SOR NB12 SorCity
Ojtam, otjam! Połamał się troszkęEnjoy !
A tak na poważnie: nie jestem w stanie pojąć, dlaczego MZK zdecydowało się na zakup akurat SORów, mając "za miedzą" Autosana. Sądzę, że M09LE było by lepszym rozwiązaniem.
Bywam kilka razy do roku w Jarosławiu i faktycznie zbyt dużych napełnień nie zaobserwowałem. Więc może SORy nie rozpadną się tak szybko.
Aby wyrobić sobie opinię skusiłem się na przejażdżkę tym wynalazkiem. I jestem zdecydowanie na NIE:
- długi czas zamykania i otwierania drzwi (ale odskoki tak już mają)
- beznadziejne rozplanowanie wnętrza,
- koszmarnie wysokie schody,
- design wnętrza (lata 80/90)
- design zewnętrzny... Hmmm... Patrząc na SORa przychodzi mi na myśl bajka "Sąsiedzi". Oni również budowali podobne konstrukcje
Ogólnie ten autobus przeraża mnie brakiem pomysłu: nawet konstruktorzy z Jelcza projektując M121 na początku lat 90 wykazali się większą finezją i pomysłem.
Ciekawy też jestem kosztów napraw:
- aby wymienić szyby w drzwiach (podwójnych) należy mieć zmagazynowane 4rodzaje tafli licząc przednie mamy już 6..
- olbrzymia nie dzielona przednia szyba...
- naprawa zawieszenia wielowahaczowego też do tanich nie należy, a patrząc na stan dróg...
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Ale nie w takich miejscach i to po niespełna 1,5 roku regularnej eksploatacji...M11 pisze:Ojtam, otjam! Połamał się troszkę
To nie jest jednostkowy przypadek. Dlatego też Praga jak tylko może stara się wywinąć od tej umowy.Kędzior pisze:Generalizowanie - jedna jaskółka wiosny nie czyni.
Ponadto mam informacje iż w paru czeskich wozach z serii BN dzieją się podobne rzeczy.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Może trochę niefortunne sformułowanie ale odnosiło się do tych fotek.Jack the Ripper pisze:Janusz_K napisał:
Czy możesz trochę rozwinąć temat.
Enjoy !
Ale jakby kol. Amalio przeczyła trochę wyżej gdy przeczytałem
i napisałem swoje przypuszczeniaSzkoda, że nie widzieliście co się dzieje z praskimi SORami
A skąd to wiedziałem? Niestety z doświadczenia jakiego nabiera się przy projektowaniu przykro mi, że nie autobusów ale różnych innych konstrukcji i urządzeń.Janusz_K pisze:A co do trwałości to pożyjemy, zobaczymy. Przypuszczam, że przy intensywnej eksploatacji (tak jak w Pradze) po 3 latach SOR okaże się produktem nietrwały i mało wytrzymałym.
SOR jest chyba wystarczającym wozem dla małych miejscowości, gdzie nie ma dużych potoków pasażerów i nie jest w tam 100% wypełnienie autobusu.
Wystarczy na niego spojrzeć. SOR nie jest zrobiony ani po niemiecku ani po rusku, ani z niemiecką solidnością ani z rosyjską topornością, taki nie gniotsa, nie łamiotsa.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
No więc wytłumacz po czym to poznajesz. Jest mnóstwo podobnych autobusów.Janusz_K pisze: A skąd to wiedziałem? Niestety z doświadczenia jakiego nabiera się przy projektowaniu przykro mi, że nie autobusów ale różnych innych konstrukcji i urządzeń.
Wystarczy na niego spojrzeć. SOR nie jest zrobiony ani po niemiecku ani po rusku, ani z niemiecką solidnością ani z rosyjską topornością, taki nie gniotsa, nie łamiotsa.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Wystarczy obserwować zacieki, które pojawiają się np. w górnej części okien czy przy podsufitce. Z moich informacji wynika, że w kilku BN'ach z roczników 2008-2011 jest to zauważalne. Moim zdaniem, zasadnicza część winy leży w metodzie, jaką SOR obrał w konstrukcji szkieletów (kratownica do linii okien z nierdzewki, reszta z tworzyw sztucznych).
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: SOR NB12 SorCity
Doczekamy się pierwszych polskich SORów NB12. Kłosok zamierza kupić do wygranego pakietu ZTZ Rybnik czeskie SORy 12 i 18 metrowe.