Możliwości są dwie - jeśli rzeczywiście prawdą jest, że fabryka wyprodukowała 10 szt. tych pojazdów - to znaczy, że są już zamówione ... bo jeśli nie, to firma poniosła - o ile rzeczywiście w Płońsku coś stoi - spore ryzyko, a to przełoży się na ich negatywny wynik finansowy.
Możliwość druga - w Płońsku hula wiatr. Zdjęć nie ma, ja przynajmniej ich nie widziałem
Powinniśmy wszyscy pamiętać jakie problemy - zdaje się, że 10 lat temu - miał MAN Pojazdy Użytkowe. Otóż firma przystąpiła do przetargu organizowanego przez ZKM Gdańsk na zakup autobusów zarówno 12-metrowych, jak również 18-metrowych. Ten przetarg wygrał MAN ze swoimi Lion'sami. Nie czekając na podpisanie umowy, rozpoczęli produkcję autobusów... tymczasem wynik przetargu został oprotestowany przez SB&C. Doprowadzili do unieważnienia tego przetargu i rozpisania nowego - w którym wygrał ostatecznie Solaris
Nowiutkie MAN-y czekały w Sadach na nowego nabywcę. Trzy przegubowe NG313 (rocznik 2006) trafiły do Warszawy (MZA), solówki (bodajże NL263 o ile pamiętam) zostały odkupione przez MPK Poznań ... no ale MAN nie ma tego problemu co Glaspo. MAN-y dosyć szybko znalazły nabywcę. MAZ-y a'la Glaspo to inna półka i raczej nie prędko znaleźli by nabywcę. Wszystko zależy od handlowców.
Trudno jest dzisiaj sprzedać w Polsce autobusy ze "standardem". Przewoźnicy chcą pojazdy zamówione pod kątem ich potrzeb