Elektrobus na bazie SORa
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Artykuł o elektrobusie SORa:
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7832
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7832
Może nie będzie o SORze, ale w temacie jak widać rozgorzała dyskusja na temat sensowności elektrobusów i ich możliwości. A co na to Chińczycy Myślę, że rozwiązali problem dość oryginalnie:
Zwróćcie uwagę na to urządzenie zamontowane na dachu tego elektrobusa:
http://phototrans.eu/14,440455,0,Sunwin ... _045G.html
Otóż służy to do ładowania akumulatorów na przystankach:
http://phototrans.eu/14,440459,0,Sunwin ... _005G.html
Zwróćcie uwagę na to urządzenie zamontowane na dachu tego elektrobusa:
http://phototrans.eu/14,440455,0,Sunwin ... _045G.html
Otóż służy to do ładowania akumulatorów na przystankach:
http://phototrans.eu/14,440459,0,Sunwin ... _005G.html
Bardzo ciekawe rozwiązanie, autobus jest ekologiczny a za razem nie potrzebna jest budowa sieci na całej trasie, co umożliwia łatwiejszy rozwój takiego rozwiązanie na przykład na starówkach miast, gdzie na sieci wieszanie nie za bardzo chcą się godzić konserwatorzy i obrońcy zabytków. Ciekawe jakie są koszty takiego rozwiązania w stosunku do budowy sieci standardowego trolejbusu.
No to robi się ciekawie w pobliskiej Ostrawiemhd-ostrava.cz pisze:Drugi elektrobus (5002) wyjechał na linie 27 grudnia, kursując naprzemiennie z 5001 na 38. 8 października przedsiębiorstwo ogłosiło przetarg na dostawę dwóch elektrobusów na rok 2011.
Oprócz tego w Tatrach Wysokich pojawił się jako skibus trzeci elektryczny SOR, którego właścicielem (?) jest SAD Humenné.
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 75&secid=3
Ale ładowanie odbywa się chyba na przystankach końcowych a nie na wszystkich, tam gdzie pojazd stoi dłużej. Jaki sens miałoby doładowywanie przez kilkanaście sekund podczas wymiany pasażerów. Poza tym takie szybkie ładowanie mocnym prądem nie jest zdrowe dla akumulatorów. Długie ładowanie na pętlach ogranicza bardzo mobilność pojazdu. Co zrobić gdy kilka pojazdów podjedzie na pętlę i braknie stanowisk, wszystkie wypadną z rozkładu? Jak dla mnie rozwiązanie ma bardzo dużo minusów.
Tak no to powstał już 6 egzemplarz elektrycznego SORa, w tym 4 dla przewoźnika z Ostrawy.
http://www.danekf.cz/mhd-ostrava/obrazk ... 5004-1.jpg
http://www.danekf.cz/mhd-ostrava/obrazk ... 5004-1.jpg
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
To nie jest spam tylko proste pytanie na które Ty jak widać nie potrafisz konkretnie odpowiedzieć. Jakbyś nie zauważył to nie jest jakiś tam sobie autobus tylko pojazd elektryczny. Już widzę w Polsce tą niekończącą się listę zamówień na tej pojazd. Konkluzja z testów byłaby taka, że "no fajne, fajne ale diesel jest tańszy. A jak wydać wywrotkę pieniędzy, to już lepiej wydać pieniądze na hybrydę, bo nie będzie tak ograniczona zasięgiem".
No więc z czym to ludzi. Mało gdzie u nas są w stanie w ogóle pozwolić na coś więcej niż standard, a Ty chcesz jeszcze elektrobusa komuś opchnąć.
No więc z czym to ludzi. Mało gdzie u nas są w stanie w ogóle pozwolić na coś więcej niż standard, a Ty chcesz jeszcze elektrobusa komuś opchnąć.
SOR EBN 9,5 po liftingu. Wygląda nieźle, tylko tylny panel nie pasuje wzornictwem do przedniego.
Zdjęcia ze strony: http://www.busportal.sk/modules.php?nam ... 94&secid=7
Zdjęcia ze strony: http://www.busportal.sk/modules.php?nam ... 94&secid=7