Kapena Thesi City

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Kapena...
Michał

Post autor: Michał »

Tak ale dzięki tym Manom i Solarisom warszawski tabor jest monotonny przez to żółto-czerwone ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Michal pisze:Tak ale dzięki tym Manom i Solarisom warszawski tabor jest monotonny przez to żółto-czerwone ;)
Po prostu kolorystyka taboru jest ujednolicona, jest to bardzo ważne, ponieważ po Warszawie jeżdżą też autobusy miejskie nie obsługujące publicznej KM. ¯ółto-czerwony makijaż autobusów, to już niemalże znak rozpoznawczy dla pasażerów KM posiadających bilety ZTM...

Natomiast co do monotonności taboru, to spokojnie tak monotonnie w Warszawie nie jest - zapewniam... ;)

A co do Kapen, to w tym momencie, ze względu na spore potoki pasażerskie, a także dzięki w miarę sporym pętlom oraz w miarę szerokim ulicom, nie ma potrzeby kupowania autobusów mniejszych niż 10-metrowe.

Dlatego jeśli przewoźnik kupuje tak małe autobusy, to tylko dlatego, że takie potrzebuje, nie zależnie od tego czy mowa tu o Kapenie Thesi City czy o Jelczu M081MB... ;)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No i jeszcze coś. Many się różnią tym, że nie mają palsikowyc ledwo trzymających się drzwi :-P .
Ostatnio zmieniony 2005-04-27, 12:51 przez rupak9, łącznie zmieniany 1 raz.

voy

Post autor: voy »

Tylko trzaskające Bode...
Ciekawe jak w Warszawie sprawdziłyby się Kapeny, na pewno rewelacyjnie :D kratownica połamałaby się w ciągu tygodnia, a na przystanku zostałoby 4/5 chętnych ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nawet nie chcę myśleć co by było gdyby jeździłyby Kapeny w Warszawie..... :o:

Milenium

Post autor: Milenium »

No to bardzo dobrze:
Podsumujmy-Koszalin Iweco, Warszawa brak Kapen :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To może dodam, że ogólnie autobusy z Kapeny są w Warszawie, tyle, że nie w KM. Np. dzisiaj rano widziałem Kapenę na Marszałkowskiej. To pewnie jakiś autobus zakładowy. Np. Uniwersytet Warszawski posiada Kapenę, ale sorry, wersji nie pamiętam... ;)

voy

Post autor: voy »

Może Thesi Intercity (można ją rozpoznać po skrzypiącym podwoziu).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja je zazwyczaj widuję z daleka stąd, sorry, nie słyszałem nic skrzypiącego.... ;)

Kamil

Post autor: Kamil »

MPK W-ch ma 10 tych wozów zakupili je w 2002r. Dla mnie są to dobre wozy (mobile) ;) Pozdro

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jakie zawieszenie posiadają Wasze Kapeny w Wałbyrzchu? zawieszenie opiera sie w nich na resorach, czy też występuje w nich zawieszenie pneumatyczne?
Ostatnio zmieniony 2006-08-13, 19:59 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil

Post autor: Kamil »

Tego już nie wiem.Chyba pneumatyczne

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Wczoraj na lini nr 13 zadebiutował nowy tester w Nowym Sączu - Kapena Thesi City. Wóz pochodzi z PKS Tarnów, rocznik 2007. ;)
Z tego co wiem ma być testowany do Niedzieli.
Na początku istnienia tego tematu zabierałem głos w/s Kapeny - wtedy wypowiadałem się niestety w złym tonie - na dzień dzisiejszy mam zupełnie odmienne zdanie. :) Dwukrotnie miałem okazję się tym przejechać - wczoraj i dziś i muszę przyznać, że jest to całkiem, całkiem wóz. Jedzie się tym bardzo wygodnie, o jakichkolwiek zgrzytach nie ma mowy, silnik jest mocny, a zarazem bardzo cichy. W tej klasie tj. małych pojazdów istnieje zjawisko "rzucania" po pojeździe. w Kapence tego praktycznie nie zauważyłem, no może na samym tyle pojazdu. :razz: Egzemplarz pochodzący z PKS Tarnów ma niestety bardzo mało miejsc siedzących - zaledwie 11. Moim zdaniem spokojnie weszło by jeszcze kilka foteli i jest to możliwe - na stronie słupskiej fabryki jest opcja z większą ilością miejsc siedzących. Ciekawostką jest fakt, że zrezygnowano z przednich drzwi harmonijkowych - teraz są odskokowe. Z tyłu pojazdu, podobnie jak w Vero jest niska podłoga.
Stanowisko kierowcy wygląda naprawdę przyjaźnie - przypomina kokpit osobówki.
Następny na testy ma przyjechać Solbus, potem znowu coś od Jelcza. MPK Nowy Sącz będzie miało twardy orzech do zgryzienia aby wybrać ten właściwy wóz. :)

Foto: galeria/details.php?image_id=7796

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A masz może fotkę wnętrza :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Z tą liczbą miejsc siedzących nie przesadzaj, bo w PKS-ie Poznań jeździ turystyczna Kapena, która ma ponad 30 miejsc siedzących... I w praktyce jest to 15 miejsc, bo na jednym masz tyłek i plecy, a na drugim nogi, inaczej się nie da.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Może lepiej nie zabieraj głosu o wozie, którego nie znasz.
W PKS Poznań jeździ Kapena, ale nie Thesi City tylko Tema. Są to 2 różne pojazdy.
Poza tym nie napisałem, że należy wstawić drugie 15 miejsc, tylko zaznaczyłem, że jak na autobus miejsk 11 siedzeńi to za mało oraz, że spokojnie wejdzie jeszcze kilka miejsc siedzących.
Kapena oferuję taką możliwość:

Pojemność:
Miejsca siedzące/stojące/obsługa
- 11+27+1*
- 14+18+1
- 18+14+1
- 11+21+1

[ Dodano: 23 Cze 2007 09:27 ]
Amalio pisze:A masz może fotkę wnętrza
Niestety nie. :( Znalazłem jedynie takie na stronie producenta > http://kapena.com.pl/produkty/urbanino/8_big.jpg

Różni się szczegółami od tego egzemplarza testowanego w NS - rodzaj siedzeń, brak firanek etc

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Hannibal pisze:Może lepiej nie zabieraj głosu o wozie, którego nie znasz.
W PKS Poznań jeździ Kapena, ale nie Thesi City tylko Tema. Są to 2 różne pojazdy.
Poza tym nie napisałem, że należy wstawić drugie 15 miejsc, tylko zaznaczyłem, że jak na autobus miejsk 11 siedzeńi to za mało oraz, że spokojnie wejdzie jeszcze kilka miejsc siedzących.
Podałem to jako przykład, że nie należy przeginać w drugą stronę. Ale koniec OT ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Hannibal pisze: [ Dodano: 23 Cze 2007 09:27 ]
Amalio pisze:A masz może fotkę wnętrza
Niestety nie. :( Znalazłem jedynie takie na stronie producenta > http://kapena.com.pl/produkty/urbanino/8_big.jpg
Wow mało tych siedzeń - jastrzębskie mają podwójne po lewej :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Wow mało tych siedzeń - jastrzębskie mają podwójne po lewej
No, ale Panowie nie Przesadzajcie. Przecież to jest autobus komunikacji miejskiej, a nie komunikacji lokalnej (PKS). Tak więc wg. mnie taki układ foteli jest jak najbardziej w porządku. Oczywiście nie Zapomniajcie, że to jest tester i dodatkowo sprowadzony zupełnie z innego miasta ;)

MPK w Nowym Sączu może zamówić taką Kapenę zupełnie innej konfiguracji. :mruga:

PS. Oj coś mi się wydaje, że Jelcz ma poważnego konkurenta, a Nowy Sącz problem - który lepszy :retard:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:PS. Oj coś mi się wydaje, że Jelcz ma poważnego konkurenta, a Nowy Sącz problem - który lepszy
Ciekawy jestem jak z awaryjnością tych Kapen, bo u malutkiego Jelcza awaryjność jest bardzo duża, podobno co chwile coś się w nim psuje.

Myślę, że Nowy Sącz powinien postawić na Kapene nie tylko ze względu na awaryjność, ale także ze względu na jakość, bo jaki jest Jelcz to każdy widzi ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kapena”