SOR NB18 SorCity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki SOR...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3996
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

SOR NB18 SorCity

Post autor: Marcin_558 » 2010-06-03, 20:27

http://galerie-autobusu.cz/SOR~NB18_City/

SOR NB18 SorCity to przegubowy niskopodłogowy autobusy.Autobus popularny w Czechach. Ostatnio został zaproponowany w przetargu na linie na Śląsku co oznacza ze ma polską homologacje.

Linia 850:
Druga oferta należy do konsorcjum spółek Irex-1 Dąbrowa Górnicza, Meteor Jaworzno i PKS Gliwice. Zaproponowali oni stawki po 4,27 zł za tabor B i C oraz następujące autobusy:
- dwa SOR-y NB18 z 2010 roku (zobowiązanie SOR Poland dla PKS Gliwice),
- Jelcz M121 z 2001 roku (własność),
- Jelcz M121 z 2002 roku (leasing),
- Solaris Urbino 15 z 2000 roku (dzierżawa).

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1672
Jak myślicie czy to początek ekspansji SORa z niskopodłogowymi przegubami w Polsce?
Ostatnio zmieniony 2015-02-21, 11:51 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 4 razy.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-06-04, 00:21

Marcin_558 pisze:Ostatnio został zaproponowany w przetargu na linie na Śląsku co oznacza ze ma polską homologacje.
Jak autobus można sprzedawać w Czechach, to u nas też. Homologacja jest na całą UE.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 » 2010-06-04, 22:08

Niekoniecznie. Wątpię, żeby autobus z drzwiami z prawej strony uzyskał homologację w Anglii. A ta przecież jest w UE ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-06-04, 23:43

Można zarejestrować pojazd z fajerą po lewej, to pewnie można i autobus z drzwiami nie z tej strony. W końcu samochody mają z obu stron. Najwyżej nie byłoby można nim wozić ludzi
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-06-05, 00:12

Ale omawiamy nasz kraj, a nie Wielką Brytanię.
A tak przy okazji, to u nas nie da się ani zarejestrować pojazdu z kierownicą po prawej stronie, ani z drzwiami po niewłaściwej stronie.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28889
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-06-05, 17:51

Ale omawiamy nasz kraj, a nie Wielką Brytanię.
A tak przy okazji, to u nas nie da się ani zarejestrować pojazdu z kierownicą po prawej stronie, ani z drzwiami po niewłaściwej stronie.
A jak jest z tym elbudowskim Neoplanem ? On ma środkowe drzwi po lewej stronie (jako dodatkowe), czy to nie przeszkadzało w rejestracji ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2010-06-05, 18:38

Wydaje mi się, że nie ponieważ kierownica była od nowości po lewej stronie.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-06-05, 18:58

J-31 pisze:On ma środkowe drzwi po lewej stronie (jako dodatkowe), czy to nie przeszkadzało w rejestracji ?
Elektryka została usunięta, a owe drzwi zaspawane. Dzięki temu pojazd uzyskał polską homologację ;)
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-06-05, 19:28

J-31 pisze: A jak jest z tym elbudowskim Neoplanem ? On ma środkowe drzwi po lewej stronie (jako dodatkowe), czy to nie przeszkadzało w rejestracji ? ;)
Tak jak napisał Skoda. Autobus musiał zostać zmodyfikowany by zostać dopuszczonym do ruchu. Te drzwi są na dzień dzisiejszy całkowicie bezużyteczne.

Busik105

Post autor: Busik105 » 2010-06-05, 20:43

Tak czy inaczej fajnie by było gdyby te SOR-y zaczęły jeździć.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3996
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-06-06, 00:40

SOR zaprezentował na Autotec 2010 hybrydowego SOR NBH 18:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7640
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Busik105

Post autor: Busik105 » 2010-06-06, 08:37

No i b.dobrze. Układ Allison-więc powinien się dobrze spisywać. Miejmy nadzieję ,że w Polsce znacznie prędzej doczekamy się takiego SORa niż hybrydowego Solarisa. ( do poznania przyszedł w 2008 - 2 lata po premierze.) :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-06-06, 10:49

Busik105 pisze: ( do poznania przyszedł w 2008 - 2 lata po premierze.) :)
Po premierze, ale czego :?: No sorry, ale co Ty tu chcesz porównywać skoro wcześniej produkowano wersję z silnikiem w pierwszym członie.

Busik105

Post autor: Busik105 » 2010-06-06, 12:42

Amalio pisze:
Busik105 pisze: ( do poznania przyszedł w 2008 - 2 lata po premierze.) :)
Po premierze, ale czego :?: No sorry, ale co Ty tu chcesz porównywać skoro wcześniej produkowano wersję z silnikiem w pierwszym członie.


A przepraszam, z silnikiem w pierwszym członie kupić nie można było? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-06-06, 12:57

Busik105 pisze:
A przepraszam, z silnikiem w pierwszym członie kupić nie można było? ;)
Po co :?: Dla szpanu :?: :]

Busik105

Post autor: Busik105 » 2010-06-06, 13:01

Oj, czepiasz się. :retard: Każdy kupiony pojazd z pewnymi udogodnieniami moża nazwać pojazdem dla szpanu. ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-06-06, 13:12

Busik105 pisze:Oj, czepiasz się. :retard: Każdy kupiony pojazd z pewnymi udogodnieniami moża nazwać pojazdem dla szpanu. ;)
Niska podłoga jest dla szpanu czy dla udogodnienia :?: Udogodnienie w autobusie, to coś praktycznego. U18H z tak ułożonym silnikiem nie były praktyczne, a ponadto były zwyczajnie przereklamowane, bo obiecywano ogromne oszczędności.

spex

Post autor: spex » 2010-06-08, 03:38

plocmaster pisze:
Marcin_558 pisze:Ostatnio został zaproponowany w przetargu na linie na Śląsku co oznacza ze ma polską homologacje.
Jak autobus można sprzedawać w Czechach, to u nas też. Homologacja jest na całą UE.
Niestety nie, jest dyrektywa EU o tym, ale jeszcze nie była ratyfikowana w krajowych przepisach.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-06-11, 00:22

SOR zaprezentował podmiejskie NC18:
http://www.infobus.pl/admin/FCK/editor/ ... %20NC%2018
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2010-06-11, 06:20

No... Przynajmniej ilość i układ drzwi, ma zbliżone do normalnego autobusu.
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

ODPOWIEDZ