SOR BN8,5 / CN8,5

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki SOR...
Busik105

Post autor: Busik105 »

"Z tego co patrzyłem po dowodach rejestracyjnych to nie było żadnych różnic w mocach silnika, która wynosi 136 kW... więc chyba niczym poza silnikiem, skrzynią i wnętrzem (brak siatkowych "półek" na bagaże) nie różnią się od wersji podmiejskiej."

To w końcu różnią sie tym silnikiem czy nie, ponieważ w twoim komentarzu nie jest to jasno powiedziane? :o:

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Busik105 pisze:"Z tego co patrzyłem po dowodach rejestracyjnych to nie było żadnych różnic w mocach silnika, która wynosi 136 kW... więc chyba niczym poza silnikiem, skrzynią i wnętrzem (brak siatkowych "półek" na bagaże) nie różnią się od wersji podmiejskiej."

To w końcu różnią sie tym silnikiem czy nie, ponieważ w twoim komentarzu nie jest to jasno powiedziane? :o:
Miało być, "więc chyba niczym się nie różnią" ;) takie niedopatrzenie z mojej strony.

Busik105

Post autor: Busik105 »

Ok, rozumiem. :D

Janusz_K

Post autor: Janusz_K »

I wyszło na to, że raciborskie PK kupiło prototyp autobusu miejskiego BN8,5 :retard:
A w pierwszym przetargu nie dopuścili autobusów prototypowych (Autosan LE) a w drugim było tyle dopuszczeń w stosunku do SIWZ, że jakby pojawił się jakiś handlarz z chińskimi busami to teraz trzeba byłby się nauczyć i w autobusach mówić po chińsku. :nuts:

baldus

Post autor: baldus »

Janusz_K pisze:I wyszło na to, że raciborskie PK kupiło prototyp autobusu miejskiego BN8,5 :retard:
hmmmm... po prostu pierwsze egzemplarze :lol:
SOR miał już ukończonego CN 8.5 (lub prawie), wiec co za problem pozmieniać wnętrze.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

baldus pisze:
Janusz_K pisze:I wyszło na to, że raciborskie PK kupiło prototyp autobusu miejskiego BN8,5 :retard:
hmmmm... po prostu pierwsze egzemplarze :lol:
SOR miał już ukończonego CN 8.5 (lub prawie), wiec co za problem pozmieniać wnętrze.
Jak przyjechał ten biały testowy CN8,5 to z VIN-u wynikało, że był to trzeci pojazd tego typu.

Janusz_K

Post autor: Janusz_K »

Patrząc na nr VIN
KB pisze:Jak przyjechał ten biały testowy CN8,5 to z VIN-u wynikało, że był to trzeci pojazd tego typu.
SOR za dużo tych naleśniczków sie nie naprodukował w sumie ok 10 sztuk łącznie CN8,5 i BN8,5.
http://www.phototrans.eu/2415,279,2297,0,f.html
:rotfl:

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Od grudnia 2009 do lutego 2010 trochę czasu mieli żeby z 2-3 sztuki wyprodukować przed dostawą ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Janusz_K pisze:I wyszło na to, że raciborskie PK kupiło prototyp autobusu miejskiego BN8,5 :retard:
Co ważniejsze. Póki co, są bardzo zadowoleni z tych pojazdów. A jaką opinię będą mieli później - to się dopiero okaże ;)

Janusz_K

Post autor: Janusz_K »

J-31 pisze:Co ważniejsze. Póki co, są bardzo zadowoleni z tych pojazdów. A jaką opinię będą mieli później - to się dopiero okaże
Właśnie póki co. Dla nich (PK Racibórz) każdy fabrycznie nowy autobus byłby cudem techniki. Bo jak dotychczas największa dostawa fabrycznie nowych wozów była w 1998 roku i to aż 7 sztuk Kapen City (nówka Kapena była też w 2005). Przez prawie 15 lat kupawali używki t to tylko Jelcze i Kapeny a z nowoczesną techniką i technologią te wozy już nie mają nic wspólnego. Ostatnie zakupy używek - 3 szt. 18 letnich MANów dały im chyba trochę do myślenia i mieli jakiś punkt odniesienia.
Dziwiło mnie tylko, że nigdy nie wzięli na testy żadnego autobusu. :nuts:

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Janusz_K pisze:Dziwiło mnie tylko, że nigdy nie wzięli na testy żadnego autobusu. :nuts:
A Renault Agora :?: :retard:

Janusz_K

Post autor: Janusz_K »

Konrad to był Renault R312 i podobno brakowało im wozów to go wypożyczyli.
http://www.phototrans.eu/24,279,0,Przed ... _o_o_.html

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

SOR pojawił się dzisiaj w Przemyślu na testach i będzie do wtorku. Fotki poglądowe zrobie jutro.

Co do jazdy, bo dziś miałem okazję się nim przejechać.
Silnik pracuje dość cicho, posiada identyczny silnik jakim dysponuje Autosan.
Niestety autobus jest troszeczkę mułowaty, więc to jest niekorzystna rzecz. Telepie się również podczas postoju, a więc podobnie do Autosana Sancity. Nie ma również SOR takiego zrywu jak posiadał testowany u nas Alpino czy Otokar.
Również kolejnym minusem jest to, że podczas hamowania autobus się huśta do przodu i do tyłu, to chyba coś z zawieszeniem, jest strasznie miękki.
Co do plusów to komfort jazdy nie jest zły. Denerwuje natomiast dźwięk podczas zamykania drzwi, który na dłuższą metę jest męczący.
Opinia kierowcy po pierwszym dniu jest średnia, ale jakiś pogląd będę miał jutro po dłuższej jeździe.
Sporo ludzi wsiadając dostało drzwiami odskokowymi. Też wsiadając autobus nie jest twardo zawieszony i minimalnie się przechyla, przy wysokich krawężnikach może to stanowić problem.
Z wyglądu nie jest zły, jeśli chodzi o zewnątrz. W środku niestety mi się nie spodobał, ale nim zajmę się jutro, jak będę miał reszte zdjęć.

Wcześniej był on w MZK Jarosław. Spalanie tam wyszło ok. 27l/100, zobaczymy jak będzie w Przemyślu ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ŁK-MZK, jakbyś mógł, to Zrób mu fotki również od środka. Ciekawy jestem jak on wygląda od środka ;)

Janusz_K

Post autor: Janusz_K »

J-31 pisze:Ciekawy jestem jak on wygląda od środka
Od środka? Proszę bardzo - tylko to nie ten konkretny ale taki sam:
http://www.phototrans.eu/14,399664,0,SO ... _1076.html
http://www.phototrans.eu/14,399663,0,SO ... _1076.html
:nuts: a malowanie zewnętrzne zielono-białe.

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Ale to ochydne :]

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Maciek007 pisze:Ale to ochydne :]
O gustach się nie dyskutuje :mruga: Jak kto woli, a widzę, że siedzonka to na wzór raciborskich ;)

Bartek

Post autor: Bartek »

Na pewno prezentuje się o wiele lepiej, niż wersja po liftingu.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

A co do zdjęć ;) :
Odnośnie wnętrza:
Tak prezentują sie drzwi SOR-a
Obrazek

Pulpit:
Obrazek

Wnętrze:
Obrazek
Obrazek

Prezentacja z zewnątrz :-P :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na wstępie wielkie dzięki dla ŁK-MZK oraz Janusza_K za fotki oraz link do fotek. Oglądałem zarówno te z TWB jaki i te od ŁK-MZK. :)

I muszę przyznać, że - przynajmniej na zdjęciach - autobus nie zrobił, od środka jakiegoś pozytywnego wrażenia. No, ale musiałbym się tym przejechać, aby móc coś więcej napisać ;)

ŁK-MZK, czy ten autobus jest głośny w środku ? Chodzi mi o pracę silnika ;)

ODPOWIEDZ