SOR BN8,5 / CN8,5
Jak przyjechał ten biały testowy CN8,5 to z VIN-u wynikało, że był to trzeci pojazd tego typu.baldus pisze:hmmmm... po prostu pierwsze egzemplarzeJanusz_K pisze:I wyszło na to, że raciborskie PK kupiło prototyp autobusu miejskiego BN8,5
SOR miał już ukończonego CN 8.5 (lub prawie), wiec co za problem pozmieniać wnętrze.
Patrząc na nr VIN
http://www.phototrans.eu/2415,279,2297,0,f.html
SOR za dużo tych naleśniczków sie nie naprodukował w sumie ok 10 sztuk łącznie CN8,5 i BN8,5.KB pisze:Jak przyjechał ten biały testowy CN8,5 to z VIN-u wynikało, że był to trzeci pojazd tego typu.
http://www.phototrans.eu/2415,279,2297,0,f.html
Właśnie póki co. Dla nich (PK Racibórz) każdy fabrycznie nowy autobus byłby cudem techniki. Bo jak dotychczas największa dostawa fabrycznie nowych wozów była w 1998 roku i to aż 7 sztuk Kapen City (nówka Kapena była też w 2005). Przez prawie 15 lat kupawali używki t to tylko Jelcze i Kapeny a z nowoczesną techniką i technologią te wozy już nie mają nic wspólnego. Ostatnie zakupy używek - 3 szt. 18 letnich MANów dały im chyba trochę do myślenia i mieli jakiś punkt odniesienia.J-31 pisze:Co ważniejsze. Póki co, są bardzo zadowoleni z tych pojazdów. A jaką opinię będą mieli później - to się dopiero okaże
Dziwiło mnie tylko, że nigdy nie wzięli na testy żadnego autobusu.
Konrad to był Renault R312 i podobno brakowało im wozów to go wypożyczyli.
http://www.phototrans.eu/24,279,0,Przed ... _o_o_.html
http://www.phototrans.eu/24,279,0,Przed ... _o_o_.html
SOR pojawił się dzisiaj w Przemyślu na testach i będzie do wtorku. Fotki poglądowe zrobie jutro.
Co do jazdy, bo dziś miałem okazję się nim przejechać.
Silnik pracuje dość cicho, posiada identyczny silnik jakim dysponuje Autosan.
Niestety autobus jest troszeczkę mułowaty, więc to jest niekorzystna rzecz. Telepie się również podczas postoju, a więc podobnie do Autosana Sancity. Nie ma również SOR takiego zrywu jak posiadał testowany u nas Alpino czy Otokar.
Również kolejnym minusem jest to, że podczas hamowania autobus się huśta do przodu i do tyłu, to chyba coś z zawieszeniem, jest strasznie miękki.
Co do plusów to komfort jazdy nie jest zły. Denerwuje natomiast dźwięk podczas zamykania drzwi, który na dłuższą metę jest męczący.
Opinia kierowcy po pierwszym dniu jest średnia, ale jakiś pogląd będę miał jutro po dłuższej jeździe.
Sporo ludzi wsiadając dostało drzwiami odskokowymi. Też wsiadając autobus nie jest twardo zawieszony i minimalnie się przechyla, przy wysokich krawężnikach może to stanowić problem.
Z wyglądu nie jest zły, jeśli chodzi o zewnątrz. W środku niestety mi się nie spodobał, ale nim zajmę się jutro, jak będę miał reszte zdjęć.
Wcześniej był on w MZK Jarosław. Spalanie tam wyszło ok. 27l/100, zobaczymy jak będzie w Przemyślu
Co do jazdy, bo dziś miałem okazję się nim przejechać.
Silnik pracuje dość cicho, posiada identyczny silnik jakim dysponuje Autosan.
Niestety autobus jest troszeczkę mułowaty, więc to jest niekorzystna rzecz. Telepie się również podczas postoju, a więc podobnie do Autosana Sancity. Nie ma również SOR takiego zrywu jak posiadał testowany u nas Alpino czy Otokar.
Również kolejnym minusem jest to, że podczas hamowania autobus się huśta do przodu i do tyłu, to chyba coś z zawieszeniem, jest strasznie miękki.
Co do plusów to komfort jazdy nie jest zły. Denerwuje natomiast dźwięk podczas zamykania drzwi, który na dłuższą metę jest męczący.
Opinia kierowcy po pierwszym dniu jest średnia, ale jakiś pogląd będę miał jutro po dłuższej jeździe.
Sporo ludzi wsiadając dostało drzwiami odskokowymi. Też wsiadając autobus nie jest twardo zawieszony i minimalnie się przechyla, przy wysokich krawężnikach może to stanowić problem.
Z wyglądu nie jest zły, jeśli chodzi o zewnątrz. W środku niestety mi się nie spodobał, ale nim zajmę się jutro, jak będę miał reszte zdjęć.
Wcześniej był on w MZK Jarosław. Spalanie tam wyszło ok. 27l/100, zobaczymy jak będzie w Przemyślu
Od środka? Proszę bardzo - tylko to nie ten konkretny ale taki sam:J-31 pisze:Ciekawy jestem jak on wygląda od środka
http://www.phototrans.eu/14,399664,0,SO ... _1076.html
http://www.phototrans.eu/14,399663,0,SO ... _1076.html
a malowanie zewnętrzne zielono-białe.
Na wstępie wielkie dzięki dla ŁK-MZK oraz Janusza_K za fotki oraz link do fotek. Oglądałem zarówno te z TWB jaki i te od ŁK-MZK.
I muszę przyznać, że - przynajmniej na zdjęciach - autobus nie zrobił, od środka jakiegoś pozytywnego wrażenia. No, ale musiałbym się tym przejechać, aby móc coś więcej napisać
ŁK-MZK, czy ten autobus jest głośny w środku ? Chodzi mi o pracę silnika
I muszę przyznać, że - przynajmniej na zdjęciach - autobus nie zrobił, od środka jakiegoś pozytywnego wrażenia. No, ale musiałbym się tym przejechać, aby móc coś więcej napisać
ŁK-MZK, czy ten autobus jest głośny w środku ? Chodzi mi o pracę silnika
Polecam się na przyszłośćJ-31 pisze:Na wstępie wielkie dzięki dla ŁK-MZK oraz Janusza_K za fotki oraz link do fotek.
Muszę przyznać, że nie . Niestety zmniejszenie obrotów silnika zaowocowało tym, że autobus się trochę telepie podczas stania.J-31 pisze:ŁK-MZK, czy ten autobus jest głośny w środku ? Chodzi mi o pracę silnika
Dodam jeszcze, że w Przemyślu spalanie tego autobusu wyniosło średnio 32l/100km.
Z tego co się dowiedziałem i co mówił kierowca, który go odbierał z Jarosławia podobno MZK Jarosław chce właśnie kupić ten model