Strona 2 z 5

: 2005-02-13, 19:17
autor: Tommy
Inspektor pisze:Pewnie ktoś kto się nie zna na komforcie,i nie będziem ial nic do czynienia z takimi autobusami...Ale nikt nie musi ich kupowac przecież :)
Apel do przedsiębiorstw komunikacyjnych- wystrzegajcie się tych autobusów :!: :!: :!: :D

: 2005-02-14, 18:18
autor: Mody_82
J-31 pisze:
Mody_82 pisze:Co do pytania: Odp: na szczęścię tylko jedną sztukę #1498
Czemu tylko jedna, bo z tego co Napisałeś wyżej, to przydzielono jej wiele zadań przewozowych (739, dowóz pracowników) ? :)

[ Dodano: 2005-02-10, 10:18 ]
Natomiast ostatnio trzy sztuki takich autobusów zakupiło KM w Płocku, widziałem w ostatnie lato w serwisie Iveco pod Nadarzynem... :)

Linia "739" wykonuje kursy tylko w dni nauki szkolnej rano gdzieś 5.-9. i popołudniu 12-17.

A co do dowozu pracowników to czasami się ją widuje, http://www.wpk.katowice.pl/photo/swierklaniec-1498.jpg ale także realizują go Jelcze M11 (jak się można domyślić najdłuższe stażem:) )
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=31911

W ogóle oddzielnym tematem są dla mnie w GOP-ie Linie Nocne, a raczej brak dostępu dla pasażerów zwykłych. W większości zajedni są to stricte przewozy pracownicze, ale też nie ma się co PKM-om dziwić. Przewoźnik za to nie płaci ani gminy więc nie są dostępne dla zwykłych ludzi :(
http://www.wpk.katowice.pl/?what=misc/nocne

: 2005-02-15, 10:25
autor: J-31
Extra. Wielkie dzięki.
A jak popatrzyłem na zdjęcia tej Kapeny - to zauważyłem, że ma ona drzwi charmonijkowe - czy to jest jakaś, wcześniejsza wersja, czy to przyjechało z Włoch ? :)

: 2005-02-15, 16:18
autor: voy
Ikarus :D:P
One są włoskimi konstrukcjami, więc może stąd te dziwaczne drzwi, które podobno otwierają się wolno i wydają z siebie dźwięki skrzypienia...

: 2005-02-15, 17:21
autor: Mody_82
J-31 pisze:Extra. Wielkie dzięki.
A jak popatrzyłem na zdjęcia tej Kapeny - to zauważyłem, że ma ona drzwi charmonijkowe - czy to jest jakaś, wcześniejsza wersja, czy to przyjechało z Włoch ? :)
Ten egzemplarz przybył do Świerklańca w 2002 roku. Ogólnie dla mnie to daremny wóz. Był moment, że się psuł więcej niż jeździł.
Na początku przez jedne wakacje (2003) był objazd nad zalewem Nowe Chechło z powodu budowy kanalizacji w tamtejszej miejscowości i wtedy zrobiono linię "OBJ" którą obsługiwała Kapena, gdyż właśnie tylko ona mogła objeżdżać przez leśne dróżki, zresztą widać to na linku http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/duze/0C/22487.jpg

voy pisze:Ikarus :D:P
One są włoskimi konstrukcjami, więc może stąd te dziwaczne drzwi, które podobno otwierają się wolno i wydają z siebie dźwięki skrzypienia...
Co do drzwi to szkoda słów, otwierają się baaaaaaaaardzo długo i wydają dziwaczne dźwięki. W ogóle jak się jedzie to silnik też jak na moje ucho za czysto nie pracował. Do tego jeszcze ten egzemplarz posiada jedynie 9+1 miejsc siedzących.
Nie wiem czy po prostu dotarła w takim stanie do Świerklańca, czy potem wymontowano juz na zajezdni. Bo w tej z PKM Gliwice jest więcej miejsc siedzących.

: 2005-02-16, 10:31
autor: J-31
Mody_82 pisze:Ten egzemplarz przybył do Świerklańca w 2002 roku. Ogólnie dla mnie to daremny wóz. Był moment, że się psuł więcej niż jeździł.
Na początku przez jedne wakacje (2003) był objazd nad zalewem Nowe Chechło z powodu budowy kanalizacji w tamtejszej miejscowości i wtedy zrobiono linię "OBJ" którą obsługiwała Kapena, gdyż właśnie tylko ona mogła objeżdżać przez leśne dróżki, zresztą widać to na linku http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/duze/0C/22487.jpg
Dzięki. Klimatyczny rejon. :) Ale takie objazdy, to chyba najlepszy dowód na to, że jednak taki autobus jest wręcz niezbędny. Więc dlaczego tylko jeden ?
A jak się zepsuje to co wtedy ? :(

: 2005-02-16, 12:39
autor: Mody_82
J-31 pisze:
Mody_82 pisze:Ten egzemplarz przybył do Świerklańca w 2002 roku. Ogólnie dla mnie to daremny wóz. Był moment, że się psuł więcej niż jeździł.
Na początku przez jedne wakacje (2003) był objazd nad zalewem Nowe Chechło z powodu budowy kanalizacji w tamtejszej miejscowości i wtedy zrobiono linię "OBJ" którą obsługiwała Kapena, gdyż właśnie tylko ona mogła objeżdżać przez leśne dróżki, zresztą widać to na linku http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/duze/0C/22487.jpg
Dzięki. Klimatyczny rejon. :) Ale takie objazdy, to chyba najlepszy dowód na to, że jednak taki autobus jest wręcz niezbędny. Więc dlaczego tylko jeden ?
A jak się zepsuje to co wtedy ? :(
Takich objazdów więcej raczej nie będzie, a zresztą awaryjność ostatnimi czasy tego wozu nie jest już taka częsta jak na początku, a jak był zepsuty to na szkolnej linii z powodzeniem go zastępowały Ikarusy 260 i parę razy Jelcz 120M :)

: 2005-02-16, 20:03
autor: voy
Ciekawe ile razy była po naprawę w Kapenie w Słupsku :>

: 2005-02-17, 14:10
autor: J-31
Jeśli Masz na myśli serwis. To niekoniecznie od razu do Kapeny w Słupsku.
Jest znacznie bliżej - u mnie pod Warszawą, dokładnie w Nadarzynie, serwis Iveco... ;)

: 2005-02-17, 20:32
autor: Inspektor
A sorki że się wtrącę,czy swoją siedzibę ma tam również Scania?,bo własnie stamtąd przyszły do mnie prospekty tejże firmy :)

: 2005-02-18, 12:19
autor: J-31
Tak, tyle że po drugiej stronie Nadarzyna. Zresztą ten rejon obrodził w serwisy - wszystkie wybudowano tuż przy trasie Warszawa-Wrocław (tzw. "gierkówka). I tak najbliżej Warszawy, w Wolicy mieszczą się serwisy: MAN, trochę dalej, DAF i EVOBUS. Jak podjedziemy dalej od Warszawy - tak około 1 km pod Nadarzyn - serwis Iveco, a kilka km dalej, zaraz za obwodnicą Nadarzyna - serwis Scanii.

Tak więc ile razy przejeżdżam tamtędy samochodem, na działkę, to widuję w serwisach MAN, Evobus i Iveco stojące autobusy - lub pojazdy nowe do odbioru. Z tego wszystkiego do serwisu Iveco mam najbliżej - bo mogę dojechać na rowerze... :)

: 2005-02-18, 15:50
autor: Inspektor
Ok,dzieki Ci za tą wyczerpującą odpowiedź :)

: 2005-04-16, 21:17
autor: voy
Jechałem Kapeną ;)
Autobus nie sprawia bardzo negatywnego wrażenia, drzwi skrzypią trochę, silnik jest bardzo cichy, niestety szarpie i przeokropnie rzuca, stanie na niskiej podłodze i jeździe po dziurach kończy się skakaniem w górę i w dół :/

: 2005-04-16, 21:56
autor: rupak9
Uważam, że lepszy już jest Vecto niż Kapena. W niej nieda się jechać.

: 2005-04-16, 22:07
autor: voy
Trudno porównywać Vecto do Kapeny akurat, bardziej na miejscu jest porównanie M081MB i Kapena.

: 2005-04-24, 13:09
autor: Dominik
Ja jechałem raz tym autobusem jak go w Tczewie testowali na linii 7 wygląd mi się podoba tylko jest trochę ma za małe drzwi jedne i drugie ale tak jest fajny

: 2005-04-24, 14:16
autor: Milenium
Ekhem , Koszalin tez cos takiego ma :D tylko nie Kapene ale ale Iveco!
Jezdzi na lini 5 lub na sezonowej widzialem go raz na 7!
Jechalem Iveco i Kapena raz prawie takie same autobusy!
Iveco bardzo dobzre sie u nas sprawuje!
I za to go lubie :)

: 2005-04-24, 21:55
autor: Michał
TRAMWAJ pisze:Ekhem , Koszalin tez cos takiego ma :D tylko nie Kapene ale ale Iveco!
Jezdzi na lini 5 lub na sezonowej widzialem go raz na 7!
Jechalem Iveco i Kapena raz prawie takie same autobusy!
Iveco bardzo dobzre sie u nas sprawuje!
I za to go lubie :)
Hahahahaha nie no Tramwaj mnie teraz rozwalił :retard: Kapena ma silnik Iveco :lol:

: 2005-04-25, 11:33
autor: J-31
Tramwaj ma rację. Kapena Thesi City, to tak naprawdę produkowane u nas w Polsce Iveco.... Kapena podejmuje się produkcji włoskich autobusów, ale pod swoim własnym szyldem... ;)

: 2005-04-25, 16:58
autor: voy
I wychodzi z tego g ;)