściu Glaspo Motors na rynek autobusowy rozmawiamy z Kamilem Piskorem, generalnym dyrektorem firmy.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Proszę przedstawić grupę Glaspo Motors.

Kamil Piskor, generalny dyrektor w Glaspo Motors: Sama firma Glaspo istnieje już od 25 lat i produkuje szyby.


>Jak doszło do tego, że wypuścili państwo autobus pod swoją marką?

Inwestor postanowił się rozwijać, postawić kolejny krok i wejść głębiej w motoryzację. Stąd autobus. Na targach ExpoBus prezentowaliśmy pojazd po raz pierwszy.

>Czyli to państwa debiut?

Może nie debiut, ale z tym autobusem – G-MIDI – tak.

>A to wcześniej też prezentowali państwo inne pojazdy?

Wcześniej działaliśmy z kooperacją z inną firmą. Jeżeli chodzi o pojazd, który sami prezentujemy jako Glaspo Motors, to jest pierwszy nasz projekt.


>Jak Państwo widzą się na rynku autobusowym w Polsce?

Chcemy troszkę ubrać z tego całego tortu. Jesteśmy firmą z dużymi tradycjami, fajnym potencjałem, młodymi ludźmi. Myślę, że możemy, wprawdzie jeszcze nie zawojować rynek, ale na pewno wejść w niego z dużym sukcesem.

>A jest jakaś nisza na rynku autobusowym w Polsce, którą chcecie wykorzystać?

Tak, ale to za wcześnie, żeby o tym opowiadać. Na razie startujemy z silnikami Euro 6.

>Czym wyróżnia się wasz autobus na tle konkurencji?

W salonie autobusu mamy dziesięć miejsc siedzących przy niskiej podłodze. Nie wszystkie autobusy to mają. Wiadomo, że to jest duży komfort dla pasażerów, bo nie muszą chodzić po schodkach. Dla wszystkich osób czy to niepełnosprawnych, czy mniej sprawnych ruchowo jest to duże ułatwienie. Także dziesięć osób od razu znajduje dla siebie miejsce, jak tylko wejdzie do autobusu. Mamy silniki EURO 6, spełniamy więc wszystkie wymagane normy. Na pewno będziemy modyfikować nasz autobus, wciąż go udoskonalać, również wizualnie. Chcemy pójść z duchem czasu.

>Czy przewidują państwo jazdy testowe?

Oczywiście, mamy już pierwsze zainteresowane osoby. Montowanie mamy w Płońsku, koło Warszawy. Tam mamy duży plac można na nim odbyć już pierwszą jazdę. Rzecz jasna, można też wyjechać na zewnątrz, nie ma z tym żadnego problemu.

>Jakie przewidują państwo plany sprzedażowe?

Na razie nie chciałbym rozmawiać o cyfrach. Mamy debiut, zobaczymy jak będzie odebrany nasz autobus. Firma Glaspo sama w sobie jest znana. Chcemy promować się dalej na rynku motoryzacyjnym automotive takim produktem jak autobus. Glaspo osiągnęło sukces i myślę, że Glaspo Motors również go osiągnie.

>To jest produkt dieslowy. Planują państwo poszerzenie oferty, czy będzie to na razie zależne od zainteresowania?

Wszystko wymusza rynek. Będzie większe zainteresowanie klientów chociażby na gazowe autobusy, to jesteśmy w stanie się ku temu projektowi w przyszłości przychylić. Ale to musi zweryfikować rynek.

>Będziecie w stanie produkować też elektryki?

Myślę, że tak, bo ogólnie Europa dąży w tym kierunku. Nie ma co ukrywać, że to jest na razie początek tego typu rozwiązań. Hybrydy już są od wielu lat, natomiast autobusy elektryczne wchodzą, ale powoli. Co do autobusów i transportu miejskiego, to na razie bliżej nam ku gazowym rozwiązaniom niż elektrycznym.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51761.html



Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: J-31 » 2016-04-23, 20:36

No, ale zamówień - ani widu ani słychu ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2746
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin N » 2016-04-23, 20:58

Przespali bum w GOPie na Euro6 to teraz mają. Uwierz, że gdyby nie ten wymóg nie pojawiłby się ani jeden SOR na śląsku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: J-31 » 2016-04-23, 21:14

Prawdopodobnie mają niedoświadczonych handlowców, albo ich handlowcy nie wyrobili sobie "kontaktów" ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 » 2016-04-23, 21:55

Te dwa Glaspo 12G/MAZ 203 powinny już od dawna śmigać po przewoźnikach jako testowe. Szansę mają jeśli przewoźnicy będą chcieli tanie autobusy na linie powiatowe w Polsce, choćby teraz może coś taniego szukać DLA Wrocław na powiat Lubin, gdzie jest blisko wygranej.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Glaspo Polska

Post autor: TLG » 2016-04-24, 08:51

Oglądałem ten autobus w Nadarzynie. Wyglądał na odrobinę staranniej wykonany niż zaparkowane po sąsiedzku MAZy. Zastanawia mnie jedynie jaką część tych konkretnych wystawowych egzemplarzy wykonano i zmontowano na Białorusi, a jaka została zamontowana już przez Glaspo.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 » 2016-04-24, 13:06

Na pewno masz inne okna i drzwi zmienione na przeszklone. W zwykłych MAZach by mieć czarne drzwi musisz je pomalować na czarno, a w Glaspo przeszklili je na czarno. Według mnie zlikwidowali podesty między pierwszymi a drugimi drzwiami by mieć 10 miejsc z niskiej podłogi. Od razu MAZ zapowiedział ze szykuje odpowiednik na polski rynek. Chyba się zdziwili ze Glaspo Motors to zrobiło.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Glaspo Polska

Post autor: TLG » 2016-04-24, 14:39

Akurat okna i drzwi to kwestia białego montażu, raczej interesuje mnie strona konstrukcyjna. Czy do Glaspo przyjeżdżają gotowe szkielety czy są budowane w Glaspo z dostarczonych z Białorusi podzespołów. Na ile jest to ukończony pojazd, jeżeli można było dokonać względem oryginału takich zmian, choćby w rozmieszczeniu podestów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: J-31 » 2016-04-24, 17:20

Ja miałem możliwość jazdy oryginalnym MAZ-em 203 (#473, "Transgór" Mysłowice) wspomniany wóz jest z roku 2013, a "Transgór" (przynajmniej wg. TWB) jest jego pierwszym właścicielem, zakupili go rok później - jeśli chodzi o podesty w zasadzie jest jedna różnica względem Glaspo 12G, to podest tuż za II-gimi drzwiami po prawej stronie. W MAZ-ie 203 producent zastosował pojedyńczy fotel, że natomiast sam podest jest "ścięty" w kierunku drzwi. Podesty po lewej tak samo jak w Glaspo. Również z tyłu nie ma większych zmian

Glaspo "wyprostował" podest po lewej i ustawiono dwa fotele. To jest jedyna różnica jeśli chodzi o podesty. :cool:

Scenografia wnętrza Glaspo, w pierwszej części pojazdu (czyli pomiędzy I-szymi i II-gimi drzwiami) względem MAZ-a 203 znacznie się różni, ale to może być kwestia zamówienia. Jedyne co łączy oba autobusy to rzeźnia, która jest wręcz mikroskopijna - na szerokość II-gich drzwi ;)

Możliwe, że się mylę, jak patrzę na wnętrze Glaspo 12G, to chyba producent ciut lepiej go wykończył, tzn. zastosował nieco lepsze materiały (tapicerka, obicia ścian, ale wykładzina podłogowa jest taka sama) niż MAZ
Dla porównania zdjęcia
:strzałka: http://phototrans.pl/14,810197,0,Glaspo ... 441_B.html
:strzałka: http://phototrans.eu/14,750659,0,_______203069_19.html

Z tymże mocno bym się tym nie sugerował, bo wspomniany #473, to autobus już lekko zajeżdżony, aczkolwiek zaskoczyło mnie, że ten wóz dosyć dobrze pokonywał nierówne tyskie ulice. Całkiem nieźle się trzymał, w przeciwieństwie do np. wielu Solarisów. Co do Glaspo znalazłem pod jednym ze zdjęć komentarz Aupera, który może celniej oceniać jakość Glaspo
Auper na TWB pisze:A ja polecam siąść za sterami i wywierać nacisk kolejno na wszystko co się widzi, wszystko się gnie, trzeszczy, skrzypi, trzaska, do tego ten schowek po lewej od miejsca kierowcy, porażka...;)

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: KB » 2016-06-16, 10:36

Tak wyjeżdżając spoza tematu. Ostatnio przejeżdżałem przez Płońsk i mijałem "fabrykę" Glaspo. Nic tam nie ma, na placu pustki, w środku pusto. O co kaman? Czyżby zwinęli interes? :rotfl:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: J-31 » 2016-06-17, 15:42

A szyby Widziałeś ? ;)

ODPOWIEDZ