Glaspo Polska

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Przemek »

Albo MAZ albo Glaspo, zdecyduj się ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 »

GLASPO POLSKA z MAZem rusza:
Polska montowania MAZ ruszy w marcu!

10 lutego br. odbyła się na Śląsku prezentacja autobusu MAZ 203088 Euro 6 zorganizowana przez spółkę MAZ Auto Poland. Podczas spotkania padła zapowiedź oficjalnego uruchomienia montowni autobusów MAZ w Płońsku przez spółkę Glaspo Motors.

–„Chcemy oficjalnie rozpocząć działalność 15 marca br. – powiedział Piotr Opas prokurent w firmie Glaspo Motors. – Chcemy zaprosić rano gości do Płońska, na otwarcie naszej montowni, a następnie świętować z nimi ten sukces na targach Warsaw Bus Expo w Niepołomicach, gdzie będziemy dysponować dużą powierzchnią wystawienniczą. Chcemy pokazać produkty, gdzie główna, konstrukcyjna myśl jest białoruska, ale wykonanie już polskie. Dodatkowo zastosowane komponenty renomowanych firm takich jak ZF, Knorr, Actia czy Mercedes-Benz gwarantują z jednej strony niezawodną eksploatację pojazdów, zaś z drugiej ponad 50-procentowy udział unijnych komponentów, co ma znacznie w unijnych przetargach. Na razie chcemy mierzyć się z takimi firmami jak Solaris, ale chcemy być równie dobrzy” – podkreślił Piotr Opas.

Decyzja o uruchomieniu montażu MAZ-ów była oczekiwana od dawna. Początkowo mówiono o czerwcu 2015 r., natomiast teraz pojawiła się już konkretna data – 15 marzec. Najprawdopodobniej w tej uroczystości wezmą też udział przedstawiciele białoruskiego rządu. Dla naszych wschodnich sąsiadów uruchomienie montowni MAZ w Polsce to spory, wielopłaszczyznowy sukces.

Zadania montowni

Bramy zakładu w Płońsku mają przede wszystkim opuszczać niskopodłogowe autobusy miejskie MAZ 203 Euro 6 o długości 12 m oraz MAZ 206 Euro 6 o długości 9 m. Mają one być jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb polskiego klienta i to zarówno pod względem zastosowanych komponentów, jak i jakości wykończenia. Glaspo Motors liczy, że liczba zastosowanych komponentów wyprodukowanych w Unii Europejskiej plus robocizna polskich montażystów przekroczy poziom 50% wartości produkowanych pojazdów i tym samym polska oferta MAZ-a będzie traktowana w krajowych przetargach publicznych na równi z propozycjami innych unijnymi producentów. To pierwszy zasiek pokonany na drodze do europejskiego rynku. Kolejny to wymóg zastosowania stali nierdzewnej lub stali zabezpieczonej poprzez kataforezę w szkieletach konstrukcyjnych. Jak zapowiedzieli obecni na spotkaniu konstruktorzy, MAZ raczej nie przewiduje zastosowania stali nierdzewnej w swoich pojazdach. Zdaniem naszych wschodnich sąsiadów mija się to prostu z celem i jest za drogie. Skoro pojazd ma przeżyć 8-10 lat to po co w niego inwestować duże pieniądze na zabezpieczenie antykorozyjne? Doświadczenie MAZ z wschodnich rynków pokazują, że tam białoruskie pojazdy sprawują się dobrze i to w zdecydowanie trudniejszych warunkach. I klienci są zadowoleni. Ot i cała filozofia. Natomiast od razu po tych słowach Piotr Opas zapowiedział, że Glaspo Motors – w razie takiej potrzeby – będzie dodatkowo zabezpieczało montowane w Płońsku pojazdy poprzez kataforezę, w oparciu o zewnętrzną firmę. Nie chciał zdradzić szczegółów, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że taka operacja generowałaby ogromne koszty. Solaris wiele razy analizował duże zamówienia z Europy Zachodniej pod kątem zastosowania KTL-u i za każdym razem taka opcja po prostu się nie opłacała. Być może Glaspo Motors ma na to jakiś patent, o którym jeszcze nie wiemy. Bardzo chętnie go poznamy.

Będąc jeszcze w temacie montowni w Płońsku warto podkreślić, że autobusy mają być jedną z trzech produkcyjnych gałęzi. Oprócz tego będzie odbywał się tutaj montaż białoruskich pojazdów ciężarowych oraz zabudów pożarniczych oraz traktorów. Łączne zatrudnienie ma wynieść ok. 100 osób. Jak na razie nie znamy struktury sprzedaży montowanych w Polsce autobusów. Nie wiadomo, czy będzie to połączona siatka firm Glaspo Motors oraz MAZ Auto Poland, czy zupełnie osobna organizacja. O tym mamy dowiedzieć się w połowie marca.

Premiera MAZ 203088 Euro 6

Informacja o uruchomieniu montowni w Płońsku przyćmiła trochę główny cel śląskiego spotkania, czyli premierę modelu MAZ 203088 Euro 6. Najważniejsze zmiany jakie zaszły w tym doskonale znamy w Polsce pojeździe to oczywiście układ napędowy, gdzie mamy teraz silnik Euro 6 – Mercedes-Benz OM 936 LA o pojemności 7,7 l i mocy 235 kW (320 KM) współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400B. Także sztywna oś przednia, most napędowy (5,82) oraz układ kierowniczy pochodzą od ZF. Warto podkreślić, że białoruski autobus miał wiele opcji specjalnie zastosowanych pod kątem polskiego rynku. To m.in.:

- układ hamulcowy (EBS)

- system przyklęku ECAS firmy Knorr;

- system kontroli ciśnienia w kołach

- oraz wariant 10 miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi (przy 28 miejscach siedzących)

Jak zapowiedzieli białoruscy konstruktorzy, fabryka w Mińsku może zrealizować wszystkie życzenia polskich przewoźników, byleby je zgłosili odpowiednio wcześniej. Na zakończenie warto dodać, że pokazany na Śląsku pojazd pomyślnie zaliczył już badania homologacyjne i obecnie przechodzi testy SORT w warszawskim ITS-ie. Wówczas będziemy wiedzieć coś więcej o jego spalaniu. Na razie wiemy najwięcej o zastosowanych w autobusie komponentach. W Czeladzi na ich temat swoje wystąpienia mieli:

- Janusz Klimczok i Janusz Drabicki z firmy Mercedes-Benz Sosnowie

- Jan Wojewódzki z firmy Peter Renz (komponenty ZF)

- Krzysztof Kożuchowski z ACTIA, która wyposażyła MAZ 206088 w najnowszą swoją deskę rozdzielczą z kolorowym wyświetlaczem LED oraz kompletny system diagnostyczny.

http://www.infobus.pl/polska-montowania ... 81861.html

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin N »

320KM ale to się fajnie z przystanków będzie zbierać ;)

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: oolek15 »

Zobaczymy jak sobie z tym poradzi skrzynia biegów i jaka jest charakterystyka tego silnika. Wszak np. Solaris z PR228 Solarisowi z PR228 nierówny.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: KB »

Marcin_558 pisze:GLASPO POLSKA z MAZem rusza:
Polska montowania MAZ ruszy w marcu!
Podobnież nic nie wyjdzie, a "chłopina" co o tym rozmawiał nie miał pojęcia o czym, mam jutro 15 marca i nic nie wiadomo dalej... Także :nuts:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 »

Glaspo Motors zaprezentowała pierwsze Glaspo G-Midi(MAZ 203) z wnętrzem robionym w Polsce, w Płońsku na targach Warsaw Bus Expo. Na zdjęciach widać z daleka ze różni się od wystawionych MAZów: http://omni-bus.eu/joomla/index.php?opt ... le&id=2995

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: kubex »

To czekamy aż Glaspo trafią do testerów (znając życie to objadą cały GOP :P ). Ciekaw jestem czy drzwi nie będą działały w kilkuletnich pojazdach jak w Ikarusie (chodzi mi o czas ich otwierania, zamykania, brak synchronizacji między połówkami drzwi). No i najważniejsze pytanie - czy będzie tak samo trzaskał.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 »

Prośba o zdjęcia i opisanie tych MAZów w wersji Glaspo Motors: Glaspo G-MIDI. Lepsze to od zwykłych MAZów?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Glaspo Polska

Post autor: TLG »

Oglądałem zarówno jedne jak i drugie. Glaspo wyglądało odrobinę lepiej niż starszy brat ze wschodu, być może został po prostu lepiej wyszykowany (MAZowa kabina w Glaspo to jakieś dramatyczne nieporozumienie, prawego lusterka po prostu nie widać)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 »

Doczekaliśmy się zdjęcia Glaspo G-Midi z bliska:

http://www.wgkm.waw.pl/galeria/displayi ... p?pid=2735

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin N »

A miałem nadzieję, że zmienią wiatrołapy na jakieś ładne przeszklone...


Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 »

Nowy gracz na rynku autobusów – Glaspo Motors

Od trzech lat firma Glaspo wraz z MAZ-em współpracują przy projekcie autobusu. Jego produkcja oparta jest na konstrukcji Neoplanu, którą uaktualniła fabryka MAZ-a w celu poprawy niezawodności, trwałości i ekonomiczności. Glaspo na rynku znane jest przede wszystkim jako producent szyb. Czy w nowym segmencie również zdobędzie taką samą popularność? O wejściu Glaspo Motors na rynek autobusowy rozmawiamy z Kamilem Piskorem, generalnym dyrektorem firmy.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Proszę przedstawić grupę Glaspo Motors.

Kamil Piskor, generalny dyrektor w Glaspo Motors: Sama firma Glaspo istnieje już od 25 lat i produkuje szyby.


>Jak doszło do tego, że wypuścili państwo autobus pod swoją marką?

Inwestor postanowił się rozwijać, postawić kolejny krok i wejść głębiej w motoryzację. Stąd autobus. Na targach ExpoBus prezentowaliśmy pojazd po raz pierwszy.

>Czyli to państwa debiut?

Może nie debiut, ale z tym autobusem – G-MIDI – tak.

>A to wcześniej też prezentowali państwo inne pojazdy?

Wcześniej działaliśmy z kooperacją z inną firmą. Jeżeli chodzi o pojazd, który sami prezentujemy jako Glaspo Motors, to jest pierwszy nasz projekt.


>Jak Państwo widzą się na rynku autobusowym w Polsce?

Chcemy troszkę ubrać z tego całego tortu. Jesteśmy firmą z dużymi tradycjami, fajnym potencjałem, młodymi ludźmi. Myślę, że możemy, wprawdzie jeszcze nie zawojować rynek, ale na pewno wejść w niego z dużym sukcesem.

>A jest jakaś nisza na rynku autobusowym w Polsce, którą chcecie wykorzystać?

Tak, ale to za wcześnie, żeby o tym opowiadać. Na razie startujemy z silnikami Euro 6.

>Czym wyróżnia się wasz autobus na tle konkurencji?

W salonie autobusu mamy dziesięć miejsc siedzących przy niskiej podłodze. Nie wszystkie autobusy to mają. Wiadomo, że to jest duży komfort dla pasażerów, bo nie muszą chodzić po schodkach. Dla wszystkich osób czy to niepełnosprawnych, czy mniej sprawnych ruchowo jest to duże ułatwienie. Także dziesięć osób od razu znajduje dla siebie miejsce, jak tylko wejdzie do autobusu. Mamy silniki EURO 6, spełniamy więc wszystkie wymagane normy. Na pewno będziemy modyfikować nasz autobus, wciąż go udoskonalać, również wizualnie. Chcemy pójść z duchem czasu.

>Czy przewidują państwo jazdy testowe?

Oczywiście, mamy już pierwsze zainteresowane osoby. Montowanie mamy w Płońsku, koło Warszawy. Tam mamy duży plac można na nim odbyć już pierwszą jazdę. Rzecz jasna, można też wyjechać na zewnątrz, nie ma z tym żadnego problemu.

>Jakie przewidują państwo plany sprzedażowe?

Na razie nie chciałbym rozmawiać o cyfrach. Mamy debiut, zobaczymy jak będzie odebrany nasz autobus. Firma Glaspo sama w sobie jest znana. Chcemy promować się dalej na rynku motoryzacyjnym automotive takim produktem jak autobus. Glaspo osiągnęło sukces i myślę, że Glaspo Motors również go osiągnie.

>To jest produkt dieslowy. Planują państwo poszerzenie oferty, czy będzie to na razie zależne od zainteresowania?

Wszystko wymusza rynek. Będzie większe zainteresowanie klientów chociażby na gazowe autobusy, to jesteśmy w stanie się ku temu projektowi w przyszłości przychylić. Ale to musi zweryfikować rynek.

>Będziecie w stanie produkować też elektryki?

Myślę, że tak, bo ogólnie Europa dąży w tym kierunku. Nie ma co ukrywać, że to jest na razie początek tego typu rozwiązań. Hybrydy już są od wielu lat, natomiast autobusy elektryczne wchodzą, ale powoli. Co do autobusów i transportu miejskiego, to na razie bliżej nam ku gazowym rozwiązaniom niż elektrycznym.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51761.html



Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: J-31 »

No, ale zamówień - ani widu ani słychu ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin N »

Przespali bum w GOPie na Euro6 to teraz mają. Uwierz, że gdyby nie ten wymóg nie pojawiłby się ani jeden SOR na śląsku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: J-31 »

Prawdopodobnie mają niedoświadczonych handlowców, albo ich handlowcy nie wyrobili sobie "kontaktów" ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Glaspo Polska

Post autor: Marcin_558 »

Te dwa Glaspo 12G/MAZ 203 powinny już od dawna śmigać po przewoźnikach jako testowe. Szansę mają jeśli przewoźnicy będą chcieli tanie autobusy na linie powiatowe w Polsce, choćby teraz może coś taniego szukać DLA Wrocław na powiat Lubin, gdzie jest blisko wygranej.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Glaspo Polska

Post autor: TLG »

Oglądałem ten autobus w Nadarzynie. Wyglądał na odrobinę staranniej wykonany niż zaparkowane po sąsiedzku MAZy. Zastanawia mnie jedynie jaką część tych konkretnych wystawowych egzemplarzy wykonano i zmontowano na Białorusi, a jaka została zamontowana już przez Glaspo.

ODPOWIEDZ