Elektrobus na bazie SORa
Nie sądzę by te punkty do ładowania były jakimś strasznym problemem. Przecież samochody osobowe również za jakiś czas przestawią się całkowicie na prąd i wszędzie w miastach będą rozlokowane gniazdka do ładowania. Po za tym tego typu rzecz jest dość dobrze rozpowszechniona w Skandynawii ze względu na panujący tam klimat.
Może samo przyłącze to nie jest problem, ale trzeba to też tak zabezpieczyć żeby nikt niepowołany się do tego przyłącza nie podłączył żeby zasilić swoją kuchenkę elektryczną, a zwykły zamek na klucz przy pokusie darmowej energii to trochę za mało.Amalio pisze:Nie sądzę by te punkty do ładowania były jakimś strasznym problemem
Zawsze można zastosować odpowiedni rodzaj napięcia, oraz wtyczek, aby było możliwe podłączenie wyłącznie pojazdu.ppln pisze:Może samo przyłącze to nie jest problem, ale trzeba to też tak zabezpieczyć żeby nikt niepowołany się do tego przyłącza nie podłączył żeby zasilić swoją kuchenkę elektryczną, a zwykły zamek na klucz przy pokusie darmowej energii to trochę za mało.Amalio pisze:Nie sądzę by te punkty do ładowania były jakimś strasznym problemem
Największy problem polega na tym, że ładowanie pojazdu ma sens tylko i wyłącznie w nocy, ponieważ wtedy są nadwyżki energii w sieci i prąd tańszy. Jeśli autobusy (a także miliony samochodów osobowych) mają ładować się w dzień, to nie ma to wiele wspólnego z ekologią i ekonomią. Masowe ładowanie akumulatorów w dzień spowoduje, że elektrownie będą uruchamiać dodatkowe generatory (z których większość jest na ropę...). Tak więc cała rzecz w tym, żeby autobus przejeździł cały dzień po jednokrotnym ładowaniu.
Alternatywny pomysł to wymiana w ciągu dnia akumulatorów na świeże, wcześniej naładowane. Tylko, że to jest możliwe w aucie osobowym, ale przy wadze akumulatorów idącej w tony, już nie w autobusie.
Alternatywny pomysł to wymiana w ciągu dnia akumulatorów na świeże, wcześniej naładowane. Tylko, że to jest możliwe w aucie osobowym, ale przy wadze akumulatorów idącej w tony, już nie w autobusie.
Eee, chyba żartujesz? Właściciel takiego przyłącza już się postara, żeby nikt się nie uszczęśliwiał jego kosztem i tego typu dywagacje możemy sobie spokojnie darować.ppln pisze:ale trzeba to też tak zabezpieczyć żeby nikt niepowołany się do tego przyłącza nie podłączył żeby zasilić swoją kuchenkę elektryczną
Zgadza się poza tym że elektrownie w Polsce są zasilane węglem brunatnym a nie ropą.Masowe ładowanie akumulatorów w dzień spowoduje, że elektrownie będą uruchamiać dodatkowe generatory (z których większość jest na ropę...)
Poza tym chodzi też o czas ładowanie, jaki sens ma autobus który będzie musiał stać co kilka kursów na pętli i ładować się kilka godzin zamiast jeździć i zarabiać na siebie.
Eelektrobus jest już na stronie SORa
http://sor.cz/site/elektrobus-sor-ebn-105
Wygląda więc na to, że pojazd jak najbardziej można już kupić. Mamy przy okazji dostęp do danych technicznych.
http://sor.cz/site/elektrobus-sor-ebn-105
Wygląda więc na to, że pojazd jak najbardziej można już kupić. Mamy przy okazji dostęp do danych technicznych.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Artykuł o elektrobusie SORa:
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7832
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7832
Może nie będzie o SORze, ale w temacie jak widać rozgorzała dyskusja na temat sensowności elektrobusów i ich możliwości. A co na to Chińczycy Myślę, że rozwiązali problem dość oryginalnie:
Zwróćcie uwagę na to urządzenie zamontowane na dachu tego elektrobusa:
http://phototrans.eu/14,440455,0,Sunwin ... _045G.html
Otóż służy to do ładowania akumulatorów na przystankach:
http://phototrans.eu/14,440459,0,Sunwin ... _005G.html
Zwróćcie uwagę na to urządzenie zamontowane na dachu tego elektrobusa:
http://phototrans.eu/14,440455,0,Sunwin ... _045G.html
Otóż służy to do ładowania akumulatorów na przystankach:
http://phototrans.eu/14,440459,0,Sunwin ... _005G.html
Bardzo ciekawe rozwiązanie, autobus jest ekologiczny a za razem nie potrzebna jest budowa sieci na całej trasie, co umożliwia łatwiejszy rozwój takiego rozwiązanie na przykład na starówkach miast, gdzie na sieci wieszanie nie za bardzo chcą się godzić konserwatorzy i obrońcy zabytków. Ciekawe jakie są koszty takiego rozwiązania w stosunku do budowy sieci standardowego trolejbusu.
No to robi się ciekawie w pobliskiej Ostrawiemhd-ostrava.cz pisze:Drugi elektrobus (5002) wyjechał na linie 27 grudnia, kursując naprzemiennie z 5001 na 38. 8 października przedsiębiorstwo ogłosiło przetarg na dostawę dwóch elektrobusów na rok 2011.
Oprócz tego w Tatrach Wysokich pojawił się jako skibus trzeci elektryczny SOR, którego właścicielem (?) jest SAD Humenné.
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 75&secid=3