SOR BN12 CNG

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki SOR...
rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

voy pisze:Podobno Cummins 5.9 litra...hmmmm taki mały silniczek a taka moc? No no :) Oby się to nie odbiło na ekonomiczności autobusu.

[ Dodano: 2005-03-01, 16:28 ]
Dane na stronie Infobusa brzmią bajkowo - 5.9 litrów Cummins Euro 5, spalanie na poziomie (UWAGA UWAGA) 27,79 - 37,23 litrów! To jest niespotykane, Vecto pali 58 litrów i jest w swojej klasie chyba najbardziej ekonomiczne.
To ja myśle, że ktoś się chyba pomylił na tej stonie. To jest raczej nierealne.

voy

Post autor: voy »

Mnie także się tak wydaje z tym silnikiem... Zwłaszcza że na wysokie obroty za bardzo nie wychodzi.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

A więc jednak ten autobus wcale nie taki zły...jaik sądzilismy o nim na początku ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Inspektor pisze:A więc jednak ten autobus wcale nie taki zły...jaik sądzilismy o nim na początku ;)
A Widzicie. A tak się śmialiście z tego autobus, że:
- "garbaty",
- "ludzie będą bać się do niego wchodzić". :lol:

I CO TERAZ POWIECIE ? :diabeł:

Wielkie dzięki Voy. O takie wrażenia mi chodziło. To jest <b>poprostu</b> "niezachodni" autobus wyprodukowany dokładnie do potrzeb przewoźnika - a przecież Czesi mają te same problemy w KM co i my... ;)

Cały problem z autobusami zachodnimi - którymi często się tak Zachwycacie, polega na tym, że producenci (Volvo, MAN, Scania, Evobus) jedyną rzecz jaką robią - w celu dostosowania go do polskich warunków - to dodają trzecie drzwi i koniec... A to nie tędy droga... ;)

voy

Post autor: voy »

Dokładnie :) SOR oczywiście jest dostosowany do warunków panujących w naszym kraju. Dzisiaj widziałem jak to jest z fotelami - wydawało mi się że jak ktoś rozłoży i usiądzie, to potem będzie tak jechał cały czas, a tutaj siedzenie samoczynnie się składa i nie przeszkadza, jak np. zrobi się tłok w późniejszym czasie. Szkoda tylko że te siedzenia nie są szczególnie wygodne i wyprofilowane (Ster).
Ekologiczność autobusu dostrzegła dziś nauczycielka, która uczy mnie biologii, akurat trafiła na ten autobus jak jechałem :>

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No i Widzisz. Nie tylko Ty nie bałeś się wsiąść, ale również pozostali mieszkańcy Rzeszowa ani trochę się nie obawiali.... :D

voy

Post autor: voy »

Bo tak naprawdę autobus aż tak źle nie wygląda, chyba niefotogeniczny jest ;)
Ale trzeba było się przejechać (już 5 razy nim jechałem) żeby się przekonać, że to produkt niezły.

[ Dodano: 2005-03-02, 14:26 ]
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=15465
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=15049
A tu skromne zdjęcia :)
www.smlw.pl/~voyager/bn12.wav
odgłosy :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra zdjecia. Wielkie dzięki. :)
Łatwo jest krytykować autobus jak się widzi tylko jego zdjęcia. A w środku rzeczywiście wygląda fajnie... ;)

voy

Post autor: voy »

Zdjęcie części niskopodłogowej wkrótce przybędzie, a tam dopiero dobrze widać te niezłe rozwiązania wykonane przez konstruktorów tego SORa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Wielkie dzięki. Czekam na zdjęcie. Chętnie to zobaczę... :)
Chociaż nie ukrywam, że jeszcze chętniej bym się tym pojazdem przejechał.... ;)

voy

Post autor: voy »

http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... ticket=394
No jak chcesz to możesz przyjechać do Rzeszowa, jeszcze dzisiaj i jutro będzi jeździł :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Extra. Wielkie dzięki. Niestety nie bardzo mogę wyjechać do Rzeszowa, ze względów czasowych... :lol: Ale dzięki za zaproszenie. A może by tak ten autobus przyprowadzili do Warszawy... :mruga:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Bardzo ciekawie ma rozplanowane wnętrze . Podoba mi się ta duża funkcjonaloność :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Ja bym chętnie cofnąc to co napisałem, bo silnki nawet cichy, wnętrze ładne, ale zewnętrze jest okropne. Czyli nawet autobusy "made in china" :) potrafią być fajne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

rupak pisze:Czyli nawet autobusy "made in china" :) potrafią być fajne.
Ale ten autobus nie został wyprodukowany w Chinach, tylko ... u naszych południowych sąsiadów - w Czechach.... :lol:

voy

Post autor: voy »

Niestety, silnik jest jednak najgłośniejszy w swojej klasie, a szkoda. Mogliby go jeszcze wyciszyć bardziej...

Inspektor

Post autor: Inspektor »

No wnętrze wygląda dosyć ciekawie...Troche z Volva B10BLE6x2,trochę z Jelcza... :diabeł:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

J-31 pisze:
rupak pisze:Czyli nawet autobusy "made in china" :) potrafią być fajne.
Ale ten autobus nie został wyprodukowany w Chinach, tylko ... u naszych południowych sąsiadów - w Czechach.... :lol:
Z tym "made in china" to chodziło mi o taki "chiński kicz". <b>poprostu</b> miał taki chiński styl jak te moje zabawki autobusy z dziecistwa

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Powiem krótko do KM za bardzo się nie nadaje, tak samo jak Solbus. Ale w PKS z miłą chęcią bym go zobaczył (bez butli na dachu, oczywista) :)

voy

Post autor: voy »

Do KM nadaje się najlepiej przecież, pisałem wyżej ;) tylko że jest głośny i to może denerwować.

ODPOWIEDZ