Strona 3 z 3

Re: Glaspo Polska

: 2016-06-17, 19:24
autor: Marcin N
A dziwicie się, że nic się tam nie robi. Maz vel. Glaspo przespali swoją szansę na wybicie się szczególnie w GOPie gdzie pałeczkę przejął SOR.

Re: Glaspo Polska

: 2016-06-18, 15:40
autor: J-31
Z jednej strony jest za duża konkurencja, z drugiej - mało zamówień. Tak naprawdę to przewoźnicy w Polsce mało taboru zamawiają. A jeśli już to zazwyczaj w przetargach stawiają warunki, których Glaspo raczej nie ma szans spełnić - chociażby np. wymóg doświadczenia ;)

Re: Glaspo Polska

: 2016-06-18, 16:10
autor: Marcin N
Furtka się otwiera jeszcze przy komunikacjach powiatowych ale tam zazwyczaj używki starczą.

Re: Glaspo Polska

: 2016-06-19, 11:52
autor: J-31
Wydaje mi się że oni musieliby chyba - teraz na początku - bardziej celować w przetargi dla ajentów w większych miastach. Gdyby np. pozyskaliby kontrakt dla Mobilisa lub innego Warbusa (tudzież innego przewoźnika nawet z grupy Irexa) - na jakieś 50 szt. pojazdów, to już mieliby potem łatwiej gdyby chcieli samodzielnie startować do przetargów, zyskali by doświadczenie. No, ale do tego potrzeba zdecydowanych działań handlowców tudzież działu Marketingu. ;)

Generalnie jak się popatrzy na naszych producentów to np. SB&C żyje głównie z eksportu, Lider Trading na razie cienko piszczy - nie ma większych zamówień, Evobus też ostatnio ma mało zamówień dla Polski (teraz mają większe zamówienie dla Warszawy). SOR już narzeka na małe zapotrzebowanie taboru w Polsce. Scania też żyje głównie dzięki zamówieniom z zachodu (z polskich przewoźników większą ilość pojazdów kupił Warbus m.in. dla Jastrzębia Zdroju). Także cienko jest w temacie... za cienko dla Glaspo. Mogą nie mieć "wydeptanych ścieżek" :cool:

A przecież jest jeszcze AMZ w Kutnie - oni też mają mało zamówień, a oferują konstrukcję znacznie bardziej nowoczesną od MAZ-a 205 ;)

Re: Glaspo Polska

: 2016-06-19, 17:52
autor: kubex
http://www.glaspomotors.pl/
Mają nową, świetną stronę internetową. A najlepszy jest ten widocznie sfotoszopkowany Ma3 tak żeby przypominał Glaspo :rotfl: .

Re: Glaspo Polska

: 2016-09-01, 11:02
autor: 9507
Comic sans :D Dane techniczne -> nacisk na oś pSZednią. Kto im to zrobił?

Re: Glaspo Polska

: 2016-09-01, 20:28
autor: J-31
Ja się nie przyznaję :mruga:

Re: Glaspo Polska

: 2016-10-07, 11:37
autor: Marcin_558
Polskie MAZy z Glaspo Motors będą na Transexpo 2016. Ciekawe czy uda się im sprzedać coś?

Re: Glaspo Polska

: 2016-10-07, 12:42
autor: J-31
Nie wydaje mi się. Wystawiać się powinni, nawet muszą by zaznaczyć swoją obecność - a w zasadzie gotowość do sprzedaży - na rynku, ale tak naprawdę większe znaczenie mają rozmowy tzw. "zakulisowe" ;)

Re: Glaspo Polska

: 2016-10-13, 14:37
autor: Marcin_558
Wiadomo może co Glaspo Motors wystawiło na targach Transexpo 2016?

Re: Glaspo Polska

: 2016-10-22, 12:41
autor: KB
Marcin_558 pisze:Polskie MAZy z Glaspo Motors będą na Transexpo 2016. Ciekawe czy uda się im sprzedać coś?
W Płońsku podobno stoi 10 szt. takich G12, ciekawe gdzie to opchną. :diabeł:

Re: Glaspo Polska

: 2016-10-22, 20:43
autor: J-31
Możliwości są dwie - jeśli rzeczywiście prawdą jest, że fabryka wyprodukowała 10 szt. tych pojazdów - to znaczy, że są już zamówione ... bo jeśli nie, to firma poniosła - o ile rzeczywiście w Płońsku coś stoi - spore ryzyko, a to przełoży się na ich negatywny wynik finansowy. ;)

Możliwość druga - w Płońsku hula wiatr. Zdjęć nie ma, ja przynajmniej ich nie widziałem ;)

Powinniśmy wszyscy pamiętać jakie problemy - zdaje się, że 10 lat temu - miał MAN Pojazdy Użytkowe. Otóż firma przystąpiła do przetargu organizowanego przez ZKM Gdańsk na zakup autobusów zarówno 12-metrowych, jak również 18-metrowych. Ten przetarg wygrał MAN ze swoimi Lion'sami. Nie czekając na podpisanie umowy, rozpoczęli produkcję autobusów... tymczasem wynik przetargu został oprotestowany przez SB&C. Doprowadzili do unieważnienia tego przetargu i rozpisania nowego - w którym wygrał ostatecznie Solaris ;)

Nowiutkie MAN-y czekały w Sadach na nowego nabywcę. Trzy przegubowe NG313 (rocznik 2006) trafiły do Warszawy (MZA), solówki (bodajże NL263 o ile pamiętam) zostały odkupione przez MPK Poznań ... no ale MAN nie ma tego problemu co Glaspo. MAN-y dosyć szybko znalazły nabywcę. MAZ-y a'la Glaspo to inna półka i raczej nie prędko znaleźli by nabywcę. Wszystko zależy od handlowców. ;)

Trudno jest dzisiaj sprzedać w Polsce autobusy ze "standardem". Przewoźnicy chcą pojazdy zamówione pod kątem ich potrzeb ;)

Re: Glaspo Polska

: 2016-10-22, 23:23
autor: Marcin_558
Moim zdaniem Glaspo Motors się nie zwija. Po prostu nie pokazują współpracy na targach. MAZ i tak ma zysk że Glaspo kupuje od nich pudła autobusów a oni sobie je przerabiają pod nasz rynek. Poza tym MAZy z Glaspo są unowocześnione bardziej jeśli chodzi o szyby(a'la MANowskie których nie można spotkać w MAZach z Mińska) i przeszklone drzwi. MAZowi jeśli chodzi o montowanie w Tychach chodzi pewnie o przyspieszenie sprzedaży na zachód Europy swoich autobusów czego Glaspo Motors teraz nie zrobił. MAZ chce mieć w karcie wozu wpisane wyprodukowane na terenie UE.

Re: Glaspo Polska

: 2018-08-20, 10:24
autor: bartkekkoch
Według mnie Glaspo Motors ,powinni pokazywać się na targach mimo dużego zysku i przewagi nad konkurencją, jestem ich dużym faworytem i wierzę w ich rozwój :)

Re: Glaspo Polska

: 2020-11-04, 00:49
autor: Marcin_558
GLASPO MOTORS nadal działa i mają autobusy gotowe na placu w dniu zakupu. Ciekawe czy tablice znamionowe tylko zmieniają że autobusy MAZ jest z 2020?

http://www.glaspomotors.pl/autobsy.html#