SOR NB12 SorCity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki SOR...
faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-24, 12:19

Zaraz będzie akcja wyborczej, żeby kupowali 4-drzwiowe dwunastki w całej Polsce, tak samo jak było z metrem i wsiadaniem pierwszymi drzwiami :D

PS Lopez - nie czytaj wyborczej, nie będzie paranoi ;)

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-07-24, 12:29

Coś czytać trzeba ;)
A tak serio - u nas po prostu nie ma dziennikarzy wyspecjalizowanych w danej dziedzinie (poza prasą specjalistyczną) i dlatego taki jeden czy drugi ekspert od kwiatków bierze się za KM. A naród głupieje...

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-24, 12:40

Nie zgodzę się - wyborcza robi pranie mózgu nawet w głupim temacie o drzwiach w autobusie. Wolę słabe i nieprofesjonalne serwisy miejskie niż profesjonalne rycie bani przez wyborczą, ale nie piszmy już tu o tym, bo to nie na to temat.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-24, 16:40

Lopez dobrze, że Wspomniałeś o tym artykule. Dwa dni temu, gdy ten SOR wyjechał na linię 127, zajrzałem z ciekawości na Przegubowca (oni tam przesyłają całe artykuły z różnych lokalnych gazet nt. km i transportu w Warszawie) no i...

... natknąłem się na trzy różne artykuły - właśnie na temat tego, testowanego autobusu - w trzech różnych gazetach.

O ile w Gazecie Stołecznej i ¯yciu Warszawy pisano o NB12 w sposób pozytywny... o tyle, bodajże, w Super Expresie, napisano, że ten SOR to... "czeski złom, którego nie warto kupować", dodano, że "warszawiaków nie zmylą te cztery wejścią" bo i tak nie warto tego kupować. :mruga:

Reasumując, co gazeta, to inna opinia. Po prostu tym autobusem koniecznie trzeba się przejechać i mam taki zamiar, w przyszłym tygodniu ;)
Obrazek

spex

Post autor: spex » 2009-07-24, 18:51

A tak w praktyce jak on się spisuje? I do kiedy on będzie jeździł na Warszawskich liniach (i na jakich). Bo się może wybiorę i przy okazji przetestuję IR na trasie Krk-Waw-Krk

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-24, 19:00

spex pisze:A tak w praktyce jak on się spisuje? I do kiedy on będzie jeździł na Warszawskich liniach (i na jakich). Bo się może wybiorę i przy okazji przetestuję IR na trasie Krk-Waw-Krk
Od 22 lipca przez cztery tygodnie - tylko na jednej linii 127 (Nowe Włochy - Bródno Podgrodzie). Jeśli Chciałbyś zapolować na niego, to polecam Ci pl. Bankowy (dojedziesz tam metrem, stacja Ratusz Arsenał). Jednakże mała uwaga. Nie Pchaj się na przystanki na Andersa - bo nie Będziesz miał okazji przeskoczyć na drugą stronę jezdni. Lepszy jest pl. Bankowy, w rejonie Ratusza. Tam Możesz łatwo i szybko przejść na drugą stronę jezdni. Przystanki są blisko.

Również go złapiesz w Centrum i przy dw. Centralnym... ale w obu przypadkach Musisz zdecydować się na konkretny przystanek ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-07-24, 19:07

Rozkłady jazdy brygady w dzień powszedni i świąteczny są tu
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... 153#448153
Ale to nic pewnego, bo autobus wyjeżdża lub nie, nie ma żadnej reguły.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2011-06-07, 21:38

DLA Wrocław kupił 3 sztuki SOR NB12.

Aktualnie testowiec SOR NB12 znajduje się w Rzeszowie:

http://www.phototrans.eu/14,493404,0,SO ... _6557.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2011-06-07, 21:44

Marcin_558 pisze:DLA Wrocław kupił 3 sztuki SOR NB12.
Trochę to dziwnie zabrzmi, ale skąd ta pewność :lol: :?:
http://www.kmrow.vot.pl - ROWkom - Regionalny Informator Komunikacyjny

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2011-06-07, 22:16

KB pisze:Trochę to dziwnie zabrzmi, ale skąd ta pewność
Za duża liczba SORów w DLA i cena. Czego się Rybnik boi :P
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz » 2011-06-07, 23:02

Marcin_558 pisze:DLA Wrocław kupił 3 sztuki SOR NB12.
Jeśli masz taką pewność, to powinieneś napisać "kupi".

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2011-06-08, 08:24

Marcin_558 pisze:Czego się Rybnik boi :P
Raczej niczego, po prostu (ja się ich spodziewam) nie ma jeszcze oficjalnych wyników :mruga:
http://www.kmrow.vot.pl - ROWkom - Regionalny Informator Komunikacyjny

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1458
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2011-07-14, 20:43

Wg. mojego informatora czerwony śmiga po Kędzierzynie...

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-07-22, 13:12

Sor NB12 zawitał do Lublina. klik

solaris150

Post autor: solaris150 » 2011-07-27, 18:59

Witam, jeździłem nim osobiście w Kędzierzynie Koźlu i powiem tak, autobus fajnie trzyma się drogi i jego możliwości co do przepływu pasażerów są ok, natomiast wnętrze, plastiki troszkę nie dopracowane, podczas jazdy jak się jedzie po dziurach to stukają jakieś nie zlokalizowane przeze mnie części, ale ogólnie autobus może być.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-07-27, 20:34

solaris150 pisze:Witam, jeździłem nim osobiście w Kędzierzynie Koźlu i powiem tak, autobus fajnie trzyma się drogi i jego możliwości co do przepływu pasażerów są ok, natomiast wnętrze, plastiki troszkę nie dopracowane, podczas jazdy jak się jedzie po dziurach to stukają jakieś nie zlokalizowane przeze mnie części, ale ogólnie autobus może być.
Solaris150 - a czy Twoim zdaniem, jako kierowcy (bo przynajmniej tak wnoszę z Twojego postu) - SOR NB12 jest bardziej przyjazny dla drivera niż np. kędzierzyńskie SU12 III. ;)

Ja oczywiście od razu zdaję sobie sprawę, że to nie ta klasa autobusów - ale interesuje mnie wyłącznie opinia od strony kierowcy. Które miejsce pracy jest wygodniejsze. W Solarisie, czy w SOR-rze ? ;)
Obrazek

solaris150

Post autor: solaris150 » 2011-08-15, 23:20

J-31 pisze:
solaris150 pisze:Witam, jeździłem nim osobiście w Kędzierzynie Koźlu i powiem tak, autobus fajnie trzyma się drogi i jego możliwości co do przepływu pasażerów są ok, natomiast wnętrze, plastiki troszkę nie dopracowane, podczas jazdy jak się jedzie po dziurach to stukają jakieś nie zlokalizowane przeze mnie części, ale ogólnie autobus może być.
Solaris150 - a czy Twoim zdaniem, jako kierowcy (bo przynajmniej tak wnoszę z Twojego postu) - SOR NB12 jest bardziej przyjazny dla drivera niż np. kędzierzyńskie SU12 III. ;)

Ja oczywiście od razu zdaję sobie sprawę, że to nie ta klasa autobusów - ale interesuje mnie wyłącznie opinia od strony kierowcy. Które miejsce pracy jest wygodniejsze. W Solarisie, czy w SOR-rze ? ;)

Daję po 50 %. W sorze również wygodnie mi się nim śmigało jak i Manem czy Solarisem. Tu są jakieś plusy a tam minusy, Ale Sor musi troszkę jeszcze popracować nad swoimi produktami chodzi mi o całość wozu.

Michi $olarisiak

Post autor: Michi $olarisiak » 2011-09-05, 17:34

Tak, był testowany w Kędzierzynie-Koźlu. Wszystko tłucze, a z przodu nie ma gdzie nogi postawić, szkoda gadać!

solaris150

Post autor: solaris150 » 2011-09-06, 00:05

Michi $olarisiak pisze:Tak, był testowany w Kędzierzynie-Koźlu. Wszystko tłucze, a z przodu nie ma gdzie nogi postawić, szkoda gadać!
Jeżeli chodzi o tłuczenie to nie tłukły części zawieszenia tylko części obudowy wnętrza. Ja tam miejsce na nogi miałem więc nie wiem dlaczego tak sądzisz?? Kolego proponowałbym Ci przejechać się solarisami unijnymi (tymi z naklejkami ) to byś zobaczył co tłucze bardziej. Powiem krótko z miejsca kierowcy jeździło mi się nim podobnie jak manem nl 223- czyli wygodnie.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2011-09-07, 21:41

SOR na testach w Wałbrzychu, wywarł na mnie pozytywne wrażenie, zawieszenie lepsze niż w Citelisie, nie tłucze i nie trzeszczy tak jak one, już o Scanii nie wspominając. Spora kabina ułatwia pracę kierowcy, na minus natomiast rozplanowanie wnętrze, strasznie dużo schodków i pomostów, poza rozkładanymi brak siedzeń na niskiej podłodze oraz zbyt powoli zamykające się drzwi i blokada przystankowa. Mimo to wóz bardzo fajny i myślę, że spokojnie sprawdziłby się u nas w mieście.

Obrazek

ODPOWIEDZ