Glaspo Polska
Re: Glaspo Polska
No, ale zamówień - ani widu ani słychu
Re: Glaspo Polska
Przespali bum w GOPie na Euro6 to teraz mają. Uwierz, że gdyby nie ten wymóg nie pojawiłby się ani jeden SOR na śląsku.
Re: Glaspo Polska
Prawdopodobnie mają niedoświadczonych handlowców, albo ich handlowcy nie wyrobili sobie "kontaktów"
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Glaspo Polska
Te dwa Glaspo 12G/MAZ 203 powinny już od dawna śmigać po przewoźnikach jako testowe. Szansę mają jeśli przewoźnicy będą chcieli tanie autobusy na linie powiatowe w Polsce, choćby teraz może coś taniego szukać DLA Wrocław na powiat Lubin, gdzie jest blisko wygranej.
Re: Glaspo Polska
Oglądałem ten autobus w Nadarzynie. Wyglądał na odrobinę staranniej wykonany niż zaparkowane po sąsiedzku MAZy. Zastanawia mnie jedynie jaką część tych konkretnych wystawowych egzemplarzy wykonano i zmontowano na Białorusi, a jaka została zamontowana już przez Glaspo.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Glaspo Polska
Na pewno masz inne okna i drzwi zmienione na przeszklone. W zwykłych MAZach by mieć czarne drzwi musisz je pomalować na czarno, a w Glaspo przeszklili je na czarno. Według mnie zlikwidowali podesty między pierwszymi a drugimi drzwiami by mieć 10 miejsc z niskiej podłogi. Od razu MAZ zapowiedział ze szykuje odpowiednik na polski rynek. Chyba się zdziwili ze Glaspo Motors to zrobiło.
Re: Glaspo Polska
Akurat okna i drzwi to kwestia białego montażu, raczej interesuje mnie strona konstrukcyjna. Czy do Glaspo przyjeżdżają gotowe szkielety czy są budowane w Glaspo z dostarczonych z Białorusi podzespołów. Na ile jest to ukończony pojazd, jeżeli można było dokonać względem oryginału takich zmian, choćby w rozmieszczeniu podestów.
Re: Glaspo Polska
Ja miałem możliwość jazdy oryginalnym MAZ-em 203 (#473, "Transgór" Mysłowice) wspomniany wóz jest z roku 2013, a "Transgór" (przynajmniej wg. TWB) jest jego pierwszym właścicielem, zakupili go rok później - jeśli chodzi o podesty w zasadzie jest jedna różnica względem Glaspo 12G, to podest tuż za II-gimi drzwiami po prawej stronie. W MAZ-ie 203 producent zastosował pojedyńczy fotel, że natomiast sam podest jest "ścięty" w kierunku drzwi. Podesty po lewej tak samo jak w Glaspo. Również z tyłu nie ma większych zmian
Glaspo "wyprostował" podest po lewej i ustawiono dwa fotele. To jest jedyna różnica jeśli chodzi o podesty.
Scenografia wnętrza Glaspo, w pierwszej części pojazdu (czyli pomiędzy I-szymi i II-gimi drzwiami) względem MAZ-a 203 znacznie się różni, ale to może być kwestia zamówienia. Jedyne co łączy oba autobusy to rzeźnia, która jest wręcz mikroskopijna - na szerokość II-gich drzwi
Możliwe, że się mylę, jak patrzę na wnętrze Glaspo 12G, to chyba producent ciut lepiej go wykończył, tzn. zastosował nieco lepsze materiały (tapicerka, obicia ścian, ale wykładzina podłogowa jest taka sama) niż MAZ
Dla porównania zdjęcia
http://phototrans.pl/14,810197,0,Glaspo ... 441_B.html
http://phototrans.eu/14,750659,0,_______203069_19.html
Z tymże mocno bym się tym nie sugerował, bo wspomniany #473, to autobus już lekko zajeżdżony, aczkolwiek zaskoczyło mnie, że ten wóz dosyć dobrze pokonywał nierówne tyskie ulice. Całkiem nieźle się trzymał, w przeciwieństwie do np. wielu Solarisów. Co do Glaspo znalazłem pod jednym ze zdjęć komentarz Aupera, który może celniej oceniać jakość Glaspo
Glaspo "wyprostował" podest po lewej i ustawiono dwa fotele. To jest jedyna różnica jeśli chodzi o podesty.
Scenografia wnętrza Glaspo, w pierwszej części pojazdu (czyli pomiędzy I-szymi i II-gimi drzwiami) względem MAZ-a 203 znacznie się różni, ale to może być kwestia zamówienia. Jedyne co łączy oba autobusy to rzeźnia, która jest wręcz mikroskopijna - na szerokość II-gich drzwi
Możliwe, że się mylę, jak patrzę na wnętrze Glaspo 12G, to chyba producent ciut lepiej go wykończył, tzn. zastosował nieco lepsze materiały (tapicerka, obicia ścian, ale wykładzina podłogowa jest taka sama) niż MAZ
Dla porównania zdjęcia
http://phototrans.pl/14,810197,0,Glaspo ... 441_B.html
http://phototrans.eu/14,750659,0,_______203069_19.html
Z tymże mocno bym się tym nie sugerował, bo wspomniany #473, to autobus już lekko zajeżdżony, aczkolwiek zaskoczyło mnie, że ten wóz dosyć dobrze pokonywał nierówne tyskie ulice. Całkiem nieźle się trzymał, w przeciwieństwie do np. wielu Solarisów. Co do Glaspo znalazłem pod jednym ze zdjęć komentarz Aupera, który może celniej oceniać jakość Glaspo
Auper na TWB pisze:A ja polecam siąść za sterami i wywierać nacisk kolejno na wszystko co się widzi, wszystko się gnie, trzeszczy, skrzypi, trzaska, do tego ten schowek po lewej od miejsca kierowcy, porażka...
Re: Glaspo Polska
Tak wyjeżdżając spoza tematu. Ostatnio przejeżdżałem przez Płońsk i mijałem "fabrykę" Glaspo. Nic tam nie ma, na placu pustki, w środku pusto. O co kaman? Czyżby zwinęli interes?
Re: Glaspo Polska
A szyby Widziałeś ?
Re: Glaspo Polska
A dziwicie się, że nic się tam nie robi. Maz vel. Glaspo przespali swoją szansę na wybicie się szczególnie w GOPie gdzie pałeczkę przejął SOR.
Re: Glaspo Polska
Z jednej strony jest za duża konkurencja, z drugiej - mało zamówień. Tak naprawdę to przewoźnicy w Polsce mało taboru zamawiają. A jeśli już to zazwyczaj w przetargach stawiają warunki, których Glaspo raczej nie ma szans spełnić - chociażby np. wymóg doświadczenia
Re: Glaspo Polska
Furtka się otwiera jeszcze przy komunikacjach powiatowych ale tam zazwyczaj używki starczą.
Re: Glaspo Polska
Wydaje mi się że oni musieliby chyba - teraz na początku - bardziej celować w przetargi dla ajentów w większych miastach. Gdyby np. pozyskaliby kontrakt dla Mobilisa lub innego Warbusa (tudzież innego przewoźnika nawet z grupy Irexa) - na jakieś 50 szt. pojazdów, to już mieliby potem łatwiej gdyby chcieli samodzielnie startować do przetargów, zyskali by doświadczenie. No, ale do tego potrzeba zdecydowanych działań handlowców tudzież działu Marketingu.
Generalnie jak się popatrzy na naszych producentów to np. SB&C żyje głównie z eksportu, Lider Trading na razie cienko piszczy - nie ma większych zamówień, Evobus też ostatnio ma mało zamówień dla Polski (teraz mają większe zamówienie dla Warszawy). SOR już narzeka na małe zapotrzebowanie taboru w Polsce. Scania też żyje głównie dzięki zamówieniom z zachodu (z polskich przewoźników większą ilość pojazdów kupił Warbus m.in. dla Jastrzębia Zdroju). Także cienko jest w temacie... za cienko dla Glaspo. Mogą nie mieć "wydeptanych ścieżek"
A przecież jest jeszcze AMZ w Kutnie - oni też mają mało zamówień, a oferują konstrukcję znacznie bardziej nowoczesną od MAZ-a 205
Generalnie jak się popatrzy na naszych producentów to np. SB&C żyje głównie z eksportu, Lider Trading na razie cienko piszczy - nie ma większych zamówień, Evobus też ostatnio ma mało zamówień dla Polski (teraz mają większe zamówienie dla Warszawy). SOR już narzeka na małe zapotrzebowanie taboru w Polsce. Scania też żyje głównie dzięki zamówieniom z zachodu (z polskich przewoźników większą ilość pojazdów kupił Warbus m.in. dla Jastrzębia Zdroju). Także cienko jest w temacie... za cienko dla Glaspo. Mogą nie mieć "wydeptanych ścieżek"
A przecież jest jeszcze AMZ w Kutnie - oni też mają mało zamówień, a oferują konstrukcję znacznie bardziej nowoczesną od MAZ-a 205
Re: Glaspo Polska
http://www.glaspomotors.pl/
Mają nową, świetną stronę internetową. A najlepszy jest ten widocznie sfotoszopkowany Ma3 tak żeby przypominał Glaspo .
Mają nową, świetną stronę internetową. A najlepszy jest ten widocznie sfotoszopkowany Ma3 tak żeby przypominał Glaspo .
Re: Glaspo Polska
Comic sans Dane techniczne -> nacisk na oś pSZednią. Kto im to zrobił?
Re: Glaspo Polska
Ja się nie przyznaję
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Glaspo Polska
Polskie MAZy z Glaspo Motors będą na Transexpo 2016. Ciekawe czy uda się im sprzedać coś?
Re: Glaspo Polska
Nie wydaje mi się. Wystawiać się powinni, nawet muszą by zaznaczyć swoją obecność - a w zasadzie gotowość do sprzedaży - na rynku, ale tak naprawdę większe znaczenie mają rozmowy tzw. "zakulisowe"
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Glaspo Polska
Wiadomo może co Glaspo Motors wystawiło na targach Transexpo 2016?